Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en castellà, en català com en anglès.
V8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
L'animació 2D té actualment múltiples aplicacions en camps diversos com el cinema, la televisió, Internet, els videojocs, la publicitat, l'educació... Conèixer i posar en pràctica els principis bàsics de l'animació aportarà major qualitat, espontaneïtat i expressivitat al nostre treball, ja sigui aquest un producte final d'animació 2D o una fase preparatòria d'altres tècniques digitals, com animació 3D, motion graphics o videojocs.
L'assignatura Expressió artística i animació 2D té com a objectiu que l'estudiant adquireixi les competències necessàries per conceptualitzar, dissenyar i desenvolupar peces d'animació 2D per els videojocs. Al llarg del curs, també s'estudiaran i aplicaran conceptes de dibuix artístic que permetin a l'estudiant utilitzar el dibuix a mà alçada com a mitjà per desenvolupar peces d'animació 2D. S'analitzaran obres i autors claus que permetin entendre l'evolució tant de l'animació 2D com de videojocs 2D. També s'estudiaran i aplicaran els processos i procediments bàsics que requereix la producció d'animació 2D, aplicant els fonaments i estratègies pròpies dels videojocs.
Expressió artística i animació 2D forma part de la matèria de Creació Artística i està relacionada amb les assignatures d'Introducció a l'expressió artística, Disseny gràfic i Animació 3D. L'assignatura Expressió artística i animació 2D, en tractar sobre la producció d'elements gràfics per ser animats —definits en la fase de disseny— i integrats en la fase de desenvolupament del joc, també està relacionada amb la matèria de Disseny i creació de videojocs i la matèria de Desenvolupament.
Per al correcte funcionament de l'assignatura així com de la seva correcta avaluació contínua, es necessita obtenir cert material per a classe:
Informació relativa a l'aula:
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. Animació 2D. Definició i state-of-the-art
1.1. Història y fites principals de l’animació 2D.
1.2. Tècniques d’animació. Àmbits d’aplicació. Fases de la producció. Eines i equip.
1.3. Estudis, artistes, referències i fonts de documentació.
1.4. L’animació als videojocs.
1.5. Les arts als videojocs.
2. Principis d’animació
2.1. Lleis de movimient.
2.2. 12 Principis d’animació.
2.3. Expressió del pes i velocitat. Equilibri i línia d’acció.
2.4. Timing, spacing & flexibility.
2.5. Keyposes/extreme, breakdown, Inbetween.
2.6. Anàlisi de moviment. Animació realista i animació convincent.
2.7. Personatges bípedes. Walk, run, fast run, jump, attack.
3. Creativitat i disseny de personatges
3.1. Fonts d’inspiració.
3.2. Disseny i construcció de personatges.
3.3. Model sheets. (Creativitat, comparatius, constructius, turn around, expressivitat, color, props…).
3.4. Cut-out & rigging.
4. Eines i procediments a Unity
4.1. Aplicació de l’environment i character.
4.2. Animation 2D: Skinning, rigging y SpriteShape.
4.3. Àudio. Música dambient y so defectes.
4.4. Efectes, llums i partícules.
4.5. Cambra.
4.6. Exportació de l’animació i escena.
L'assignatura s'avalua a partir de l'avaluació continuada.
Les pràctiques de l'assignatura comporten una avaluació continuada que es correspon amb un total del 70% de la nota final. El 30% restant correspon amb l'examen final. Les pràctiques es divideixen segons el següent criteri:
A1. Exercici a classe i casa: Sketchbook 20%
A2. Pràctica de laboratori - Individual: Animació de personatge 15%
A3. Pràctica de laboratori - Parelles: Game animation reel 35%
A4. Examen final 30%
Nota final = A1 0.2 + A2 0.15 + A3 0.35 + A4 0.3
Normes de realització de les activitats pràctiques:
A cada activitat, s'informarà de la normativa a seguir, i de les condicions particulars que les regeixin. La realització de les pràctiques és obligatòria. Es valorarà la puntualitat i el rigor en el lliurament de les diferents activitats de la següent manera:
- Qualsevol d'aquestes tres incidències, repercutirà automàticament en la qualificació NO PRESENTAT, (és a dir, comptabilització 0 respecte a la qualificació final de la suma de les diferents activitats). Si no es realitza alguna de les activitats de pràctiques o de seguiment, es considerarà NO PRESENTADA.
- Les activitats avaluables A1, A2 i A3 comptaran amb una part de creativitat que cal aprovar per poder optar a aprovar el còmput de l'exercici. En cas de suspendre aquesta part, només s'avaluarà i es comptabilitzarà la part creativa.
- Cal obtenir una nota superior a 5 a l'activitat A1 per a aprovar l’assignatura.
Consideracions de l'examen final:
Consideracions per la recuperació.
Altres consideracions:
Cavalier, S. (2011). The World History of Animation. Los Angeles: University of California Press
Johnston, O.; Thomas, F (1997). Disney Animation: The Illusion of Life. New York: Hyperion.
Williams, Richard (2012). The Animator's Survival Kit: a manual of methods, principles and formulas for classical, computer, games, stop motion and internet animators. London: Faber and Faber.
Bancroft, Tom (2012). Character Mentor. New York: Focal Press.
Halas, John; Whitaker, Harold; Sito, Tom (2009). Timing for animation. New York: Focal Press.
Mattesi, Mike (2006). Force: Dynamic Life Drawing for Animators (Force Drawing Series) 2º Ed. New York: Focal Press.
Muybridge, Eadweard (2000). Animals in motion. New York: Dover Publications.
Muybridge, Eadweard (2000). Human figure in motion. New York: Dover Publications.
Webster, C.(2012). Action Analysis for Animators. Nueva York: Focal Press
White, Tony (1988). The Animator’s Workbook. Step-By-Step Techniques of Drawn Animation. Nueva York: Billboard Books (Watson-Guptill)