Que estàs buscant?
L'assignatura es realitza en anglès. Tots els treballs i exercicis, així com l'idioma de comunicació a classe es realitzen en anglès.
E14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
T1. Comunicar en un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran els graduats i graduades.
El curs introdueix a l’estudiant a la teoria i pràctica de la comunicació oral i escrita i en una diversitat de contextos, que poden variar des de l’escriptura d’un informe formal fins a una xerrada informal amb un inversor. L’estudiant adquirirà la comprensió de les regles de comunicació que regeixen cada context i aprendrà a comunicar-se amb la màxima eficàcia. El curs pretén que l’estudiant identifiqui el seu propi estil comunicatiu i que l’estudiant el desenvolupi i adapti a cada context. Al mateix temps, el curs té com a objectiu millorar les capacitats comunicatives de l’estudiant al màxim nivell exposant als estudiants a entorns reals i simulats.
L'assignatura es contextualitza en l'àrea de Producció i Negoci del Grau en Disseny i Producció de Videjocs. El contingut de l'assignatura comença amb una introducció a les teories de comunicació, seguida de la revisió dels fonaments de la comunicació escrita, visual i oral. Es tracta també l'expressió corporal en la comunicació i les tècniques de persuasió i d'storytelling. L'assignatura té un caire teorico-pràctic: l'estudiant ha de posar en pràctica la comunicació escrita, oral i corporal en diferents contextos, aplicant els coneixements adquirits en les sessions magistrals. Les diferents activitats estan dissenyades per a que l'estudiant desenvolupi i millori la seva capacitat comunicativa. El feedback a l'alumne per part del professor i de la resta de companys és una eina clau per a millorar les competències comunicatives de l'estudiant. L'assignatura no requereix de coneixements o assignatures prèvies, més enllà d'un nivell d'anglès mínim per a poder-se comunicar oralment en aquest idioma.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
La nota de l'assignatura es calcula:
La major part de les activitats es realitzen a classe, amb una preparació prèvia per part de l'estudiant. A l'inici del curs, els estudiants coneixeran el calendari d'aquestes activitats juntament amb els seus terminis. En la majoria dels casos, si un estudiant no presenta a classe una activitat determinada, no hi haurà una segona oportunitat per presentar. Si un estudiant no assisteix a una de les activitats i no la pot lliurar, la nota de l'activitat serà 0. Els estudiants necessiten tenir almenys 4/10 en les seves activitats per passar el curs.
El projecte comunicatiu s'ha de desenvolupar al voltant d'algun dels temes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) seleccionats en l'assignatura.
L'assistència a classe és obligatòria. Si l'estudiant assisteix menys del 70% de les classes sense causa justificada, no aprovarà el curs, independentment del seu rendiment en les activitats.
Sobre el plagi:
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a una activitat. En cas de detecció de plagi s’informarà a la coordinació del grau per tal que es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Cicerón. El Orador (2001). Clásicos de Grecia y Roma. Alianza Editorial.
Duarte, Nancy (2010). Resonate: Present Visual Stories that Transform Audiences. John Wiley and Sons.
Kerr, Cherie (2002). Death by Powerpoint: How to Avoid Killing You Presentation and Sucking the Life Out of Your Audience, Your Effective Tip-Kit for the Effective Use of Powerpoint. Execuprov Pr
Berckan, Barbara, Krause, Carola, & Röder, Ulrike (2005). El arte de hablar en público. Cómo ganar respeto con serenidad. Barcelona: Integral.
Carnegie, Dale (2016). Cómo ganar amigos e influir en las personas. CreateSpace Independent Publishing Platform.
Heath, Chip, & Heath, Dan (2010). Made to Stick: Why Some Ideas Take Hold and Others Come Unstuck, Random House Lcc Us.
Heinrichs, Jay (2007). Thank You for Arguing. What Aristotle, Lincoln, and Homer Simpson can teach us about the art of persuasion. New York: Three Rivers Press.
Morris, Desmond (2016). El mono desnudo. Debolsillo.
Núñez, Antonio (2007). !Será mejor que lo cuentes! Los relatos como herramientas de comunicación. Storytelling. Barcelona: Empresa Activa.
Pease, Allan, & Pease, Barbara (2017). The Definitive Book of Body Language: How to Read Others' Attitudes By Their Gestures. Pease International.
Ramon-Cortés, Ferran (2012). L’illa dels 5 fars. Un recorregut per les claus de la comunicació. Pòrtic. Atrium.
Studer, Jurg (1996). Oratoria, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: Editorial El Drac S.L.
Watzlawick, Paul; Helmick Beavin, Janet & Jackson, Don D. (2011). Pragmatics of Human Communication. WW Norton & Co.