Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Maria Dolors Celma Benaiges

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 3

Professorat: 

María Dolores Vázquez Gómez

Curs acadèmic: 2025

Curs d'impartició: 1

Llengües d'impartició


  • Castellano
  • English

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències bàsiques
  • CB6-Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca

  • CB7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi. 

  • CB8 - Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis

Competències específiques
  • CE1. Mostrar autonomia amb distància crítica en temes o qüestions vinculats a l'negoci marítim, la logística i la cadena de subministraments i en l'aplicació d'idees innovadores en aquests àmbits.

  • CE4. Gestionar estratègicament els processos d'innovació empresarial en la cadena de subministraments i el negoci marítim, des del diagnòstic fins a la seva aplicació, sent capaç d'alinear recursos, capacitats i habilitats per a posar-los en pràctica

  • CE7. Gestionar (planificar, programar i controlar) el flux de materials i informació (flux de la cadena de subministraments) a través de l'adreça i gestió coordinada de les àrees de compres, producció i distribució física de l'empresa. 

  • CE8. Analitzar i diagnosticar diferents problemes que sorgeixin al llarg de tots els nodes de l'negoci marítim i, amb suport d'eines de gestió, dissenyar i implantar solucions eficients.

Competències transversals
  • CT1. Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional en el context de la logística, la cadena de subministraments i els negocis marítims.

  • CT2. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc. 

  • CT3. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves. 

Presentació de l'assignatura


CADENA DE VALOR EN LA LOGÍSTICA.

 

 

Continguts


•             La cadena de valor

•             La cadena de valor com a eina estratègica: Avantatges competitius per mitjà d'estratègies de cost i diferenciació

•             Disseny i gestió de la cadena de valor

•             Estudi analític de la cadena de valor en l'àmbit logístic

•             Elements que afecten el model de valor de la cadena logística:

•             Estudi de casos : best practices i metodologia.

Activitats i sistema d'avaluació


La nota global de l'assignatura considera els següents aspectes:

•             Exercicis, pràctiques i treballs: 20%.

•             Treball en grup: 30%.

•             Examen final : 50%

Bibliografia


Bàsic

Anderson, D., Sweeney, D., &, Williams, T. (1999). Métodos cuantitativos para los negocios (7 ed.). México: International Thomson Editores.

Ansotegui, C. (Nov/Dic de 2010). ¿En qué consiste crear valor? Harvard Deusto. Finanzas & Contabilidad, 98, .

Bilgen, B. (2009). Application of fuzzy mathematical programming approach to the production allocation and distribution supply chain network problem. Expert Systems with Applications, 37(6) 4488–4495.

Bozicnik, S., Mulej, & M. (2009). Corporate Social Responsibility and Requisite Holism—Supported by Tradable Permits. Systems Research and Behavioral Science, 27 (1),23-35.