Que estàs buscant?
L' Idioma d' impartició d' aquesta assignatura és el Castellà. Algun ponent que així ho esculli, utilitzarà el Català o l' anglès
Establir projectes de negocis marítims i de l'àmbit de la logística que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, adoptant idees innovadores i creatives
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims
Mostrar coneixements sobre l'organització del transport marítim, terrestre, aeri i multimodal, la gestió aduanera i el comerç internacional per a poder gestionar i/o contractar el transport
Mostrar coneixements sobre el buc i la seva contractació per a la seva utilització como a mitjà de transport tant de mercaderies com de persones, en un entorn de sostenibilitat i respecte al mediambient
El contingut de l’assignatura s’impartirà a través de sessions/conferències/webinaris online per part de differents experts nacionals i/o internacionals.
Les sessions/conferències s’impartiran en castellà o en català o en anglès
El contingut inclou conferències/sessions sobre temàtiques diferents. Les conferències/sessions poden estar relacionades entre elles o no.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
CONTINGUT
El contingut inclou diferents sessions / conferències que se centren en algunes de les temàtiques detallades a continuació (no totes les temàtiques es tractaran en el curs ja que dependràn de la disponibilitat dels ponents). L'ordre de presentació dels temes no implica una cronologia específica
Previsió de la demanda. Estatus. Desafiaments i oportunitats. Crisi Hídrica
Conseqüències de les variacions en el combustible; Efectes de la guerra de Ukraìna en el transport de cru; Contribució dels vaixells petroliers per a una menor contaminació de l'ambient. Reptes actuals i futurs
Condicions essencials per al transport de Materials biomèdics. Solucions logístiques. Seguretat biomèdica en la logística de la cadena de subministrament
Treballs i casuística de l'empresa Naviliera
L'Embalatge: Tema encara per Confirmar
L'embalatge de grans mercaderies és un aspecte clau en la logística, garantint la protecció, seguretat i eficiència en el transport de productes voluminosos i pesants.
SISTEMA D´AVALUACIÒ
Assistència presencial o virtual (si així ho decideixen per raons de seguretat o si aixì ho demanen alguns expositors) i activitats relacionades amb les conferències / sessions:
Un 20% correspon a la vostra participació,
un 30% a les activitats realitzades a l'aula i
un 50% a l'examen final.
La nota de l'examen Final ha de ser mínima de 5/10 punts (o 50/100) per poder fer la mitjana.
Únicament serà possible fer la recuperació en el cas d'haver presentat l'examen final
La nota mínima de l'examen final, per no haver d'anar a recuperació, ha de ser igual o superior a 5 punts
En cas de no assistir al l'examen final l'estudiante rebrà la calificació de “No presentat” i NO té l'opció de presentar l'examen de recuperació.
En cas de no assistir a l'examen de recuperació de l'estudiant mantindrà la MATEIXA Qualificació obtinguda (avalaució continuada i examen final).
Els elements d'avaluació continuada no són recuperables
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Pujol, Laura y Fernandez, Mariano. 2016. La Mente y el Corazón de un Logista. Editorial Marge Books. Barcelona.
Alan Harrison, Heather Skipworth, Remko Van Hoek & James Aitken. 2019. Logistics Management and Strategy. Competing through the supply chain. (6th Edition). Ed. Pearson, London.
Casey, M. and Wong, P. 2017. Global Supply Chains are about to get better, thanks to Blockchain. International Business. Harvard Business Review.
Escudero Serrano, María José. 2019. Gestión Logística y Comercial. Editorial Thomson Paraninfo. ISBN 9788428340120.
Martínez M, Jesús E; Montori D, Agustín; Badell S, Mariano. 2021. El Transporte Marítimo de Mercancías Peligrosas. ISBN:9798749391299.
Martínez Marín, Jesús Ezequiel. 2021. Fundamentos de Logística y Operatividad Portuaria. ISBN: 13-978-84-09-27863-3
https://economipedia.com/mercado/por-que-esta-cotizando-el-petroleo-en-negativo.html
https://micanaldepanama.com/wp-content/uploads/2020/01/InformeAnual-2019-2.pdf
https://www.prensa.com/economia/Buque-portacontenedores-establece-Canal-Panama_0_5304969484.html
https://www.youtube.com/watch?v=Bq6v5GojwNc