Que estàs buscant?
Castellà (80%), anglès (20%).
Consulta els horaris dels diferents grups per a saber l'idioma d'impartició de classe. Encara que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes oficials de la UPF.
Identificar els conceptes econòmics bàsics, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic dels mercats
Seleccionar i utilitzar instruments quantitatius per a la presa de decisions i contrast d'hipòtesis econòmiques
L’assignatura Anàlisi de l’Entorn Econòmic i Social forma part de la introducció als fonaments de l’anàlisi macroeconòmica. L'objectiu de l'assignatura és oferir una visió del funcionament de l'economia als mercats de béns i serveis i als mercats financers. La finalitat és que l'estudiant adquireixi una visió rigorosa i actualitzada dels principals problemes i perspectives de la macroeconomia.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Introducció
Tema 2. Mercat de béns i serveis (IS)
Tema 3. Els mercats financers (LM)
Tema 4. Els mercats de béns i serveis i financers junts: El model IS-LM
Tema 5. Las expectatives
Tema 6. El mercat de treball (mig termini)
Tema 7. Anàlisi agregada: el modelo de OA-DA
Tema 8. Model de Solow.
|
Sistema de evaluació |
Percentage |
|
Seminaris |
Seminari 1: 5%. Seminari 2: 5%. Seminari 3: 15% (L'avaluació dels seminaris no és recuperable). Total 25%. |
|
Treball final |
Treball final 25% (recuperable). Dins de l'avaluació del treball final es considerarà 10% de la nota a través de l'avaluació de la competència de ciutadania global (CCT3). |
|
Examen final |
50% (recuperable) |
Els alumnes hauran d’aprovar cada part del curs per separat per aprovar tot el curs (treure més d’un 5 sobre 10) .
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Recuperacions
Els alumnes que hagin suspès l’assignatura tindran dret a la recuperació de l’examen final. És necessari tenir un 5/10 en l'examen de recuperació perquè sigui ponderat amb la resta de notes de l'avaluació.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
BLANCHARD, O., A. Amighini, & F. Giavazzi (2017) “Macroeconomía”. Editorial: Pearson Educación; Séptima Edición, Madrid.
MANKIW, Gregory N. (2020), “Macroeconomía”. Editorial: Antoni Bosch; Décima Edición, Barcelona.
Azmat, G., & Petrongolo, B. (2014). Gender and the labor market: What have we learned from field and lab experiments?. Labour Economics, 30, 32-40.
DORNBUSCH, R., Fischer, S., & Startz, R. (2018). Macroeconomics. MacGraw Hill. 13th Edition.