Que estàs buscant?
Pot haver-hi materials en català, castellà o anglès.
RAE1 - L'estudiant serà capaç de definir de manera efectiva els procediments, mètodes i tècniques específiques que s'utilitzen en l'ensenyament-aprenentatge en contextos d'activitat física i esport.
RAE5 - L'estudiant serà capaç d’elaborar un pla de treball que inclogui les habilitats motrius bàsiques, activitats físiques, exercicis de millora de la condició física, habilitats esportives, joc, activitats expressives corporals i dansa.
RAE6 - L'estudiant serà capaç d'explicar de manera efectiva les instruccions que li permetin dirigir programes d'activitat física i esport en el seu rol d’educador/a.
RAE8 - L'estudiant serà capaç d'interactuar com a educador/a en diferents contextos d'intervenció de l’activitat física i l’esport a través d’intervencions en matèries del seu àmbit i en les pràctiques curriculars.
RAE26 - L'estudiant serà capaç de crear comportaments que promoguin la salut i el benestar mitjançant l'activitat física en diversos contextos professionals.
RAE32 - L'estudiant serà capaç de comunicar-se de manera efectiva i professional amb altres col·lectius professionals i amb els participants, emprant un enfocament integrador, ètic i de respecte envers la diversitat cultural i de gènere.
RAE37 - L'estudiant serà capaç d'idear diferents processos metodològics d'aprenentatge i desenvolupament motor, desenvolupament de capacitats coordinatives i tècniques i habilitats esportives adaptant i/o individualitzant la intervenció a les necessitats individuals, amb èmfasi en les poblacions de caràcter especial.
RAE59 - L'estudiant serà capaç d'adoptar pràctiques inclusives que evitin la discriminació i contribueixin al canvi de paradigma actual cap a un de més equitatiu i just.
RAE60 - L'estudiant serà competent per reconèixer les disparitats relacionades amb el sexe, gènere i diversitat identitària en el context esportiu i de lleure.
RAE62 - L'estudiant estarà capacitat per abordar els desafiaments globals amb una perspectiva àmplia i compromesa.
RAE63 - L'estudiant serà capaç d'argumentar per defensar els drets fonamentals, la justícia social, la democràcia i la protecció del medi ambient a nivell personal i col·lectiu.
RAE66 - L'estudiant serà capaç d'informar per promoure la pràctica de l'activitat física com a dret fonamental i component essencial de la salut pública.
L’assignatura d’Expressió Corporal té com a objectiu explorar el cos com a eina de comunicació, creativitat i expressió. A través del moviment i de tècniques de comunicació oral i llenguatge corporal, es treballen competències personals, socials i professionals que afavoreixen el desenvolupament integral de l’estudiant. Es promouen metodologies actives i vivencials que potencien la consciència corporal, la sensibilitat artística i l’ús del joc com a recurs pedagògic.
Es treballaran els principals factors del llenguatge corporal i es potenciarà l’ús de tècniques de comunicació oral, amb l’objectiu de millorar les competències expressives i comunicatives de l’estudiant. A través del moviment, es fomentarà la creació artística i creativa aplicada als àmbits de la docència, el rendiment esportiu, la salut i l’oci.
Aquesta matèria també incorpora una mirada inclusiva i amb perspectiva de gènere.
L'ús de la IA en aquesta assignatura es troba regulat al pla d'aprenentatge.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
La qualificació final de l'alumnat és el resultat d'una avaluació continua a través de diferents activitats avaluatives. Aprovar l'assignatura és el resultat de la qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Exàmens pràctic |
40% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Treballs grupals |
20% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Treballs individuals |
40% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Consideracions respecte aquest sistema d'avaluació d'adquisició de les competències:
IMPORTANT: Si no es supera l'avaluació continua (70% assistència) per incompliment d'algun dels requisits necessaris descrits anteriorment, l'estudiant suspendrà l'assignatura. La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Consideracions respecte a l'activitat avaluadora en període de recuperació:
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen teòric |
40% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
En el marc de les 7 Competències Comunes del TecnoCampus, aquesta assignatura incorpora l’avaluació de la competència 6. Competències comunicacionals: asseguren el treball de les capacitats de comprensió crítica lectora i oral, així com de l’expressió escrita, oral i audiovisual, i fomenten la relació plurilingüística, multilingüística i intercultural. Aquesta competència, a més de ser avaluada de manera específica amb l’objectiu de poder ser acreditada posteriorment, representa com a mínim un 10?% de la ponderació final de l’assignatura, integrant-se en els sistemes d’avaluació propis de la mateixa, els quals s’especifiquen en la present guia docent. Per a més informació, es pot consultar el pla d’aprenentatge de l’assignatura
Larreta, B., Sierra, M.A., i Ruano, K. (2006). Didáctica de la expresión corporal: Talleres monográficos. Barcelona: INDE.
Schinca, M. (2011). Expresión corporal. Técnica y expresión en movimiento. Madrid. Wolters Kluwer España-Educación
Castañer, M. (2000). Expresión corporal y danza. Barcelona: INDE.
Coterón López, J., & Sánchez Sánchez, G. (2010). Educación artística por el movimiento: la expresión corporal en educación física. Aula: revista de pedagogía de la universidad de Salamanca.
López, J. C., & Sánchez, G. S. (2013). Expresión Corporal en Educación Física: bases para una didáctica fundamentada en los procesos creativos. Retos. Nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (24), 117-122.