Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Rosa Herrero Antón

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Oscar Sahun Reguant

Curs acadèmic: 2025

Curs d'impartició: 4

Llengües d'impartició


  • Català
  • Castellano

Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès. 

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències específiques
  • V14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.

Presentació de l'assignatura


L'assignatura de Lideratge i Gestió d'equips té com a principal objectiu la formació de futurs professionals que hauran de treballar en equip i formar part d'una cultura d'empresa.

Profunditzarem en l'essència del concepte de lideratge, amb una vessant molt pràctica que els serveixi per descobrir-se a ells mateixos.

Pretenem que realment serveixi als alumnes per saber com comportar-se en un entorn laboral real i altament competitiu com són els videojocs.

Durant les sessions, es realitzarà un seguit d'activitats avaluatives a classe on es pretén assolir els coneixements d'aquell bloc o apartat.
 

 

Continguts


LIDERATGE

 

1. Concepte de líder 

1.1. Què és un líder? 

1.2. Característiques d’un líder

1.3. Definició de lideratge

1.4. Les 4 estratègies de lideratge

1.5. Tipologies de líders

1.6. Estils i actituds de lideratge

1.7. Lideratge basat en resultats

 

2. Direcció a l’empresa

2.1. Funcions de direcció

2.2. Tres eixos de la direcció

2.3. Presa de decisions i negociacions

 

GESTIÓ D'EQUIPS

 

3. RRHH i cultura empresa

3.1. Evolució dels RRHH

3.2. Cultura d’empresa i clima laboral

3.3. Relacions interpersonals a l'empresa

3.4. Gestió i valoració del lloc de treball

3.5. Selecció de personal

 

4. Intel·ligència emocional i motivació

4.1. Tipologies de persones

4.2. Gestionar el Talent

4.3. Intel·ligència emocional per a influir en les persones

4.4. Motivació

 

5. Gestió del temps i estrès laboral

5.1. Gestió del temps

5.2. Estrès i salut laboral

5.3. Aportacions a la psicologia de les organitzacions

Activitats i sistema d'avaluació


La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:

A1. Exercicis a classe relacionats amb dinàmiques i activitats realitzades (lliurables) = 10%
A2. Treball en equip: memòria descriptiva del disseny i execució del procés de producció del prototip = 40%
A3. Examen final = 50%

Nota final = A1x0,1 + A2x0,4 + A3x0,5

Consideracions:

  • Cal obtenir una nota superior a a l’examen final per a aprovar l’assignatura.
  • Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
  • És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a la Direcció de Departament la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.

Recuperació:

  • Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final de recuperació per a aprovar l’assignatura.
  • La nota de l’examen de recuperació s’aplicarà només a la nota de l’A3.

Bibliografia


Bàsic

Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence. Bantam.

Irish, D. (2005). The game producer's handbook. Boston, MA: Thomson Course Technology.

Keith, C. (2012). Agile game development with Scrum. Johanneshov: TPB.