Que estàs buscant?
L'assignatura serà impartida en català amb l'ús intensiu de lectures, vídeos i altres materials en anglès, de forma que la proporció d'idiomes quedaria així:
Català 80%
Anglès 20%
Els alumnes podran utilitzar el castellà en les seves exposicions i treballs presentats.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats
CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
CE9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
CE13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Màrqueting i Comunitats Digitals contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
El Màrqueting Social i d'Esdeveniments és una assignatura que busca desenvolupar habilitats pràctiques i coneixements teòrics per dissenyar, implementar i avaluar estratègies de màrqueting amb la finalitat de generar un impacte positiu en la societat i promoure canvis significatius en la comunitat.
El Màrqueting Social i d'Esdeveniments cobra cada vegada més importància en qualsevol estratègia de màrqueting. Les marques, d'una banda, esforcen a transmetre missatges de màrqueting socialment més responsables, d'acord amb les tendències del mercat, per promoure canvis socials positius, fomentant comportaments i actituds beneficiosos per a la societat. I, d'altra banda, s'utilitzen cada vegada més els esdeveniments com a canal i acció per interactuar directament amb els públics objectius, per tal de generar un major engagement i fidelització.
Al llarg de l'assignatura es desplega una metodologia pràctica sobre com organitzar un esdeveniment, amb les seves fases, objectius estratègics i operacionals, resultats esperats i les formes de mesura. Explorarem els diferents tipus d'esdeveniments i la seva classificació, així com les diferents tècniques i eines necessàries per poder arribar a produir un esdeveniment. També es treballaran tècniques creatives per dissenyar un esdeveniment que esdevingui una experiència de marca positiva i rellevant.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1: Introducció a l'Organització d'esdeveniments
Tema 2: Abans de l'esdeveniment, creació del briefing
Tema 3: Màrqueting social i activisme de marca:
1.Què és la marca
2.Màrqueting social: Gestionar missatges que creïn valor i preferència
3.Esdeveniment com a eina de comunicació. Experiència de marca.
Tema 4: Creació conceptual de l'esdeveniment mitjançant tècniques de creativitat
1.Procés creatiu d’un esdeveniment
2.Públic objectiu: mapa d'empatia
3.Creativitat per a la generació d’idees:
4.Factors essencials ( Idea, fil conductor, ritme, factor sorpresa)
5.Tècniques sensorials ( Visuals, auditives, …..)
Tema 5: Producció i organització d’un esdeveniment
Tema 6: Pla de comunicació
L'assignatura serà eminentment pràctica, per aquest motiu el seu sistema d'avaluació reflecteix aquest propòsit.
Es seguirà el sistema d'avaluació contínua que contemplarà les següents accions:
Resumint el pes de cada activitat seria:
SE1. Participació en les activitats plantejades dins de l'aula 50%
SE2.Treball final grup 20%
SE3. Exposicions: 10%
SE4. Examen final 20%
Només es podrà recuperar l'examen final i no les parts de l'avaluació continuada. L'estudiant que no es presenti a l'examen final no podrà realitzar l'examen de recuperació.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Fuente, Carlos (2005). Manual practico para organización de eventos. Ediciones Protocolo.
Panizo Alonso, Julio y Jiménez-Morales, Mónica (2017). Eventos y protocolo: la gestión estratégica de actos corporativos e institucionales. Editorial UOC.
Soto, Francisco Javier. (2018). Marketing social corporativo: estrategias para crear valor compartido. Ed. Piramide
Cabero Soto, Luisa Cristina (2012). Organización de reuniones y eventos. Ediciones Paraninfo.
Cuadrado Esclapez, Carmen y Rodriguez Cuadrado Ruth (2015) El ABC en la organización de eventos . FC editorial
De la Serna Ramos, María y Escudero López-Cepero, Marta (2017). Guía de organización de congresos, eventos feriales y exposiciones (Ceremonial y Protocolo). Ed. Sintesis.
Rossi, Andrew (Director). (2016). First Monday in May [Película]. Conde Nast Entertainment
Sánchez González, Dolores. (2016). Técnicas de organización de eventos. Síntesis.