Que estàs buscant?
Demostrar poseir coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i s'acostuma a trobar a un nivell que s'apropa a llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi
Aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació, d'una forma professional per obtenir competènices que es demostren per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi
Tenir la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment en la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que inclouen una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
Desenvolupar aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
Poder transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
Realitzar els processos d'ensenyament-aprenentatge relatiu a l'activitat física i de l'esport, amb atenció a les característiques individuals, col.lectives i contextuals de les persones
Promoure la formació d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport
Posar en funcionament programes d'activitat física i esport adreçat a poblacions especials
Aplicar els fonaments estètics i expressius al moviment humà
Programar el procés d'entrenament de les habilitats motrius en els seus diferents nivells i entorns de pràctica
Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials, als diferents camps de l'activitat física i de l'esport
Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
Avaluar la condició física, preescriure i desenvolupar els exercicis físics orientats a la salut i en condicions de seguretat per aquests practicants
Realitzar programes d'activitats físiques i esportives
Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Temps Lliure, i l'Espectacle Esportiu
Seleccionar el material i equipament esportiu adequat per a cada tipus d'activitat i població i en condicions de seguretat
Gestionar instal.lacions esportives
Desenvolupar recursos cognitius i tècnics per l'empreneduria en activitats marítimes, wellness i salut
Identificar l'objecte d'estudi de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Adquirir la formació científica bàsica aplicada a l'activitat física i a l'esport en les seves diferents manifestacions
Reconèixer els fonaments epistemològics, històrics i educatius de l'activitat i de l'esport
Descriure els factors fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
Descriure els factors comportamentals i socials que condicionen la pràctica de l'activitat física i de l'esport
Reconèixer els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i funció del cos humà
Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
Entendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
Entendre els fonaments de l'acondicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i de l'esport
Entendre els fonaments del joc i de l'esport
Elaborar textos escrits i audiovisuals relacionats amb les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Aplicar els drets fonamentals i de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les personas amb discapacitat, de solidaritat, de protecció medioambiental i els valors propios d'una cultura de la pau i de valors democrátics
Comprendre la literatura científica de l'àmbit de l'activitat física i l'esport en llengua anglesa i en altres llengues de presència significativa en l'àmbit científic
Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'ámbit de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Aplicar els coneixements a la seva feina, de forma professional, amb l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes a l'àrea de l'Activitat Física i de l'Esport
Desenvolupar habilitats de lideratge, relació interpersonal i treball en equip
Generar recursos per l'adaptació a noves situacions i resolució de problemes, i per l'aprenentatge autònom i la creativitat
Incorporar hàbits de l'excel.lència i de qualitat per a l'exercici professional
Actuar dins dels principis ètics necessaris pel correcte exercici professional, segons el marc normatiu
Comunicar-se en anglès fluidament, tant oralment como per escrit, en contextos professionals i acadèmics
En els últims anys hi ha hagut un augment exponencial de la pràctica esportiva que ha portat a la proliferació tant d'esdeveniments esportius com d'instal·lacions i clubs de fitness a casa nostra.
L'objectiu d'aquesta assignatura és donar als alumnes el coneixement general i les eines necessàries per planificar, organitzar i gestionar tant un esdeveniment esportiu com una instal·lació esportiva.
Pel que fa a l'gestió d'esdeveniments esportius es treballarà sigui dirigint un projecte o formant part d'un equip professional, per tal de garantir la seguretat, execució i l'èxit de l'esdeveniment. Analitzarem cadascuna de les diferents àrees que conformen un esdeveniment esportiu a través de casos reals i propers per visualitzar que és el que comporta organitzar i planificar un esdeveniment perquè aquest sigui viable, des d'un punt de vista econòmic i legal, i es pugui portar a terme.
Pel que fa a la gestió d'instal·lacions esportives s'analitzarà les diferents tipologies d'instal·lacions així com la gestió de les principals àrees i departaments d'una instal·lació esportiva.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
Intervenir professionalment en la gestió d'instal·lacions esportives garantint la qualitat, seguretat i la salut dels usuaris/es, així com els resultats esportius, socials i econòmics i la satisfacció dels col·lectius interessats.
Organitzar esdeveniments esportius tenint en compte la planificació, coordinació i adequació de tots els aspectes esportius, culturals, logístics, de seguretat, de sostenibilitat i mediambientals d'acord amb la legislació vigent i els codis deontològics d'aplicació.
Aplicar, mitjançant competències avançades, els procediments i accions necessaris per crear una empresa esportiva i posseir els coneixements i habilitats necessàries per a la seva direcció i gestió.
Aquesta és una assignatura semipresencial. Això vol dir que hi ha una part de l’assignatura que es fa de forma presencial a l’aula i, una altra part de l’assignatura, que es treballa de forma autònoma fora de l’aula.
La metodologia en assignatures semipresencials requereix de la responsabilitat de l’estudiant, i de la seva bona gestió del temps.
La metodologia de l’assignatura es durà a terme combinant temps presencial d’aula, amb temps de treball autònom, amb suport de l’entorn virtual d’aprenentatge. El percentatge de temps que l’estudiant dedica es reparteix de la manera següent:
Activitats |
ECTS |
|
Sessions presencials a l'aula (exposició de teoria) |
Exposicions teóriques amb suport audiovisual, simulacions, treball en grups, aplicacio´de la pràctica de la teoria, aprenentatge basat en problemes, presentacions per part dels estudiants. |
1.2 |
Treball autònom |
Estudi personal, solució de problemes, cerques d'informació (bibliografia, webgrafia), treballs guiats (debats, fòrums,...), repdroducció de models càpsules de vídeo, solució de problemes. |
4.8 |
Tant en les sessions presencials com en el treball autònom, l’estudiant treballarà en grups de treball.
Cada ECTS equival a 25 hores de dedicació de l’estudiant, considerant el temps invertit al total de les activitats relacionades amb el temps presencial i el temps de treball autònom, que el professor de l’assignatura guia, així com els temps de lectura, cerca d’informació, connexió a l’Aula Virtual, elaboració de treballs.
ORGANITZACIÓ D'ESDEVENIMENTS ESPORTIUS TEMA 1: INTRODUCCIÓ
1.1. Què és un esdeveniment esportiu? Què és organitzar? 1.2: Elements de l'organització.
1.2. Subjectes de l'organització esportiva.
1.3. Com organitzar un esdeveniment esportiu.
1.4. Capacitat de desenvolupament de l'esdeveniment esportiu. 1.6: Motivació, presa de decisions i resolució de problemes.
TEMA 2. EL VOLUNTARIAT
1.1. Qui forma el voluntariat?
1.2. Aspectes legals que hem de tenir en compte 2.3: Com crear un equip de voluntariat
TEMA 3: LA LEGALITAT
1.1. Legislació sobre esport (assegurances, permisos, etc.)
1.2. Els requisits legals per a la realització d'esdeveniments esportius.
TEMA 4: L'ECONOMIA
4.1. Pla financer de l'esdeveniment esportiu.
4.2: Planificació de recursos.
4.3. La normativa fiscal subjecta als esdeveniments esportius.
4.4: El finançament dels esdeveniments esportius.
TEMA 5: EL MÀRQUETING
5.1. Concepte de màrqueting.
5.2. Els mitjans de comunicació.
5.3. Estudi de la comercialització.
TEMA 6: EQUIPAMENTS I LOGÍSTICA
6.1: La logística.
TEMA 7: LA SEGURETAT, RISCOS
7.1. La seguretat en un esdeveniment esportiu. 7.2: Principals causes d'accidents.
7.2. La seguretat segons el tipus de disciplina esportiva.
7.3. La coordinació amb tots els agents implicats en garantir la seguretat. 7.5: La seguretat de tots els participants de l'esdeveniment esportiu.
GESTIÓ D'INSTAL·LACIONS I EMPRESES ESPORTIVES
TEMA 1: INTRODUCCIÓ
1.1. Què entenem per instal·lació esportiva?
1.2. Tipologies d' instalació esportiva i models de negoci 1.3: Estat de la indústria de les instal·lacions esportives 1.4: Normativa
TEMA 2: ORGANIZACIÓ D'UNA INSTAL·LACIÓ ESPORTIVA
2.1. Árees, departaments d'una instal·lació esportiva 2.2: Estructura y organizació
2.3. Definició estratègica
TEMA 3: CONTROL DEL NEGOCI D'UNA INSTAL·LACIÓ ESPORTIVA I ORGANIGRAMA
1.1. Indicadors
1.2. Quadre de comanament integral
1.3. Interpretació de dades i presa de decisió
1.4. Ingressos, gastos i comptes d'explotació
TEMA 4: GESTIÓ DEL DEPARTAMENT TÈCNIC D'UNA INSTAL·LACIÓ ESPORTIVA
4.1: Equipament i distribució
4.2: Oferta de serveis
4.3: Gestió de RRHH
TEMA 5: VENTES, FIDELIZACIÓ I CUSTOMER EXPERIENCE
5.1. Sistema de generació d'usuarios
5.2. Sistemes de fidelizació d'usuaris
5.3: Customer experience
5.4: Marketing en instal·lacions esportives
TEMA 6. GESTIÓ D' EQUIPS I LIDERATGE
6.1. La gestió de persones a les instal·lacions esportives
6.1. Soft skills
Les activitats de l’assignatura segueixen el sistema d’avaluació contínua, és a dir, que al llarg del trimestre el professor/a planteja diverses activitats, que els estudiants han de resoldre i entregar. El treball de cada una de les activitats permet valorar a l’estudiant, el seguiment que fa a l’assignatura i els elements de millora, a partir dels comentaris i notes que el professor/a farà de les activitats.
Les activitats que es plantegen poden ser individuals o en grups de treball. El professor/a dona les indicacions per tal que els estudiants les puguin elaborar i entregar. Totes les activitats que es plantegen estan pensades perquè l'estudiant tingui una perspectiva pràctica dels temes que es desenvolupen a llarg de les deu setmanes del trimestre.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
La qualificació final de l'alumnat és el resultat d'una avaluación contínua a través de diferents activitats evaluadores avaluadores. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 puntos) d'acord amb la següent taula de ponderació:
|
Ponderació | Competències avaluades | ||
Resolució de les tasques individuals | 40% | CB2, G12, T4, T7, E10, E12 | ||
Resolució de tasques grupals | 20% | CB2, G12, T4, T7, E10, E12 | ||
TFA: disseny d'un projecte d'esdeveniment esportiu o intervenció de millora a una instal·lació esportiva | 40% | CB2, G12, T4, T7, E10, E12 |
REQUISITS PER SUPERAR L'EVALUACIÓ CONTÍNUA:
Per poder aprovar l’assignatura, l’alumnat ha de:
obtenir, com a mínim, una nota mitja de 5 de les tasques a realitzar durant l'assignatura. Aquestes tasques podran ser individuals o grupals.
realitzar la presentació grupal final amb una nota mínima de 5 punts per poder fer mitjana amb la nota de les tasques
La nota final de l'assignatura ha de ser com a mínim un 5. IMPORTANT:
Si no es supera l'avaluació contínua per incompliment d'algun dels requistis necessaris descrits anteriorment, l'alumnat suspendrà l'assignatura.
Recuperació
D'acord amb la normativa vigent, a l'activitat avaluadora, només es podrà optar a la recuperació de l'assignatura, si s'ha suspès.
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
100% |
CB2, G12, T4, T7, E10, E12 |
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.