Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Rosa Herrero Antón

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Juan José Pons López

Curs acadèmic: 2025

Curs d'impartició: 4

Llengües d'impartició


  • Català
  • English

Tot els materials escrits durant les classes i les activitats són en anglès.

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències específiques
  • V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.

  • V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.

  • V8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.

Presentació de l'assignatura


Disseny de nivells prepara els alumnes per a una de les professions més comunes i importants en la indústria de desenvolupament de videojocs.

Aprendran a generar contingut jugable de qualitat complint uns requisits prèviament dissenyats en documents de disseny.

Algunes facultats concretes a destacar que desenvoluparan durant l’assignatura són:

  • Dissenyar correctament cada element jugable o estètic que donarà forma a un nivell o àrea d’un videojoc a produir, portant-lo del paper fins a l’editor de treball.
  • Analitzar i generar diferents ritmes de joc segons el gènere o requisit específic de cada nivell o àrea del projecte a desenvolupar.
  • Comprensió, anàlisi, disseny i implementació de tècniques d'scripting que permeten donar més vida i feedback al jugador al llarg d’un nivell de joc.
  • Capacitat i criteri per a guiar al jugador utilitzant recursos visuals bàsics com la il·luminació, elements estètics diferencials, etc., ubicant-los dins de l’estil artístic que requereix el projecte.

Continguts


  1. Introduction to level design basics

  2. LDD (Preproduction Blueprint)

  3. 2D platform level design framework (CCST)

  4. 3D Combat-multiplayer LD

  5. Player guidance

  6. Boss design

  7. Tutorial Levels

  8. Puzzles

  9. Prototyping
  10. Balancing & Game feel (UX)

  11. Playtesting

  12. Structure, Pacing & Flow

  13. Rewarding

  14. Architectural and theme park

  15. Secret places

  16. Procedural narrative 

Activitats i sistema d'avaluació


La nota de cada alumne es calcularà segons els següents percentatges:

  • A1. Pràctica de laboratori - Parelles: Dissenyar un nivell "One Page Dungeon" 20%
  • A2. Pràctica de laboratori - Parelles: Dissenyar un nivell "Movie Scene" 20%
  • A3. Treball individual: Dissenyar un nivell "Unreal Iteration" 30% 
  • A4. Examen final 30%

Nota final = A1 0,2 + A2 0,2 + A3 0,3 + A4 0,3

Consideracions:

  • Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final per a aprovar l’assignatura.
  • Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
  • En el cas de detectar un plagi, copia o frau en qualsevol activitat o prova avaluable aquesta obtindrà automàticament una qualificació final de 0. Addicionalment, en casos de còpia o frau, és responsable de la conducta tant qui copia com qui deixa copiar, i les conseqüències de la conducta afecten tots els estudiants implicats en l’actuació irregular. Independentment del suspens provocat pel plagi, copia o frau, el professor comunicarà a la Direcció del Departament la situació perquè es prenguin les mesures aplicables en matèria de règim sancionador i la incoació del pertinent expedient disciplinari.
  • Les faltes d’ortografia, les incorreccions en la redacció i els problemes formals i tècnics específics de l’assignatura es penalitzaran amb 0,10 punts, fins a un màxim de 2 punts, en totes les activitats i proves avaluables.
  • L’entrega d’activitats en anglès sumarà puntuació. No obstant això, si és un nivell d’anglès ple d’errors no ho farà.

Recuperació:

  • Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final de recuperació per a aprovar l’assignatura.
  • La nota de l’examen de recuperació s’aplicarà només a la nota de l’activitat A4.
  • En cas de superar la recuperació, la nota final màxima de l’assignatura serà de 5.

Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria. En aquest sentit, a l'assignatura de Narrativa no s'admet l'ús d'intel·ligència artificial en cap de les seves activitats.

Bibliografia


Bàsic

Brenda Brathwaite and Ian Schreiber, Challenges for Game Designers, Cengage Learning; 1 edition (August 21, 2008)

Galuzin, A. (2016) Preproduction Blueprint: How to Plan Game Environments and Level Designs. CreateSpace Independent Publishing Platform.

Level Design for Games:Creating Compelling Game Experiences; ADDISON WESLEY LONGMAN INC DIV PEARSON SUITE 300; 1st edition (February 16th, 2006)

Salmond, M. (2021) Video Game Level Design: How to Create Video Games with Emotion, Interaction, and Engagement. Bloomsbury Academic

Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design,  Wiley; 2 edition (April 28, 2014)

Totten, C. (2019) An Architectural Approach to Level Design. A K Peters/CRC Press.

Tracy Fullerton, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (March 5, 2014).