L'informe, sota el títol "La banca cooperativa davant dels reptes contemporanis: una identitat basada en la competitivitat, la sostenibilitat, l'ètica i els valors com a garantia de futur", va ser presentat pel professor Eloi Serrano en l'acte "Economia social en acció: reflexions sobre banca cooperativa i tradicional", que va tenir lloc a l'Ateneu Barcelonès.

El passat dimarts 17 de juny va tenir lloc a l'Ateneu Barcelonès l'acte "Economia social en acció: reflexions sobre banca cooperativa i tradicional", organitzat per Caixa Enginyers, que va servir per presentar l'estudi "La banca cooperativa davant dels reptes contemporanis: una identitat basada en la competitivitat, la sostenibilitat, l'ètica i els valors com a garantia de futur". 

L'informe, elaborat per la Càtedra d'Economia Social del TecnoCampus mitjançant un encàrrec de la mateixa Caixa Enginyers, va ser presentat pel professor Eloi Serrano, director de la Càtedra. L'esdeveniment va comptar, en la seva obertura, amb la participació de la Consellera d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, Alícia Romero, i el director general de Caixa Enginyers, Juanjo Llopis. 

Amparo Merino, secretària d'Estat d'Economia Social, també va adreçar unes paraules al públic mitjançant un vídeo. Tot seguit, va ser el torn d'Eloi Serrano, que va explicar les línies mestres de l'estudi que ha elaborat conjuntament amb un altre professor del TecnoCampus, Miguel Guillén. Serrano va fer un repàs del panorama general de la banca cooperativa europea, que compta actualment amb una quota de mercat del 22% en dipòsits i el 23% en crèdits. 

A Espanya aquesta xifra disminueix fins al 10% per als dipòsits i el 9,5% en els crèdits, amb 3,5 milions d'usuaris. El país líder en banca cooperativa al nostre continent és França, on la quota de mercat arriba fins al 63% per als dipòsits i el 64% per als crèdits, i dóna servei a 29,7 milions d'usuaris. 

Serrano també va explicar que, mentre els grans bancs havien de ser rescatats amb més de 66.000 milions d'euros després de la Gran Recessió, la banca cooperativa a Espanya no només va aguantar el tipus, sinó que li va anar millor sense rebre ajuts públics. És a dir, aquestes entitats no van tancar oficines ni acomiadar treballadors de forma massiva i, a més, van guanyar molt més negoci en comparació amb la resta del sector. 

Després de la intervenció d'Eloi Serrano va tenir lloc una taula rodona en què, a més de Serrano, van participar Maria Teixidor, directora general del Grup Clade; Anna Saltavella, directora de l'Àrea de Negoci de Caixa Enginyers; Vanessa Servera, consellera delegada de l'Institut Català de Finances (ICF); i Cristina Freijanes, secretària general de la Unió Nacional de Cooperatives de Crèdit (UNACC). Durant la taula rodona, conduïda per la presentadora Ana Boadas, es va debatre sobre la situació actual de la banca cooperativa i, en general, de l'economia social. 

L'acte va finalitzar amb unes paraules de David Bonvehí, director general d'Economia Social i Solidària i Cooperativisme de la Generalitat de Catalunya, i Félix Masjuan, president del Grup Caixa Enginyers.

Galeria d'imatges

Anterior

Participació del TecnoCampus a l’Assemblea d'APTE celebrada a Geolit (Jaén)