Que estàs buscant?
Els materials de treball i recursos docents (bibliografia, informació web, ...) poden estar en català, castellà i en anglès.
S33. Aplicar la seva capacitat d’anàlisi crítica, d’autoconeixement, d’intel·ligència emocional i la seva capacitat d’aprendre a aprendre per resoldre les situacions a les quals ha de fer front dins del seu àmbit personal o professional.
S40. Aplicar el control de qualitat als sistemes i processos de fabricació.
C8. Realitzar anàlisis i redactar informes tècnics sobre productes i solucions informàtiques i de gestió.
C11. Operar de manera adequada per comprendre i elaborar un text de forma escrita, oral o audiovisual i interpretar i entendre la relació plurilingüística, multilingüística i intercultural de la seva realitat propera.
C20. Dur a terme els treballs encomanats a partir d’orientacions bàsiques donades, decidint el temps que cal utilitzar en cada apartat, incloent-hi aportacions personals i ampliant les fonts d’informació indicades.
C34. Elaborar un judici crític davant d’una realitat exposada utilitzant arguments, essent capaç de mostrar habilitats de treball col·laboratiu en diversos grups i de reconèixer el dret de les persones a participar en qüestions que les afecten, identificant també els reptes de l’economia circular i les solucions actuals en la seva disciplina.
C36. Desenvolupar i presentar treballs i altres activitats, incorporant la perspectiva de gènere com una variable a contemplar en l’anàlisi d’aquesta realitat i en la presa de decisions.
Assignatura emmarcada en la matèria de direcció d’operacions.
L’assignatura pretén introduir a l’alumne en els conceptes, principis i fonaments bàsics de la gestió de la qualitat en l’empresa, considerant productes i serveis.
Es presenta la qualitat des d’una perspectiva estratègica, destacant la importància de la gestió per processos.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Conjunt de proves setmanals: 15%
Pràctiques: 20%
Examen parcial: 25%
Examen final: 40%
Qualsevol activitat no lliurada o lliurada fora de termini es considerarà puntuada amb zero punts. La no assistència a alguna sessió exclou de forma automàtica de l’avaluació de l’activitat corresponent, considerant-se puntuada amb zero punts.
Qualsevol acció de plagi o acció fraudulenta suposa el suspens directe amb zero (0) a l'avaluació de l'assignatura.
L'examen de recuperació substitueix als examens parcial i final (65%). El conjunt de proves setmanals i les pràctiques no son recuperables. La nota màxima final que es pot obtenir a l'assignatura desprès de realitzar l'examen de recuperació es de 5,0.
Llibre:
Ayza, Jordi; Giménez, Miquel (2023). Enginyeria de la Qualitat. Mataró : Apunts propis de la ESUPT.
Guia pràctica:
CIDEM (2000). Eines bàsiques de la qualitat. AMFE. CIDEM (Generalitat de Catalunya).
Guia pràctica:
CIDEM (2003). Eines de progrés. Millora Sis Sigma. CIDEM (Generalitat de Catalunya).
Guia pràctica:
Giralt, Emma (2010). Sistema de Producció Lean Manufacturing. CIDEM (Generalitat de Catalunya).
Llibre:
Beltran, Jaime; Carmona, Miguel Ángel; Carrasco, Remigio; Rivas, Miguel Ángel; Tejedor, Fernando (2003). Guia per a una Gestio Basada en Processos. Instituto Andaluz de Cultura (versió en català CIDEM).
Llibre:
CIDEM (2004). Sistemes Integrats de Gestió. CIDEM (Generalitat de Catalunya).
Llibre:
Cuatrecasas, Lluís (2005). Gestión integral de la calidad: implantación, control y certificación. Barcelona : Ediciones Gestión 2000.
Llibre:
Palacios, Mariana; Gisbert, Víctor. (2018). Control Estadístico de la Calidad. Una Aplicación Práctica. 3 ciencias. Editorial Área de Innovación y Desarrollo.
Norma:
EFQM (1999). Introducción a la Excelencia. EFQM.
Norma:
ISO (2015). Norma ISO 9001:2015 – Sistemas de Gestión de la Calidad. Requisitos. Secretaria central de ISO.