Que estàs buscant?
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EIS1_Capacitat per a desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes software que satisfacin tots els requisits de l'usuari i que es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria del software
EIS2_Capacitat per a valorar les necessitats del client i especificar els requisits software per a satisfer aquestes necessitats, reconciliant objectius en conflicte, mitjançant la cerca de compromisos acceptables, dins de les limitacions derivades del cost, del temps, de l'existència de sistemes ja desenvolupats i de les pròpies organitzacions
EIS4_Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions software sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals
EIS5_Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que es puguin presentar
EIS6_Capacitat per a dissenyar solucions apropiades en un o més dominis d'aplicació, utilitzant mètodes de l'enginyeria del software que integren aspectes ètics, socials, legals i econòmics
ESI3_Capacitat per participar activament en l'especificació, disseny, implementació i manteniment dels sistemes d'informació i comunicació
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Aquesta és una assignatura de laboratori i per tant és eminentment pràctica. L’objectiu final és construir una aplicació web completa pel que implementarem un producte mínim viable que decidirem durant els primers dies de curs. Les característiques que haurà de tenir l’aplicació seran les següents:
Estudiarem les tecnologies i protocols base sobre les que es construeixen les aplicacions web per seguidament introduir el framework anomenat Spring. Hem triat el Spring per moltes raons: és opensouce, és en Java, es molt usat al món professional, segueix i fomenta bones pràctiques de programació, hi ha una comunitat molt gran i activa al darrera. Per la part de la interfície d’usuari utilitzarem aplicacions de client escrites amb HTML, CSS i JavaScipt.
A l’assignatura és donarà molta importància al procés de desenvolupament de l’aplicació. S’haurà de desenvolupar en grups de quatre estudiants i s’haurà de repartir la feina de manera que tots els integrants desenvolupin sencera alguna funció, és a dir, que treballin amb la BBDD, el servei web i la interfície d'usuari.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
A nivell general, aquesta assignatura contribueix als següents resultats d'aprenentatge especificats per a la matèria a la qual pertany (Aplicacions Distribuides)
A nivell més concret, en acabar l'assignatura l'estudiant o estudianta ha de ser capaç de:
Éssent un laboratori aquesta assignatura seguirà una metodologia d'aprenentatge guiada per exemples (del professor) i especialment per projectes (que desenvoluparan els alumnes).
La major part de les hores de classe (4h/setmana) seran en el laboratori en grup petit. En aquestes sessions els estudiants hauran de desenvolupar una (o varies) aplicacions web proposades pel professor i es discutiran i argumentaran les implementacions realitzades.
Puntualment es faran classes magistrals (2h/setmana) en grup gran per introduir conceptes nous per ser aplicats al desenvolupament de les aplicacions web de la part pràctica. Bo i això, els estudiants hauran de llegir materials proposats pels professors per tal de poder realitzar les pràctiques encomanades. Donada la situació del covid-19 aquestes classes es faran on-line: farem una combinació de sessions síncrones amb zoom i explicacions en vídeo.
Amb l'objectiu de recollir evidència de l'assoliment dels resultats d'aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu:
Les tres pràctiques anteriors i el projecte web final estan relacionats amb tos els resultats d'aprenentatge i amb totes les competències de l'assignatura destacant la tranversal T2: treball en equip, que serà fonamental per desenvolupar una aplicació de la complexitat requerida.
Per tal de superar (aprovar) les activitats avaluatives, els estudiants hauran de demostrar
A continuació s'expliciten els aspectes més importants de cada competència assignada a l'assignatura:
Nota: la competència transversal associada a l'assignatura (T1: coneixement tercera llengua) es treballa ja que totes les classes i apunts es donen en anglès.
Avaluació
Càlcul nota final (NF):
Recuperació:
Només es podrà recuperar la prova pràctica PR_P. La nota final es calcularà tal i com s'ha establert anteriorment amb les notes de la recuperació de la prova.
Normativa:
Walls, Craig (2015), "Spring in Action". (fourth edition) Manning
Plana principal Spring. https://spring.io/
Spring framework documentation: https://docs.spring.io/spring/docs/current/spring-framework-reference/index.html
Deinum, Marten; Rubio, Daniel; Long, Josh and Mak, Gary (2014) "Spring Recipes, A problem-solution approach", Third Edition. Apress
Stephen Ludin, Javier Garza, "Learning HTTP/2: A Practical Guide for Beginners" 1st Edition. O'Reilly June 2017. ISBN-10: 1491962445