Que estàs buscant?
L'assignatura també s'impartirà en català i alguns conceptes en anglès.
Aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació, d'una forma professional per obtenir competènices que es demostren per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi
Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
Avaluar la condició física, preescriure i desenvolupar els exercicis físics orientats a la salut i en condicions de seguretat per aquests practicants
Realitzar programes d'activitats físiques i esportives
Entendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
Entendre els fonaments de l'acondicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i de l'esport
Aplicar els coneixements a la seva feina, de forma professional, amb l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes a l'àrea de l'Activitat Física i de l'Esport
Desenvolupar habilitats de lideratge, relació interpersonal i treball en equip
Incorporar hàbits de l'excel.lència i de qualitat per a l'exercici professional
L'assignatura d'activitats físiques a les sales de fitness té l'objectiu de formar al professional en el coneixement de mètodes, tècniques, activitats i noves tendències en l'àmbit del fitness.
Aquesta assignatura aporta els coneixements per a poder dissenyar, planificar i dinamitzar sessions d'activitat física a la sala de fitness, tant activitats dirigides amb i sense suport musical com a entrenaments personals per a cada persona en funció de l'objectiu i el tipus d'activitat.
Aquesta assignatura vela per a introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més, els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, transfobas i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on puguem equivocar-nos i aprendre sense haver de sofrir prejudicis d'uns altres.
L'ús de la IA en aquesta assignatura es troba regulat al pla d'aprenentatge.
Sistema de qualificació (Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori estatal):
0 - 4,9: Suspens (SS)
5,0 - 6,9: Aprovat (AP)
7,0 - 8,9: Notable (NT)
9,0 - 10: Excel·lent (SB)
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació contínua i una avaluació final. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació.
Avaluació |
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Contínua |
Tasques individuals
|
30% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Contínua |
Tasques grupals
|
30% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Final |
Examen |
40% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Criteris per a poder fer mitjana entre les qualificacions de les activitats avaluadores:
Avaluació |
Activitat avaluadora |
Criteri |
Contínua |
Tasques individuals
|
5/10 |
Contínua |
Tasques grupals
|
5/10 |
Final |
Examen |
5/10 |
El examen final comprenderá los contenidos teórico-prácticos que se han impartido durante el curso, tanto en las clases teóricas como prácticas y se realizará al finalizar la asignatura, durante el período evaluador del trimestre en el que se imparte y/o durante el período de recuperación.
Las tareas grupales no son recuperables, debiendo superarse en la fecha asignada para ello, exponiéndose durante la primera semana del comienzo de la asignatura.
REQUISITOS PARA SUPERAR LA EVALUACIÓN CONTINUA:
Realización mínima obligatoria en el 70% de las sesiones. En esta horquilla de faltas permitidas ya estarán incluidas las faltas por enfermedad o lesión.
Entrega en Moodle de los trabajos individuales/grupales dentro de la fecha indicada para ello. La calificación será igual o superior a 5 sobre 10 puntos posibles en todas las actividades.
IMPORTANTE: Si no se supera la evaluación continua individual por incumplimiento de los requisitos necesarios para ello anteriormente descritos, el alumno suspenderá la asignatura y deberá recuperar aquellas partes que no haya superado los criterios antes indicados.
En caso de copia, plagio o uso ilegítimo de la inteligencia artificial generativa en cualquier actividad evaluativa, se regirá por la Normativa de evaluación de las enseñanzas de Grado y Máster del Centro Universitario TecnoCampus.
Recuperación
Dentro del mismo curso existe la posibilidad de recuperar las competencias no conseguidas durante la asignatura. De acuerdo con la normativa vigente, sólo puede optar a la recuperación, si se ha suspendido el examen. Si la calificación es de No presentado/a, no se podrá optar a la recuperación. Así, el examen se recuperará mediante otro examen en una fecha concreta indicada por el profesor.
También se podrá recuperar los trabajos individuales, mediante otro trabajo indicado por el profesor, según el formato y en la fecha que éste indique.
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Tasques individuals (30%) Examen (40%) |
70% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
American College of Sports Medicine (2009). ACSM´s Guidelines for Exercise Testing and Prescription. Eight Edition. Philadelphia: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins.
American College of Sports Medicine (2009). Position stand: progression models in resistance training for health adults. Medicine and Science in Sports Medicine; DOI: 10.1249/MSS.0b013e3181915670.
Costa, RM., Pinsach, P., Heredia, JR., Isidro, F. (2007). Manual del entrenador personal. Del fitness al wellness. Barcelona: Paidotribo.
Guo Z, Li M, Cai J, Gong W, Liu Y, Liu Z. Effect of High-Intensity Interval Training vs. Moderate-Intensity Continuous Training on Fat Loss and Cardiorespiratory Fitness in the Young and Middle-Aged a Systematic Review and Meta-Analysis. Int J Environ Res Public Health. 2023 Mar 8;20(6):4741. doi: 10.3390/ijerph20064741. PMID: 36981649; PMCID: PMC10048683.
Heyward V. (2008). Evaluación de la aptitud física y prescripción del ejercicio. Buenos Aires: Editorial Panamericana.
Hrkać A, Bilić D, Černy-Obrdalj E, Baketarić I, Puljak L. Comparison of supervised exercise therapy with or without biopsychosocial approach for chronic nonspecific low back pain: a randomized controlled trial. BMC Musculoskelet Disord. 2022 Nov 8;23(1):966. doi: 10.1186/s12891-022-05908-3. PMID: 36348309; PMCID: PMC9641911.
Wilson, J. M., Marin, P. J., Rhea, M. R., Wilson, S. M., Loenneke, J. P., & Anderson, J. C. (2012). Concurrent training: a meta-analysis examining interference of aerobic and resistance exercises. Journal of strength and conditioning research, 26(8), 2293–2307. https://doi.org/10.1519/JSC.0b013e31823a3e2d
Włodarczyk M, Adamus P, Zieliński J, Kantanista A. Effects of Velocity-Based Training on Strength and Power in Elite Athletes-A Systematic Review. Int J Environ Res Public Health. 2021 May 14;18(10):5257. doi: 10.3390/ijerph18105257. PMID: 34069249; PMCID: PMC8156188.
van Middelkoop, M., Rubinstein, S. M., Verhagen, A. P., Ostelo, R. W., Koes, B. W., & van Tulder, M. W. (2010). Exercise therapy for chronic nonspecific low-back pain. Best practice & research. Clinical rheumatology, 24(2), 193–204. https://doi.org/10.1016/j.berh.2010.01.002
Delavier, F. (2010). Guía de los movimientos de musculación: descripción anatómica. Barcelona: Paidotribo.
Diéguez Papí, Julio. (2007). Entrenamiento funcional en programas de fitness : Método integrado de entrenamiento para actividades de fitness / salud. Vol.I, Bases teórico-prácticas / Julio Diéguez Papí . 1ª ed. Barcelona : Inde.
Earle, RW., Baechle, TR. (2012). Manual NSCA. Fundamentos del entrenamiento personal. Barcelona: Paidotribo.
Fernández González, Iraima. (2005). Manual de aeróbic y step / autores, Iraima Fernández González, Blanca López 26337 - Nuevas tendencias del fitness y wellness Erquicia, Susana Moral González . 2ª ed. Barcelona : Paidotribo : FEDA.
Isidro F., Heredia J. R., Pinsach P. y Ramón M. (2007) Manual del entrenador personal del fitness al wellness. Paidotribo. (Tema 1)
López Miñarro, P.A. (2000). Ejercicios desaconsejados en la actividad física: detección y alternativas. Madrid: Inde.
Ligouri, G. (2014). ACSM. Recursos para el especialista en fitness y salud. Madrid: Lippincott.
Thibadeau, C. (2007). El libro negro de los secretos de entrenamiento. Editorial F.Lepine.
Thompson, W. R. (2016). WORLDWIDE SURVEY OF FITNESS TRENDS FOR 2017. ACSM’s Health & Fitness Journal, 20(6). Retrieved from http://journals.lww.com/acsm-healthfitness
http://journals.lww.com/acsm-healthfitness
http://www.acsm.org (American College of Sports Medicine)
http://www.exerciseismedicine.org