Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE11. Analitzar i valorar l'entorn cientificotecnològic i econòmic, per buscar oportunitats innovadores i establir processos necessaris per adaptar l'organització.
CE2. Definir la política de l'empresa en entorns internacionals i infondre una dimensió global i internacional als negocis empresarials.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta enfront del canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
La innovació en el desenvolupament empresarial representa un dels elements clau de la competitivitat de les empreses. Modifica, transforma i modela la seva funció de producció i la seva inserció en el mercat. Però la innovació i el desenvolupament també poden ser vistos des d’una esfera agregada. Aquesta esfera genera dinàmiques en l’estructuració d’una economia global i unes onades tecnològiques que determinen i impacten en l’estructuració de l’economia del planeta i les seves dinàmiques institucionals i mediambientals. Aquesta assignatura, mitjançant una visió de llarg termini, pretén ampliar el marc analític de la innovació veient quin impacte agregat té el comportament de les empreses en els cicles i l’estructuració de l’economia global.
1. Els conceptes d’innovació i desenvolupament en l’àmbit de l’empresa. Elements que incideixen i efectes.
2. El paper del canvi tècnic en el desenvolupament de l’economia, les onades tecnòlogues i la configuració de la Globalització.
2.1 La Primera Revolució Industrial i els seus efectes en la Globalització
2.2 La Segona Revolució Industrial i els seus efectes en la Globalització.
2.3 La Tercera Revolució Industrial i els seus efectes en la Globalització
3. La Intel·ligència Artificial i el món actual: cap a on anem?
4. Lliçons de tancament sobre la innovació i el desenvolupament en la configuració d’una economia global.
Avaluació continuada (50% de la nota final):
Examen final (50% de la nota final)
(En el període d'exàmens del trimestre tindrà lloc l'examen final de l'assignatura, que tindrà un pes d'un 50% en la nota final. Cal obtenir un mínim de nota de 5 (sobre 10) per fer mitjana amb les activitats d'avaluació continuada. Aquells/es alumnes que no arribin al 5 hauran de fer l'examen de recuperació).
Recuperació
Només es podrà recuperar el 50% corresponent a l'examen final (caldrà obtenir un 5 sobre 10 a l'examen per fer mitja amb les notes d'avaluació continua). Les activitats d'avaluació continuada (fetes durant el trimestre) no són recuperables. Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria no pot presentar-se a la recuperació.
Freeman, Christopher & Soete, Luc (2008). La economía del cambio tecnológico. Siglo XXI Editores
Sudrià, Carles & Blasco, Yolanda (2019). Història econòmica mundial: Del paleolític al present. Edicions de la Universitat de Barcelona.
Landes, David S. (1999). La riqueza y la pobreza de las naciones: Por qué algunas son tan ricas y otras tan pobres. Crítica.
Mokyr, Joel (2018). Leva del timón: Tecnología, innovación y progreso económico. Crítica.
Pérez, Carlota (2004). Revoluciones tecnológicas y capital financiero: La dinámica de las grandes burbujas financieras. Siglo XXI Editores.