Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE7. Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta enfront del canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L'assignatura està orientada a l'estudi de models de gestió empresarial que matisen determinats postulats de la teoria convencional en l'àmbit de l'organització i la direcció d'empreses. Prenent com a fil conductor l'economia social i l'economia circular, els principis rectors d’aquestes disciplines representen una reflexió crítica de les normes i les regles econòmiques generalment acceptades. L’assignatura, a més, també representa una clara aportació a nous models de gestió dels recursos humans i de les finances. A partir de repensar conceptes com productivitat, eficiència, eficàcia, rendibilitat o benefici es fa necessari identificar formes noves de gestió. Aquesta assignatura representa un compendi sobre economia i empresa, que mostra models útils per gestionar l’empresa del segle XXI.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Per què estem parlant d'Economia Social i Economia Circular?
Tema 2. Tendències alternatives de desenvolupament socioeconòmic
Tema 3. L'empresa social i els reptes actuals: noves tendències d'administració empresarial
Tema 4. Aplicació de l'Economia Circular a l'empresa
Tema 5. Mètriques i indicadors de la sostenibilitat
Avaluació continuada (50%): durant el trimestre es proposaran diferents activitats / seminaris individuals i/o en grup
Examen final (50%): cal obtenir una nota mínima de 5 (sobre 10) per aprovar i fer mitjana amb les activitats d'avaluació continuada. Si la nota és inferior a 5, caldrà anar a recuperació, en què només es podrà recuperar l'examen final.
No es pot recuperar ni pujar nota de l’avaluació continuada en cap cas.
Si l'alumne/a no es presenta a l'examen en convocatòria ordinària, no pot anar a recuperació.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
BALLESTERO PAREJA, Enrique (1990). Economia Social y empresas cooperativas. Alianza Universidad
BELDA HÉRIZ, Ignacio (2018). Economia circular. Un nuevo modelo de producción y consumo sostenible. Ed. Tébar Flores
SERRANO ROBLES, Eloi (coord.) (2019). Introducció a l'economia i l'empresa social. Barcelona: Icaria
ASHCROFT, Ross (dir.) (2012). Four Horsemen [documental]. Motherlode
BORKOWSKI, Jesse (dir.) (2013). Real Value [documental]
FAURA VENTOSA, Ignasi (2016). L'economia social catalana als inicis del segle XX. Pagès Editors
GALAZ VALDERRAMA, Caterine i PRIETO DROUILLAS, Rodrigo (2006). Economía solidaria. De la obsesión por el lucro a la redistribución con equidad. Barcelona: Icaria
GARCIA JANÉ, Jordi (2001). La dimensió cooperativa. Barcelona: Icaria
GARCIA JANÉ, Jordi (2017). L'economia solidària en cent paraules. Barcelona: Icaria
HENZEN, Rozanne i WEENK, Ed (2022). Economía circular. Un enfoque práctico para transformar los modelos empresariales. Marge Books
MIRÓ ACEDO, Ivan (2018). Ciutats cooperatives. Esbossos d'una altra economia urbana. Barcelona: Icaria
PECK, Raoul (dir.) (2017). El joven Karl Marx [pel·lícula, Agat Films, Velvet Films, Rohfilm]
REVISTA ILLACRUA (ed.) (2007). ¡Participacción! Una caja de herramientas para la economía solidaria. Barcelona: Icaria