Que estàs buscant?
Els idiomes que conviuen en l'aula són el català, el castellà i l'anglès, tant en les interaccions com els materials utilitzats. La prova final es realitzarà en català.
CB5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per empendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CB1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements d'una àrea d'estudi que tingui la base en l'educació general, i s'acostuma a trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats.inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
CB3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir o interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
CE13_Aplicar el procés d'infermeria per proporcionar i garantitzar el benestar, la qualitat i la seguretat a les persones ateses
CE14_Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria
CE15_Dirigir, avaluar i fer les cures integrals d'infermeria, a l'individu, la familia i la comunitat
CE16_Capacitat per descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per proporcionar una atenció integral d'infermeria a l'individu, la familia i la comunitat. Comprendre la funció i activitats i actitut cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primaria de Salut. Promoure la participació de les persones, familia i grups en el seu procés de salut-enfermetat. Identificar i analitzat la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups. Aplicar els mètodes i procediments necessàris en el seu àmbit per identificar els problemes de salut més rellevants en una comunitat. Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes i salut. Educar, facilitar i recolzar la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides dels quals estan afectades per problemes de salut, risc, patiment, enfermetat, icapacitat o mort.
CE25_Conèixer les cures paliatives i control del dolor per proporcionar cures que alleugereixin la situació dels malalts avançats i terminals
CG3_Conèixer i aplicar els fonaments i principis teòrics i metodològics de la infermeria
CG4_Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural
CG6_Basar les intervencions de la infermeria en l'evidència científica i en els medis disponibles
CG11_Establir una comunicació eficaç amb pacients, família, grups socials i companys i fomentar l'educació per la salut
CG1_Ser capaç, en l'àmbit de la infermeria, de donar una atenció tècnica i professional adequada a les necessitats de salut de les persones que atenen, d'acord amb el seu estat de desenvolupament dels coneixements científics de cada moment i amb els nivells de qualitat i seguretat que s'estableixen en les normes legals i deontològiques aplicables
CG2_Planificar i donar cures d'infermeria dirigits a les persones, familia o grups, orientats als resultats de salut, avaluant el seu impacte, a través de guies de pràctica clínica i assistencial, que descriuen els processos pels quals es diagnostica, tracta o cura un problema de salut
CG7_Comprendre sense prejudicis a les persones, considerant els seus aspectes físics, psicològics i socials, com a individus autònoms i independents, assegurant el respecte a les seves opinions, creències i valors, garantitzant el dret a la intimitat, a través de la confidencialitat i el secret professional
CG8_Promoure i respectar el dret a la participació, informació, autonomia i el consentiment informat en la presa de decisions de les persones ateses, segon la forma en com viuen el seu procés de salut-malaltia
CG18_Conèixer les estratègies per pendre les mesures de confortabilitat i atenció de simptomes, adreçades al pacient i familia, en l'aplicació de cures palitatives que contribueixin a alleugerir la situació de malalts avançats i terminals
CT 1 Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions
L’assignatura de Cures en els processos de mort i dol pretén capacitar al estudiant per desenvolupar una atenció específica i qualificada en situació de malaltia avançada i terminal, proporcionant eines que permetin una resposta professional a les necessitats del pacient i de les seves famílies.
L’objectiu de l’assignatura és que l'estudiant d’infermeria assoleixi coneixements i habilitats per valorar, atendre i comprendre els aspectes físics, emocionals i espirituals de les persones que es troben en aquesta situació i el seu entorn socio-familiar. Així com desenvolupar la capacitat per proporcionar cures especifiques en l’acompanyament a la situació d’últims dies de manera respectuosa, digna i compassiva.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
L’ús de la intel·ligència artificial (IA) en aquesta assignatura es troba regulat al Pla d’Aprenentatge. Cal consultar-lo per conèixer les condicions específiques d’ús.
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Materia 5 - Ciències de la Infermeria Avançada:
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|
SE1. Examen |
20% |
60% |
|
SE2. Treballs individuals |
5% |
40% |
|
SE3. Treballs en grup |
5% |
40% |
|
SE4. Participació a l’aula |
10% |
40% |
|
SE5. Seminaris |
5% |
40% |
|
SE7. Prova pràctica |
20% |
50% |
|
SE8. Seguiment individual |
5% |
20% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Segons normativa UPF, els estudiants que tenen opció a realitzar la recuperació de l’assignatura són aquells que hagin obtingut una qualificació de “suspens”, que són les úniques susceptibles de modificació en el procés de recuperació.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Cuidados del enfermo en el final de la vida y atención a su família
Wilson Astudillo Alarcón, Carmen Mendinueta, Edgar Astudillo Alarcón
(6 ed.) EUNSA 2018
ISBN 9788431332884
Días de Vida: Conversaciones con Joan Hunt
Juan Carlos Pérez Jiménez
Plaza y Valdés Editores, 2015
ISBN 9788416032648
Manual Oxford de cuidados paliativos
Watson, M., Campbell, R., Vallath, N., Ward, S., Wells, J.
3 ed. Aula Médica, 2020
ISBN 9788478856695
Manual de atención integral de personas con enfermedades crónicas avanzadas: aspectos clínicos
Xavier Gómez Batiste-Alentorn, Jordi Amblàs Novellas, Cristina Lasmarías Martínez, Agnès Calsina-Berna
Fecha de publicación: 11/2017
Editorial Elsevier
ISBN 9788490224991
Manual de control de síntomas en pacientes con cáncer
Joaquim Julià-Torras, Gala Serrano Bermúdez
4ª edición
En imprenta Ediciones Aran 2019