Que estàs buscant?
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per empendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E18_Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes
Assignatura emmarcada en la matèria de Projectes. L’assignatura pretén capacitar l’estudiant en la realització de projectes d’enginyeria, tant en els processos de desenvolupament de la solució tècnica com en la gestió de les diferents fases del projecte. En aquesta assignatura s’estudien les fases finals del cicle de vida d’un projecte d’enginyeria, en concret l’enginyeria de detall i l’execució del projecte. A banda dels continguts teòrics estudiats, els estudiants desenvolupen en grup un projecte industrial, a partir de l’avantprojecte desenvolupat a l’assignatura de Gestió de Projectes I de tercer curs.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial
L’assignatura consta de 3 hores setmanals de classes presencials a l’aula (grup gran), on es desenvoluparan els continguts teòrics i es resoldran exercicis i problemes de caire pràctic, i de 10 hores per curs de pràctiques de laboratori (grup petit) on es treballaran aspectes pràctics de les activitats de l’assignatura.
Les sessions de laboratori (grup petit) són d’assistència obligatòria (condició necessària per a concorre a l’avaluació de l’activitat corresponent), i es desenvoluparan reunint els alumnes en grups de 2 a 6 persones segons l’activitat. Cada activitat necessita d’una preparació prèvia que es realitzarà, una part a les classes presencials a l’aula, i una altra l’hauran de realitzar els alumnes en el temps d’aprenentatge autònom. Aquestes activitats, però, s’allargaran temporalment més enllà de les hores de laboratori, i els alumnes les hauran de completar durant el temps d’aprenentatge autònom. Les tres primeres activitat corresponen al desenvolupament d’un projecte complet que haurà de ser presentat i defensat públicament el primer dia hàbil següent a la realització del darrer examen del curs, amb assistència obligatòria de tots els alumnes.
Sempre que es consideri escaient es posarà a disposició dels alumnes activitats de caire totalment opcional que l’ajudin a preparar i a preparar-se per a les de caire obligatori.
Títol contingut 1:Estratègia del projecte i tancament de l'enginyeria bàsica
Títol contingut 2: Planificació avançada de projectes
Títol contingut 3: Desenvolupament de l’enginyeria de detall
Títol contingut 4: Execució i control
Títol contingut 5: Oficina tècnica II
Títol de l’activitat 1: Desenvolupament del projecte de detall: Optimització de la planificació i el pressupost del projecte
Títol de l’activitat 2: Desenvolupament del projecte de detall: La solució tècnica
Títol de l’activitat 3: Desenvolupament del projecte de detall: Tancament del projecte
Títol de l’activitat 4: Examen
Per a cada activitat, els docents informaran de les normes i condicions particulars que les regeixin. Aquesta informació es comunicarà a l’aula física i/o es publicarà a l’aula virtual.
Les activitats unipersonals pressuposen el compromís de l’estudiant de realitzar-les de manera individual. Es consideraran suspeses totes aquelles activitats en què l’estudiant no acompleixi aquest compromís amb independència del seu paper (origen o destí).
Igualment, les activitats que s’hagin de realitzar en grups pressuposen el compromís per part dels estudiants que l’integren de realitzar-les en el si del grup. Es consideraran suspeses totes aquelles activitat en què el grup no hagi respectat aquest compromís amb independència del seu paper (origen o destí) . La responsabilitat dels resultats del treball és del grup, i no pas de les individualitats que el composen. En qualsevol cas, els docents poden, en base a la informació de què disposin, personalitzar la qualificació per a cada integrant del grup.
Qualsevol activitat no lliurada es considerarà puntuada amb zero punts. La no assistència a alguna sessió de laboratori exclou de forma automàtica de l’avaluació de l’activitat corresponent, considerant-se puntuada amb zero punts.
És potestatiu dels docents acceptar o no lliuraments fora dels terminis que s’indiquin. En el cas que aquests lliuraments fora de termini s’acceptin, és potestatiu del docent decidir si aplica alguna penalització i la quantia d’aquesta.
La qualificació final és la suma ponderada de les qualificacions de les activitats
Activitat 1: 15 %
Activitat 2: 35 %
Activitat 3: 10 %
Activitat 4: 40 %
L’assistència a les sessions teòriques i de laboratori, i el lliurament dels informes corresponents de les activitats 1, 2 i 3 és condició necessària per a l’avaluació de l’assignatura.
Serà potestatiu dels docents impartidors de l’assignatura decidir sobre la possibilitat d’afegir activitats que permetin la recuperació de les activitats suspeses.
És obligatòria la realització de totes les activitats per a obtenir la qualificació final de l’assignatura. L’algorisme de càlcul de la nota només s’aplica si la nota de l’Activitat 4 és major o igual a 4, en cas contrari l’assignatura resta suspesa.
L’examen de recuperació només dona opció a aprovar l’assignatura amb una nota de 5, excepte en el cas en que la nota mitjana ponderada de les 3 primeres activitats sigui igual o superior a 8. En aquest cas la nota final correspondrà a la nota mitjana ponderada de totes les activitats de l’assignatura (l’examen de recuperació correspon a l’activitat 4, i la seva nota haurà de ser major o igual a 4).
Per a les activitats 1, 2 i 3, si el resultat de la seva avaluació no és satisfactori o els docents ho consideren oportú, podran convocar als integrant d’un grup a la realització d’una prova d’avaluació individualitzada.
PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE. PMBOK (2013). Guía de los Fundamentos para la Gestión de Proyectos.
HORINE, G. M. (2010). Gestión de proyectos. Anaya.
HORRILLO, J. (2018). Materials de l’assignatura de Gestió de Projectes II. ESUPT. Mataró.
ROSENAU, M.D. (1998). Succesful Project Management: a step-by-step approach with practical examples. 3a Edició. John Wiley.
CASTRO, M.; COLMENAR, A.; CRUZ, F.J.; SANCRISTOBAL, E. (2010). Gestión de Proyectos con Microsoft Project 2010. Ra-ma.
WYSOCKY, R. (2014). Effective Project Management: Traditional, Agile, Extreme (7ª edició). WILEY.
KREZNER, H. (2017). Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. (12ª edició). WILEY.
BURTON, C.; MICHAEL, N. (1992). A practical Guide to Project Management. Kogan Page. London.
DAVENPORT, T.H.; PRUSAK, L. (1998). Working Knowledge: How organizations manage what they know. Harvard Business School Press.
DÍAZ MARÍN, A. (2010). El arte de dirigir proyectos. Ra-ma.