Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Rosa Herrero Antón

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 8

Professorat: 

Daniel Candil Gil-ortega

Curs acadèmic: 2025

Curs d'impartició: 4

Llengües d'impartició


  • Català
  • Castellano

Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències específiques
  • V14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.

Competències transversals
  • T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles

     

Presentació de l'assignatura


En aquesta assignatura, els estudiants han de desenvolupar un projecte integrant els coneixements assolits fins al moment. El projecte es fa en equips d'unes quatre persones. El projecte de creació d'un videojoc ha de constar del disseny del joc, l'art 3D, el desenvolupament en un motor com Unity i la gestió del mateix seguint metodologies de producció de videojocs.

 

Continguts


0. Ideació i creació d'equip per al disseny i producció d'un videojoc

  • Definició d'un projecte basat en una idea de joc.
  • Descomposició del projecte en diverses fases. Assignació de rols entre els membres d'un equip.

1. Pre-producció

  • Creació d'un Game Proposal.
  • Creació d'una Biblia d'art.
  • Implementació d'un Prototip.
  • Utilització d'eines de gestió de projectes i control de versions.

2. Producció

  • Implementació de la versió Alpha.
  • Implementació de la versió Beta.
  • Implementació de la versió Gold.
  • Implementació d'un Game Design Document.

3. Post-producció

  • Tancament del projecte.
  • Creació d'una Memòria Post-Mortem.

Activitats i sistema d'avaluació


La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:

 

A1. Pràctica de laboratori: Entrega Game Proposal - Biblia d'art - Prototip 15% (5% - 5% - 5%)

A2. Pràctica de laboratori: Entrega Alpha 16,6%

A3. Pràctica de laboratori: Entrega Beta 16,6%

A4. Pràctica de laboratori: Entrega Gold - GDD 26,6% (16,6% - 10%)

 

Nota final = A1 0,15 + A2 0,166 + A3 0,166 + A4 0,266 + Seguiment treball en equip 0,15 + Avaluació entre iguals 0,1

 

Consideracions:

  • Per aprovar l'assignatura és indispensable treure una nota igual o superior a 5 en el seguiment del treball en equip.
  • Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
  • És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a la Cap d’estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
  • És responsabilitat dels alumnes que formen part d'un grup determinat informar al professor de qualsevol incidència sorgida entre els membres del mateix i que impedeixi el bon funcionament del grup i, per tant, la realització del videojoc. En aquestes situacions, el professor serà el responsable de prendre les mesures pertinents per permetre el bon funcionament dels grups i que aquests aconsegueixin l'objectiu de l'assignatura, que és el desenvolupament d'un videojoc.
  • L'assignatura es considerarà superada si el grup obté una nota igual o superior a 5.
  • No tots els membres de l'equip reben la mateixa nota necessàriament. Si es detecta que un membre de l'equip no ha treballat prou, aquest podria suspendre l'assignatura directament.
  • L’ús d’intel·ligències artificials generatives (IAGs) s’ha de limitar a aquells aspectes que no són fonamentals en el context de l’assignatura. Es poden utilitzar, de manera crítica, com a mecanisme per resoldre dubtes sobre la matèria i/o com a ajut en la generació de codi de caràcter auxiliar que quedi fora de l’abast dels temes de l’assignatura. En qualsevol cas, serà imprescindible esmentar la seva naturalesa de “generat mitjançant IAG”, especificant el model utilitzat i el prompt subministrat, fins i tot si posteriorment ha estat personalitzat i/o modificat.
  • Les IAGs no podran ser utilitzades per generar codi de programació, ni tan sols en forma de fragments, quan aquest codi estigui dins de l’abast dels temes de l’assignatura i/o tingui caràcter avaluable. Aquesta prohibició, que s’amplia a la redacció i elaboració de documents GDD, Game Proposal, Bíblies d’art, Moodboards i, en general, a tot tipus de documentació associada al projecte i al curs de l’assignatura, es manté fins i tot si el codi és posteriorment personalitzat i/o modificat. En cas de dubte respecte a la legitimitat o no de la utilització d’IAGs, caldrà contactar prèviament amb el professorat de l’assignatura. L’incompliment d’aquesta normativa i, per tant, l’ús indegut d’IAGs, suposarà la consideració de frau acadèmic.
  • Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.

Recuperació:

  • En cas que un grup suspengui l'assignatura en la convocatòria ordinària de la mateixa, aquest grup tindrà l'oportunitat de refer i re-lliurar tant el GDD com el videojoc desenvolupat per a la seva posterior avaluació en la convocatòria de recuperació de l'assignatura. No obstant això, un grup que no satisfà els requisits necessaris en el lliurament ordinari, difícilment podran complir-los per al lliurament de recuperació, ja que el temps necessari per realitzar el projecte són les deu setmanes de classes del tercer trimestre.
  • En cas de que un o alguns membres de l'equip suspenguin l'assignatura tot i que el projecte estigui aprovat, serà decisió del professor establir si l'alumne té possibilitat de recuperació o no, segons el cas particular.