Que estàs buscant?
Els recursos de l'assignatura i els software poden estar en castellà o anglès.
CB6-Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
CB7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
CB8 - Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
CE1. Mostrar autonomia amb distància crítica en temes o qüestions vinculats a l'negoci marítim, la logística i la cadena de subministraments i en l'aplicació d'idees innovadores en aquests àmbits.
CE2. Aplicar eines i metodologies que faciliten el pensament creatiu i innovador en les situacions quotidianes lligades a l'entorn de la cadena de subministraments i els negocis logístics i marítims.
CE3. Planificar l'anàlisi en els entorns de negoci, locals i globals, per tal d'avançar-se a les noves oportunitats de mercat susceptibles de ser transformades en productes comercials
CE5. Dissenyar i posar en marxa sistemes logístics, valorant les diferents alternatives possibles, les restriccions tècniques i de recursos i tenint en compte la direcció i gestió coordinada al llarg de la cadena de subministrament.
CE6. Avaluar el rendiment de tot el sistema logístic, tenint en compte el compliment / no dels objectius de qualitat, cost i servei planificats per detectar i prioritzar àrees de millora.
CE7. Gestionar (planificar, programar i controlar) el flux de materials i informació (flux de la cadena de subministraments) a través de l'adreça i gestió coordinada de les àrees de compres, producció i distribució física de l'empresa.
CT1. Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional en el context de la logística, la cadena de subministraments i els negocis marítims.
CT2. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT3. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L'objectiu de l'assignatura és iniciar a l'estudiant en les tècniques de modelar i formular matemàticament els problemes de decisió (heurístiques i metaheurístiques) que sorgeixin en la logística i la gestió de la cadena de subministrament.
A més s'adquiriran coneixements sobre la resolució analítica (algorisme de simplex, dual, primal, estudi de sensiblitat, etc.) i gràfica (en el cas de dues variables) de problemes de programació lineal i dinàmica.
L'assignatura es centrarà a resoldre problemes de logística formulats com a models de optimització determinista.
Programació lineal i problemes d'optimització discreta.
L'algoritme Simplex per a la programació lineal i cerca de ramificacions i enllaços per a problemes discrets.
Programació dinàmica i altres mètodes de solució.
Es combina l'avaluació continuada en activitats grupals i un examen individual presencial.
Resum del sistema d'avaluació:
Qualificació final:
B. L. Golden, S. Raghavan , & E.A. Wasil , “The Vehicle Routing Problem: Latest Advances
and New Challenges” Springer, Vol. 43, 2008.
B. L. Nelson, “Stochastic Modeling: Analysis and Simulation”, Dover, 1995.
D. Luenberger & Y. Ye, “Linear and Nonlinear Programming ”, Springer Verlag ,2008
F. S. Hillier & G.J. Lieberman, “Introduction to Operations Research”, McGraw Hill, 2001.
G. Gutin & A. P. Punnen , “The Traveling Salesman Problem and Its Variations”, Springer
Science & Business Media, Vol. 12, 2002.
W. K. Grassmann & J. P. Tremblay, “Logic and Discrete Mathematic”, Ed. Prentice Hall,
1996.