Que estàs buscant?
Els dies 25 i 26 d’octubre es va realitzar el TecnoChallenge 2025, un cap de setmana dedicat a resoldre reptes plantejats per la comunitat emprenedora del TecnoCampus. En l'onzena edició es va fixar com a objectiu desenvolupar les competències emprenedores i intraprenedores dels estudiants, potenciar el vincle empresa-universitat i trobar solucions innovadores a diversos reptes.
El repte corresponent a la Comissió d’Estudiants Emprenedors i Talent del TecnoCampus va estar enfocat en l’enfortiment de les connexions entre els estudiants per promoure el networking, la participació activa i el seu sentit de pertinença. El challenge de l'empresa NexTReT va consistir en una solució per facilitar que qualsevol persona, sense coneixements tècnics, accedeixi i consulti informació pública fiable i útil mitjançant llenguatge natural. Finalment, el repte de la Càtedra d’Envelliment i Qualitat de Vida es va centrar en la participació de persones grans en situació de soledat no desitjada en activitats i xarxes que impulsin la seva connexió social, emocional i comunitària, afavorint-ne la qualitat de vida i un envelliment saludable.
Per a resoldre'ls, el TecnoChallenge va reunir 70 estudiants de quinze graus i màsters dels quatre departaments del centre universitari TecnoCampus. En una sessió prèvia, que va tenir lloc el 18 d’octubre, es van conformar catorze equips interdisciplinaris, els seus integrants es van conèixer per primera vegada i van poder triar junts el repte que desenvoluparien durant l'esdeveniment.
El cap de setmana del 25 i 26 d’octubre els equips van tornar a reunir-se i van treballar les seves solucions seguint la metodologia Design Thinking, per a presentar-les en acabar el diumenge amb un vídeo, un Google Sites i un pitch, davant els jurats de cada challenge.
Els equips guanyadors van ser:
A més, es van lliurar tres reconeixements més: un per al TecnoChallenger, atorgat a l'estudiant de José Torres, del Màster en Emprenedoria i Innovació; un per a la TecnoChallenger, rebut per Natalia Gómez, alumna d’Infermeria: i a l'equip E. Data, que va destacar pel compromís amb la sostenibilitat dels seus integrants: Francesca Cisterna (Màrqueting i Comunitats Digitals), Martí Jiménez (Doble AdE i Màrqueting), Alex Romanov (Videojocs), Marta Ruiz (Fisioteràpia) i Marc Solé (Doble AdE i Turisme).
La jornada van ser dinamitzada per la docent i experta Ana Rodera, al costat de Narciso Ruiz i Borja Fernández, d’Innovació Col·lectiva. Com a mentors docents i membres del jurat, s'hi van sumar professors dels quatre departaments.
També es va fer una sessió especial d'EcoCanvas i com generar valor sostenible, amb Maria Armiñana, coordinadora de la Càtedra d'Economia Circular i Sostenibilitat, gràcies al suport del programa europeu Sustain for Future.
L'esdeveniment va ser possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Mataró i de la Diputació de Barcelona, i a la col·laboració de EIT Urban Mobility.