Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE11. Analitzar i valorar l'entorn cientificotecnològic i econòmic, per buscar oportunitats innovadores i establir processos necessaris per adaptar l'organització.
CE2. Definir la política de l'empresa en entorns internacionals i infondre una dimensió global i internacional als negocis empresarials.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta enfront del canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
La innovació en el desenvolupament empresarial representa un dels elements clau de la competitivitat de les empreses. Modifica, transforma i modela la seva funció de producció i la seva inserció en el mercat. Però la innovació i el desenvolupament també poden ser vistos des d’una esfera agregada. Aquesta esfera genera dinàmiques en l’estructuració d’una economia global i unes onades tecnològiques que determinen i impacten en l’estructuració de l’economia del planeta i les seves dinàmiques institucionals i mediambientals. Aquesta assignatura, mitjançant una visió de llarg termini, pretén ampliar el marc analític de la innovació veient quin impacte agregat té el comportament de les empreses en els cicles i l’estructuració de l’economia global.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. Els conceptes d’innovació i desenvolupament en l’àmbit de l’empresa. Elements que incideixen i efectes.
2. El paper del canvi tècnic en el desenvolupament de l’economia, les onades tecnòlogues i la configuració de la Globalització.
2.1 La Primera Revolució Industrial i els seus efectes en la Globalització
2.2 La Segona Revolució Industrial i els seus efectes en la Globalització.
2.3 La Tercera Revolució Industrial i els seus efectes en la Globalització
3. La Intel·ligència Artificial i el món actual: cap a on anem?
4. Lliçons de tancament sobre la innovació i el desenvolupament en la configuració d’una economia global.
Avaluació continuada (50% de la nota final):
Examen final (50% de la nota final)
(En el període d'exàmens del trimestre tindrà lloc l'examen final de l'assignatura, que tindrà un pes d'un 50% en la nota final. Cal obtenir un mínim de nota de 5 (sobre 10) per fer mitjana amb les activitats d'avaluació continuada. Aquells/es alumnes que no arribin al 5 hauran de fer l'examen de recuperació).
Recuperació
Només es podrà recuperar el 50% corresponent a l'examen final (caldrà obtenir un 5 sobre 10 a l'examen per fer mitja amb les notes d'avaluació continua). Les activitats d'avaluació continuada (fetes durant el trimestre) no són recuperables. Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria no pot presentar-se a la recuperació.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Freeman, Christopher & Soete, Luc (2008). La economía del cambio tecnológico. Siglo XXI Editores
Sudrià, Carles & Blasco, Yolanda (2019). Història econòmica mundial: Del paleolític al present. Edicions de la Universitat de Barcelona.
Landes, David S. (1999). La riqueza y la pobreza de las naciones: Por qué algunas son tan ricas y otras tan pobres. Crítica.
Mokyr, Joel (2018). Leva del timón: Tecnología, innovación y progreso económico. Crítica.
Pérez, Carlota (2004). Revoluciones tecnológicas y capital financiero: La dinámica de las grandes burbujas financieras. Siglo XXI Editores.