Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Maria Dolors Celma Benaiges

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Ester Hidalgo Pastor

Curs acadèmic: 2025

Curs d'impartició: 4

Llengües d'impartició


  • Castellano

Presentació de l'assignatura


La irrupció de la tecnologia ha provocat un canvi de paradigma en el sector Retail.

El comprador ha desenvolupat una cultura digital i s'ha empoderat a través de la tecnologia; gaudeix d'un poder sense precedents que el converteix en protagonista. Això li permet estar informat, tenir accés directe a productes i serveis, comparar, opinar, compartir, co-crear... comprar el que vulgui, quan vulgui i des de qualsevol lloc.

En aquest context, els seus valors, necessitats i expectatives evolucionen.

I també la forma com utilitza els canals online/offline per prendre les seves decisions de compra, fent imprescindible, per part de les companyies del sector Retail, la integració d'ambdós mons per oferir una experiència de marca ininterrompuda que enforteixi la seva relació amb la marca, com a clau per a la seva fidelització i prescripció.

En aquest escenari, el comerç minorista, vincle directe amb els compradors, exerceix un paper essencial. I l'experiència de compra n'és la clau.

La qual, per ser eficaç, ha de complir tres objectius principals:

1.  Seduir el seu comprador objectiu.
2.  Generar un procés de compra ergonòmic i adaptat a les seves necessitats.
3.  Harmonitzar un espai comercial on generar record al comprador, per convertir-lo en prescriptor.

Igualment, el punt de venda es converteix en un canal estratègic de comunicació, on entren en joc polítiques tàctiques imprescindibles d'entendre i gestionar per assegurar una experiència única, autèntica i coherent, clau per a la diferenciació i perdurabilitat en el temps.

Continguts


1- INTRODUCCIÓ AL RETAIL

2- L’EXPERIÈNCIA DE COMPRA:
- Decisions estratègiques: TARGET - POSICIONAMENT - ROL DEL PUNT DE VENDA
- Decisions tàctiques – Les 7P del Retail Mix: - Producte / Servei / PVP (Preu de venda al públic) / Ubicació / Visual Merchandising / Store Marketing Plan / Atenció al client

3- TENDÈNCIES: OMNICANALITAT (Ja una realitat!)

4- INNOVACIÓ

5- PRESENTACIÓ FINAL

Activitats i sistema d'avaluació


Avaluació continuada: 20%

  • Assistència i participació a classe.
  • Assistència i participació als SAFARIS.
  • Presentació de la Fase Analítica

Projecte de Conceptualització de l'experiència de compra: 50%

Examen final: 30%

  • SE4. Examen individual. / 1/ Preguntes obertes

L'assignatura és presencial i s'ha de seguir des de l'inici del curs. L'assistència és obligatòria i necessària per aprovar, així com la lliurament dels exercicis proposats per la docent dins dels terminis establerts.

Els exercicis lliurats fora de termini tindran una puntuació màxima de 4 sobre 10. La nota final mínima per aprovar serà un 5 sobre 10.

Només es podrà recuperar l'examen final, que s'haurà d'aprovar (5/10) per fer mitjana amb la nota acumulada de l'avaluació continuada.

Bibliografia


Bàsic

Kepron, D. (2014). Retail (r)Evolution: Why Creating Right-brained Stores Will Shape the Future of Shopping in a Digitally Driven World.

Kotler, P. (2020). Retail 4.0: 10 reglas para la era digital.

Ricart, M. C. (2021). Frictionless: Diseñar una estrategia omniexperiencia a partir de la integración de canales. Profit Editorial.