Que estàs buscant?
El material complementari serà en català, castellà i/o anglès.
El màrqueting de continguts és una estratègia que consisteix en oferir continguts interessants i útils per apropar-nos als nostres clients. Es tracta de textos llargs o curts, vídeos, imatges, podcasts, infografies... segons les característiques de l'audiència i també de la pròpia empresa. És un plantejament 2.0 que fuig de demanar als clients i potencials clients que comprin determinats productes o serveis i aposta per compartir amb ells continguts que els ajudin a resoldre els seus problemes i els facilitin la feina o un aspecte concret de la seva vida.
L’assignatura capacita l'alumne a entendre els diferents continguts generats per a qualsevol empresa en l'entorn digital, de manera que es pugui relacionar amb els principals stakeholders (empleats, clients, accionistes, mitjans de comunicació, mitjans digitals, bloggers, comunitats, etc.).
L'alumne aprendrà a redactar continguts corporatius i a crear continguts en diferents formats multimèdia.
L'alumne serà capaç d'integrar els continguts en una narrativa transmèdia i reconeixerà les tècniques d'storytelling.
L'alumne treballarà amb textos i vídeos corporatius reals i analitzarà les principals claus, encerts i errades.
Comunicar el procés a través de Comunicació Integrada Corporativa mitjançant l'elaboració d'un Pla de Comunicació Estratègic, a través del coneixement de la realitat de l'empresa i adaptat a les xarxes socials
El plantejament de l'assignatura serà sensible a incorporar la perspectiva de gènere en totes les vessants possibles, des del continguts a les dinàmiques de treball i participació de l'alumnat. S’empraran metodologies que propiciïn la igualtat de gènere i les actituds no sexistes que facilitin la intervenció a l'aula tant dels alumnes com de les alumnes.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Tema 1: Introducció al màrqueting de continguts
Tema 2: El context comunicatiu del màrqueting
Tema 3: Storytelling
Tema 4: Elaboració de continguts i escriptura
Tema 5: Eines del màrqueting no intrusiu
Tema 6: Formats multimèdia
Tema 7: El transmèdia al màrqueting de continguts
Tema 8: Noves tendències
SE2: Treball grupal (bloc de continguts). 30%
SE2: Activitats avaluables. 15%
SE3: Exposicions: Presentació del treball grupal. 10%
SE4: Examen final. 35%
SE5: Portafoli de continguts. 10%
• L'assignatura és presencial i s'ha de seguir des del principi del curs.
• Les pràctiques entregades fora del període establert i pel canal establert no computen nota.
• Si un alumne/a és expulsat/da de classe té l'assignatura suspesa directament sense possibilitat de recuperació.
• Per aprovar l'assignatura és necessari aprovar l'examen final, independentment que la mitjana global de l'assignatura resulti aprovada (no és així en el cas del treball grupal)