Que estàs buscant?
Hi ha contingut a l'assignatura en anglès
CB6. Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
CB7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi
CB8. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
CB10. Que els estudiants posseeixin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma
CE9. Elaborar i defensar un treball de recerca en l'àmbit de l'entrenament personal, la prevenció de lesions i malalties i la readaptació fisicoesportiva.
CG1. Aplicar les tecnologies de la informació i de la comunicació en el context de l'entrenament personal, la prevenció de lesions i malalties i la readaptació fisicoesportiva
CT1. Construir un pensament crític analitzant el propi procés d'aprenentatge i discutint assertiva i racionalment en un context eloqüent les idees alienes i pròpies.
CT2. Demostrar les aptituds per al treball cooperatiu i la participació en equips multidisciplinaris d'acord amb els principis del codi deontològic de la seva professió, incorporant actituds com l'esforç, el respecte i el compromís com a segell d'identitat.
Aquesta assignatura permetrà als estudiants adquirir els coneixements necessaris per dur a terme l’anàlisi de dades procedents d’estudis de recerca en l’àmbit de la prevenció de la salut, el benestar de les persones, educació física, el rendiment esportiu, així com la planificació, organització i gestió esportiva que els permeti obtenir evidències científiques que assegurin uns resultats òptims quan aquests coneixements siguin aplicats a la població general.
En aquest procés, l'alumne es familiaritzarà amb les tècniques i els mètodes d'anàlisi estadística, així com també amb els recursos i les tecnologies més adequades per a l'execució d'aquesta anàlisi. A més d'ells, l'alumne aprendrà a llegir i interpretar de manera crítica els resultats evidenciats en les diferents formes de divulgació científica al seu àmbit. L'estadística permetrà als alumnes descriure els factors socials, fisiològics i/o biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport.
L'alumne estarà capacitat per preparar treballs científics senzills i fer cerques seguint els estàndards internacionals. Així com, una millora de la pràctica professional amb la presa de decisions basades en l'evidència científica
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
L'ús de la IA en aquesta assignatura està regulat en el pla d'aprenentatge.
L'adquisició de competències per part de l'estudiant serà valorada a través del sistema d'avaluació continuada ponderant i valorant els resultats obtinguts de l'aplicació dels procediments d'avaluació descrits a cada pla docent de l'assignatura.
L'avaluació conclourà amb un reconeixement sobre el nivell d'aprenentatge aconseguit per l'estudiant, materialitzat a la qualificació numèrica, d'acord amb allò establert a la legislació vigent. Sistema de qualificació (Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal):
0 - 4,9: Suspès (SS)
5,0 - 6,9: Aprovat (AP)
7,0 - 8,9: Notable (NT)
9,0 - 10: Excel·lent (EX)
La ponderació establerta per a les diferents activitats d'avaluació es concreta en:
La ponderació establerta per a les diferents activitats d'avaluació es concreta en Activitat /assignatura |
% |
SEV2. Qüestionaris en línia |
20% |
SEV3. Participació en fòrums i debats en línia |
20% |
SEV4. Treballs individuals |
30% |
SEV5. Treballs col·lectius online |
30% |
Total |
100% |
En els apartats de caràcter individual, cal treure un mínim de 3 sobre 10 de promig de totes les activitats avaluatives individuals per tal de poder fer mitjana i aprovar l'assignatura.
Barriopedro, MI. & Muniesa, C. (2012). Análisis de datos en las ciencias de la actividad física y del deporte. Pirámide
Casals, M., Fernández, J., Martínez, V., Lopez, M., Langohr, K., & Cortés, J. (2022). A systematic review of sport-related packages within the R CRAN repository. International Journal of Sports Science & Coaching, 17479541221136238.
Horton, N. J., & Kleinman, K. (2015). Using R and RStudio for data management, statistical analysis, and graphics. CRC Press.
Grömping, U. (2015). Using R and RStudio for Data Management, Statistical Analysis and Graphics. Journal of Statistical Software, 68, 1-7.
Sánchez, D. (2010). Estadística aplicada a la fisioterapia, las ciencias del deporte y la biomecánica. España: CEU Ediciones
Severini, T. A. (2020). Analytic methods in sports: Using mathematics and statistics to understand data from baseball, football, basketball, and other sports. Chapman and Hall/CRC.
Van der Loo, M. P. (2012). Learning RStudio for R statistical computing. Packt Publishing Ltd.