Que estàs buscant?
El professor del Departament de Salut del TecnoCampus Adrián Garcia-Fresneda va participar entre el 7 i el 10 de maig a Lleó en una concentració de la selecció espanyola de rugbi en cadira de rodes, en el marc de la preparació de l'equip nacional de cara al Campionat d'Europa que es va celebrar a Saragossa.
Garcia-Fresneda, a més de professor al TecnoCampus, exerceix com a responsable d'alt rendiment de la Federació Espanyola d'Esports per a Persones amb Discapacitat Física (FEDDF), càrrec des del qual lidera el seguiment científic de la selecció nacional.
En aquesta concentració també hi ha estat present Sílvia Montero, exalumna del TecnoCampus, que exerceix com a fisioterapeuta de la selecció espanyola. La concentració s'ha dut a terme en col·laboració amb David Suárez, de la Universitat de Lleó, i amb el Centre de Referència Estatal per a l'Atenció a Persones amb Discapacitat Greu i per a la Promoció de l'Autonomia Personal i l'Atenció a la Dependència (CRMF), situat a Sant Andreu del Rabanedo (Lleó).
Durant la concentració, l'equip investigador va realitzar una avaluació de l'estat de rendiment dels jugadors de la selecció. Les anàlisis dutes a terme van incloure la força, la velocitat i la potència del primer empenta de la cadira de rodes, el sprint, la resistència, i la salut de les espatlles mitjançant la valoració de la mobilitat articular i la força isomètrica.
Aquesta participació s'emmarca en la línia de recerca en esports adaptats que desenvolupa el Departament de Salut del TecnoCampus, i que recentment també ha donat lloc a la tesi doctoral del professor Jordi Sánchez Grau.