Que estàs buscant?
Les classes es desenvoluparan indistintament en Català i Castellà.
40_4_RAE15 - Dissenyarà les diferents modalitats i procediments generals d'intervenció en Fisioteràpia aplicant la Massoteràpia, Electroteràpia, Magnetoteràpia, Hidroteràpia, Balneoteràpia, Climatoteràpia, Talassoteràpia entre d'altres
40_4_RAE8 - Serà capaç d'explicar la fisiopatologia de les malalties identificant les manifestacions que apareixen al llarg dels processos, els tractaments mèdic-quirúrgics, fonamentalment en els seus aspectes fisioterapèutics.
40_4_RAE20 - Aplicarà seguint una anàlisi, el moviment com a mesura terapèutica, segons els principis ergonòmics i antropomètrics en pacient/usuari en el seu procés, promovent la seva participació durant els seminaris pràctics.
40_4_RAE1 - Integrarà els principis i teories dels agents físics sent aplicats com a intervencions en fisioteràpia, documents de pràctica assistencial i la simulació clínica.
40_4_RAE6 - Analitzarà les estructures anatòmiques i els canvis fisiològics que succeeixen en les persones a conseqüència de les intervencions del professional en fisioteràpia, en la seva aplicació en les assignatures específiques.
40_4_RAE19 - Aplicarà mètodes i tècniques específiques que tinguin en compte les implicacions de l'ortopèdia en la fisioteràpia, tècniques terapèutiques reflecteixes, així com altres mètodes la seguretat
40_4_RAE18 - Aplicarà els mètodes i tècniques específiques referits a l'aparell locomotor, als processos neurològics, a l'aparell respiratori, al sistema cardiocirculatori i a les alteracions de l'estàtica i la dinàmica en els seminaris pràctics.
L'assignatura de patologia musculoesquelètica engloba les especialitats mèdiques de reumatologia i traumatologia.
La Patologia reumàtica ens ajudarà a establir les bases de la patologia no traumàtica del nostre sistema músculoesquelètic i que és susceptible de tractament fisioteràpic.
La Patologia traumàtica ens ajudarà a conéixer les afeccions que es poden donar al sistema músculoesquelètic fent-nos partíceps d'un treball interdisciplinar amb altres professionals sanitaris que col.laboraran junt amb el fisoterapeuta, en l'evolució del procés.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
L'ús de la IA en aquesta assignatura es troba regulat en el pla d'aprenentatge.
1. Patologia reumàtica:
1.1. Conceptes generals: fisiologia, anatomia
1.2. Patologia degenerativa: extremitats, raquis
1.3. Osteoporosis
1.4. Malalties sistèmiques: Lupus eritematós sistèmic (LES). Esclerodèrmia i altres connectivopaties
1.5. Artritis reumatoide i altres Artropaties Inflamatòries cròniques
1.6. Malalties del col·lagen o col·lagenosis
1.7. Espondilitis anquilopoètica
1.8. Artropaties microcristalines: gota, condrocalcinosis
1.9. Fibromiàlgia / Sde de Fatiga crònica
1.10. Sde de Dolor Regional Complex (SDRC) (Distròfia Simpàtic Reflexa)
2. Patologia traumatològica:
2.1. Conceptes generals: fisiologia, anatomia
2.2. Traumatismes cranials
2.3. Patologia òsea: Fractures
2.4. Patologia de Teixits tous: Lesions de cápsulo lligamentàries i múscul-tendinoses
2.5. Alteracions del creixement
2.6. Tècniques quirúrgiques
2.7. Complicacions postquirúrgiques
2.8. Cremades i ferides
2.9. Amputacions
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a continuació:
Sistema de qualificació (Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
Sistema d'avaluació | Ponderació mínima | Ponderació màxima |
SE1. Portafolis electrónico | 10% | 40% |
SE2. Exposició oral | 20% | 50% |
SE3. Examen | 30% | 60% |
SE4. Autoavaluació | 5% | 30% |
SE5. Avaluació entre iguals (2P2) o coavaluació | 5% | 30% |
Les assignatures tindran activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer. D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En cas de còpia o plagi en qualsevol activitat avaluativa, cal consultar la Normativa d’avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus. L’ús de la intel·ligència artificial (IA) en aquesta assignatura es troba regulat al Pla d’Aprenentatge. Cal consultar-lo per conèixer les condicions específiques d’ús.
Bahr, R., & Maehlum, S. (2007). Lesions Esportives/Sports Injuries: Diagnòstic, Tractament I Rehabilitació/Diagnostic, Treatment and Rehabilitation. Ed. Mèdica Panamericana.
Buckup, K., & Buckup, J. (2019). Proves clíniques per a patologia òssia, articular i muscular: exploracions, signes i símptomes. Elsevier.
Canale, S. T., Beaty, J. H., & Atzar, F. M. (Eds.). (2015). Campbell. Principals procediments en cirurgia ortopèdica i traumatologia+ ExpertConsult. Elsevier Espanya.
Rouvière: Anatomía Humana Descriptiva, topográfica y Funcional. Tomo 1,2,3.