Que estàs buscant?
L'idioma d'impartició és el que es determini en cada activitat en la què es participa.
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.
E6_Interpretar normativa legal i d'organització institucional i gestionar informació d'àmbit empresarial.
E7_Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores establint principis de responsabilitat social en la gestió i integrant la prespectiva de gènere com a indicadors de qualitat i innovació.
E10_Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar iniciativa emprenedora a través de models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.
E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala
E14_Identificar els sectors emergents i les estratègies d'innovació empresarial aplicades en aquests sectors i comparar-les entre elles.
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
Aquesta assignatura és el reconeixement intern a les activitats dutes a terme per l’estudiantat que acreditin el seu recorregut emprenedor.
L'itinerari emprenedor consta de 6 activitats curriculars i extra curriculars obligatòries que es poden dur a terme al llarg dels 4 o 5 cursos corresponents a l'etapa de formació universitària. És a dir, NO és una assignatura optativa que es cursi en un trimestre en un horari concret. Les activitats proposades es poden distribuir en dos, tres o quatre cursos acadèmics segons el ritme de treball de l'estudiant.
Pots consultar les 6 activitats en la infografia del curs (obrir en aquest link: https://drive.google.com/file/d/1oAMjSq3ZSqFMJGCmAJWpEX-C72cz3Xkz/view?usp=sharing). Les activitats estan dividides en tres colors : BLAUS, VERMELLS i GROCS seguint el contingut de l'assignatura
Les activitats poden ser organitzades per Tecnocampus o d'altres entitats reconegudes en l'àmbit d'emprenedoria o la innovació.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Posar en pràctica les competències emprenedores adquirides a través de workshops, concursos, premis o altres esdeveniments
Ser capaç de traslladar el coneixement emprenedor adquirit a altres joves emprenedors amb inquietuds emprenedores
Ampliar la xarxa de contactes en l'àmbit de l'emprenedoria i innovació per facilitar el desenvolupament de projectes innovadors
Desenvolupar un projecte innovador propi o aliè que incorpori innovació al mercat de manera sostenible
Clases teóricas
MD2. Conferencias: Sesiones presenciales o transmitidas en streaming, tanto en las aulas de la universidad como en el marco de otra institución, en la que uno o varios especialistas exponen sus experiencias o proyectos ante los estudiantes.
MD4. Cápsulas de vídeo: Recurso en formato vídeo, que incluye contenidos o demostraciones de los ejes temáticos de las asignaturas. Estas cápsulas están integradas en la estructura de la asignatura y sirven a los estudiantes para revisar tantas veces como sea necesario las ideas o propuestas que el profesor necesita destacar de sus clases.
Aprendizaje dirigido
MD5. Seminarios: Formato presencial en pequeños grupos de trabajo (entre 14 y 40). Son sesiones relacionadas a las sesiones presenciales de la asignatura que permiten ofrecer una perspectiva práctica de la asignatura y en la que la participación del estudiante es clave.
MD7. Estudio de casos: Dinámica que parte del estudio de un caso, que sirve para contextualizar al estudiante en una situación en concreto, el profesor puede proponer diferentes actividades, tanto a nivel individual como en grupo, entre sus estudiantes.
MD8. Juegos de rol: Dinámica de simulación en el que cada estudiante figura un papel especificado por el profesor. Como "rol", tendrá acceso a una información específica y debe "jugar" sus bases, según las reglas del juego, para resolver o vivenciar la situación de referencia de la dinámica.
Aprendizaje autónomo
MD9. Resolución de ejercicios y problemas: Actividad no presencial dedicada a la resolución de ejercicios prácticos a partir de los datos suministrados por el profesor.
MD11. Tutorías no presenciales: para que el alumno dispondrá de recursos telemáticos como el correo electrónico y los recursos de la intranet del ESCSET.
Fan referència a les matèries obligatòries en l'àmbit de coneixement d'emprenedoria i innovació dels diferents graus del Tecnocampus on s'hagin posat en pràctica eines d'emprenedoria i innovació. En el cas que es tracti d'un grau on no hi hagin assignatures de l'àmbit, l'estudiantat realitzarà el MOOC Inntools 2.0.
Competències emprenedores: Hi ha de diferents nivells, des de les més bàsiques quant a activitats d'autoconeixement, de comunicació,... ; d'altres més específiques sobre ús de la tecnologia, xarxes, models de gestió,... . Les activitats concretes on desenvolupar competències emprenedores seran triades per l'estudiant segons perfil, inquietuds i projecte que desenvolupa. L'estudiantat haurà d'evidenciar l'adquisició de les competències emprenedores a través del resultat d'aprenentatge obtingut en cada workshop realitzat. L'evidència cal que demostri la proactivitat de l'estudiantat en les activitats escollides i la millora de les competències emprenedores.
Mentor@ a JOves emprened@rs: Un cop finalitzades les activitats per desenvolupar competències emprenedores, estaràs a punt per ser mentor/a en programes com per exemple: Projectes emprenedors d'estudiants de Batxillerat i Cicles, Horitzons, altres programes de voluntariat en Emprenedoria, Camp d'Innovació Social.
Accelera la teva Xarxa emprenedora: Demostra l'evolució ( creixement ) del teu Social Selling Index (SSI LinkedIn) en l'àmbit de l'emprenedoria i la innovació.
Repte emprenedor: Participa en Hackatons, Challenges, Concursos i Premis nacionals o internacionals en l'àmbit de l'emprenedoria i la innovació.
Projecte propi : Resum executiu del pla d'empresa del projecte emprenedor o intraemprenedor realitzat
Infografia emprenedora: Sintetitzar tot l'itinerari emprenedor propi de manera gràfica i visual
Assistència a jornades, conferències esdeveniments de networking en l'àmbit de l'emprenedoria i la innovació. L'evidència és el registre d'entrada, una fotografia on es vegi l'estudiantat dins l'acte i l'aportació de l'esdeveniment al teu perfil emprenedor
10% Assignatura curricular en l'àmbit de l'emprenedoria i la innovació
10% Competències emprenedores
10% Mentor@ a Joves emprened@rs
10% Accelera la teva Xarxa emprenedora
20% Repte emprenedor
30% Projecte propi
10% Infografia emprenedora