Que estàs buscant?
El material del curs es troba en Anglès (90%) i Castellà (10%)
CB6-Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
CB10. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
CE1. Mostrar autonomia amb distància crítica en temes o qüestions vinculats a l'negoci marítim, la logística i la cadena de subministraments i en l'aplicació d'idees innovadores en aquests àmbits.
CE7. Gestionar (planificar, programar i controlar) el flux de materials i informació (flux de la cadena de subministraments) a través de l'adreça i gestió coordinada de les àrees de compres, producció i distribució física de l'empresa.
CT1. Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional en el context de la logística, la cadena de subministraments i els negocis marítims.
CT2. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT3. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Aquesta assignatura es planteja com una introducció a la metodologia bàsica del mètode científic i està destinada a proporcionar a l’estudiantat habilitats i eines bàsiques de treball per poder dissenyar i executar un projecte d'investigació. També proporciona bases per entendre, llegir i analitzar de forma crítica estudis científics publicats.
L'assignatura pretén millorar les seves habilitats per utilitzar una sèrie d'instruments i eines que li permetin gestionar els diferents passos del procés d'investigació amb major eficiència i comunicar els seus resultats amb major eficàcia: eines de recerca i gestió d'informació; de processament i edició de text; d'organització i tractaments de dades; i de presentació i comunicació de resultats.
Així mateix, l'assignatura dóna a conèixer les característiques del mètode científic que tenen una importància crucial en el món de l'empresa (establir preguntes, observar acuradament de la realitat a través de la recol·lecció de dades i fets contrastables, formular i contrastar de hipòtesis, extreure conclusions i reformular els problemes i preguntes que ens fem), que són fonamental en el funcionament dels mercats, empreses i organitzacions.
Part 1. Investigació Científica en Ciències Socials
Part 2. Definició de la investigació
Part 3. Metodologia
Part 4. Comunicació Escrita i Oral de la Investigació científica
L'avaluació consta de:
30% - Examen de preguntes teorico-pràctiques d'opció múltiple, amb apunts
70% - Avaluació contínua, que inclou
40% projecte final en equips - Una proposta d'investigació
30% activitats de classe, incloses activitats individuals i en equip
Els alumnes han d'obtenir al menys una nota mínima (4 sobre 10) en cada ítem de l'avaluació per aprovar l'assignatura.
McGregor, Sue L. (2017). Understanding and evaluating research: A critical guide. Sage Publications.
Pajo, Bora. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
Ang, S. (2014). Research design for business & management. SAGE Publications Ltd