Que estàs buscant?
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims
Mostrar coneixements sobre l'organització del transport marítim, terrestre, aeri i multimodal, la gestió aduanera i el comerç internacional per a poder gestionar i/o contractar el transport
Mostrar coneixements sobre el buc i la seva contractació per a la seva utilització como a mitjà de transport tant de mercaderies com de persones, en un entorn de sostenibilitat i respecte al mediambient
Competències que es treballen
Específiques
Resultats d'aprenentatge
Capacitació per al govern dʻembarcacions esportives de fins a 24 metres dʻeslora.
Metodologia de treball
1.- Estructura de les sessions teòriques i pràctiques
1.1.- Microseminaris
Amb l'objectiu d'afavorir un aprenentatge progressiu i aplicat, les sessions teòriques de l'assignatura s'estructuraran en blocs temàtics o parts clarament diferenciades i dividides en microseminaris en els quals s'abordarà un conjunt de conceptes clau una part pràctica.
Les sessions pràctiques, destinades a consolidar els coneixements adquirits, es basaran en activitats dinàmiques, com ara exercicis en carta nàutica o resolució de test. Aquestes sessions estan dissenyades per fomentar la participació activa, el pensament crític i la connexió entre els continguts teòrics i la seva aplicació pràctica.
1.2.- Presentacions
Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials.
1.3.- Sessions pràctiques després de cada bloc temàtic:
Exercicis en carta nàutica.
Preguntes tipus test
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1: Nomenclatura nàutica
Tema 2: Elements d'amarratge i fondeig
Tema 3: Seguretat i emergències a la mar
Tema 4: Legislació (Inclou abalisament i RIPA)
Tema 5: Maniobra i navegació
Tema 6: Meteorologia
Tema 7: Teoria de navegació
Tema 8: Cartes nàutiques
Activitats d'aprenentatge
Treball individual continu.
Al llarg del curs l'alumne anirà fent exercicis de carta i exàmens oficials de tipus test.
Sistema d'avaluació
1.- Avaluació contínua S'apliquen els percentatges següents:
100% |
Examen final d'estructura semblant als oficials (teoria i carta). (Nota mínima requerida: 5) |
En cas que la qualificació de lexamen final sigui inferior a 5 lalumnat podrà optar a la recuperació, sempre que shagi presentat a la convocatòria ordinària de lexamen final.
2.- Recuperació
S'apliquen els percentatges següents
100% |
Examen Final |
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Generalitat de Catalunya. Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. (2025). Qüestionaris i solucions provisionals dels exàmens de nàutica d’esbarjo. Generalitat de Catalunya. Recuperado de https://agricultura.gencat.cat/ca/ambits/nautica-busseig/Questionaris-solucions-examens-nautica-esbarjo-00002
Martínez de Carvajal Hedrich, Ernesto. Patrón de Embarcaciones de Recreo. Barcelona: EMCH TechBooks, 2014.