Que estàs buscant?
Consulteu els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classe. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE1. Interpretar conceptes econòmics bàsics i el raonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
L’objectiu de l’assignatura és oferir una visió del funcionament de l’economia oberta als mercats internacionals. S’introdueixen els aspectes més rellevants associats al comerç i les finances internacionals i els processos d’integració econòmica amb la finalitat de que l’alumne adquireixi una visió rigorosa i actualitzada dels principals problemes i perspectives de l’economia mundial.
Part 1: Macroeconomia d’una economia oberta i mercats de divises
Part 2: Teories clàssica i moderna del comerç internacional
Part 3: Nuevas teories del comercio: Economies d'Escala
Part 4: Política comercial internacional
L'avaluació consisteix en dues parts:
• Avaluació contínua (AC, 50%)
Activitats per fer a classe o fora de classe en finalitzar cadascun dels temes. Algunes activitats requeriran assistència obligatòria. Cap daquestes activitats és recuperable fora del termini establert.
• Examen final (EX, 50%).
S'examina tota l'assignatura. Per a aprovar, és necessari tenir mínim 5 sobre 10 en aquest exam.
Nota final
Recuperació:
Només els alumnes que hagin suspès l'examen tindran dret a la recuperació. L'avaluació continua no és recuperable. A l'examen de recuperació s'examina tota l'assignatura.
Un alumne que no s'hagi presentat a l'examen final NO pot presentar-se a la recuperació.
Després de l'examen de recuperació (ER):
KRUGMAN, Paul; OBSTFELD, Maurice; MELITZ, Marc (2022) International Economics: Theory and Policy, 12th Global Edition, Pearson Education. (Existe versión en castellano, la última edición de 2016).
AUBOIN, Marc; RUTA, Michele (2013) The relationship between exchange rates and international trade: a literature review. World Trade Review, Vol. 12, no 3, p. 577-605.
CORE Econ (2025) Macroeconomic Policy in the Global Economy. Chapter 7 of the online book The Economy 2.0 Macroeconomics, by the CORE Project.
PUGEL, Thomas (2020) "International Economics". McGraw-Hill Education; 17th Edition.
WTO and UNCTAD (2012) "A Practical Guide to Trade Policy Analysis". World Trade Organization and United Nations Conference on Trade and Development. Available on their website: https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/practical_guide12_e.htm