Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Maria Dolors Celma Benaiges

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 3

Professorat: 

Alex Sanz Fernández

Curs acadèmic: 2025

Curs d'impartició: 1

Llengües d'impartició


  • Castellano

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències bàsiques
  • CB6-Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca

  • CB7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi. 

  • CB8 - Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis

Competències específiques
  • CE1. Mostrar autonomia amb distància crítica en temes o qüestions vinculats a l'negoci marítim, la logística i la cadena de subministraments i en l'aplicació d'idees innovadores en aquests àmbits.

  • CE5. Dissenyar i posar en marxa sistemes logístics, valorant les diferents alternatives possibles, les restriccions tècniques i de recursos i tenint en compte la direcció i gestió coordinada al llarg de la cadena de subministrament.

  • CE6. Avaluar el rendiment de tot el sistema logístic, tenint en compte el compliment / no dels objectius de qualitat, cost i servei planificats per detectar i prioritzar àrees de millora.

  • CE7. Gestionar (planificar, programar i controlar) el flux de materials i informació (flux de la cadena de subministraments) a través de l'adreça i gestió coordinada de les àrees de compres, producció i distribució física de l'empresa. 

Competències transversals
  • CT1. Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional en el context de la logística, la cadena de subministraments i els negocis marítims.

  • CT2. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc. 

  • CT3. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves. 

Presentació de l'assignatura


L'assignatura té com a objectiu principal formar als alumnes en aspectes específics de Logística que no s'acostumen a veure en altres assignatures. En l'assignatura es dóna una primera aproximació a aquests temes. A partir dels quals, l'alumne tindrà una visió més àmplia de la Logística.

Continguts


Seminaris especialitzats, cobrint aspectes teòrics o pràctics de temes ja tractats en altres assignatures aportant profunditat i amplitud als coneixements del estudiant. Exemples de temes possibles:

 

  •  Logística verda.
  • Teoria de jocs aplicada a la logística. 
  • Logística humanitària i en Desastres Naturals. 
  • Logística inversa i aplicada en negocis web.

Activitats i sistema d'avaluació


Avaluació Contínua (100%)

  1. Realització de treballs, en grup, sobre temes específics del curs (50%)
  2. Realització d'un cas d'estudi de manera individual sobre un tema específic del curs, a escollir per l'alumne (50%).

Per poder aprovar l'assignatura és imprescindible obtenir una nota mínina de 5 punts a cada punt.

Bibliografia


Bàsic

Cozzolino, A., & Cozzolino, A. (2012). Humanitarian logistics and supply chain management (pp. 5-16). Springer Berlin Heidelberg.

Edgar, E., Blanco & Yossi Sheffi (2017). “Chapter 7: Green Logistics” in Sustainable Supply Chains A Research-Based Textbook on Operations and Strategy. Yann Bouchery Charles J. Corbett Jan C. Fransoo Tarkan Tan. Publisher Name Springer, Cham eBook Packages. Print ISBN; 978-3-319-29789-7. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-29791-0

McKinnon, A., Browne, M., Whiteing, A., & Piecyk, M. (Eds.). (2015). Green logistics: Improving the environmental sustainability of logistics. Kogan Page Publishers.

Morsut, C., Kuran, C., Kruke, B. I., Orru, K., & Hansson, S. (2021). Linking resilience, vulnerability, social capital and risk awareness for crisis and disaster research. Journal of Contingencies and Crisis Management, 30, 137–147. https://doi.org/10.1111/1468-5973.12375

Tadelis, S. (2013). Game theory: an introduction. Princeton university press.

Complementària

Birkmann, J. (2007). Risk and vulnerability indicators at different scales: Applicability, usefulness and policy implications. Environmental hazards, 7(1), 20-31.