En una nit especial, en què es commemoraven els 25 anys dels premis Creatic, l’auditori del TecnoCampus es va omplir de gom a gom en un acte que va comptar amb la presència del l’alcalde de Mataró, David Bote, i la consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero.

La Nit de l’Emprenedoria, celebrada ahir al TecnoCampus, va omplir de gom a gom l’auditori del Centre de Congressos per acollir el lliurament dels premis Creatic i Antena TrenLab, dues convocatòries que impulsen el talent emprenedor i la innovació tecnològica al territori. Més de 300 persones van assistir a la vetllada, que va reunir emprenedors, empresaris, representants institucionals i agents de l’ecosistema d’innovació.

L’acte va reafirmar el compromís de Mataró amb la promoció de l’emprenedoria i el desenvolupament econòmic del territori, posant en valor el paper clau de la col·laboració entre el sector públic i privat en la creació de noves oportunitats empresarials. L’alcalde de Mataró i president de la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, David Bote, va recordar, durant l’obertura de l’acte, que el TecnoCampus té en marxa un important projecte d’ampliació de les instal·lacions amb un nou edifici, per al qual, va apuntar, “estem en converses amb el govern de la Generalitat perquè financi parcialment la inversió”. La consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero, que anteriorment va ser regidora de l’Ajuntament de Mataró, membre del Patronat i presidenta de la Fundació, va celebrar que el TecnoCampus, que enguany fa 15 anys, sigui un projecte molt consolidat al país. La consellera va explicar que el Govern està disposat a estudiar una col·laboració per a l’ampliació que es planteja “per intentar que, aquesta vegada sí, ens sumem a aquest projecte”.” 

25 anys dels premis Creatic 

Als Premis Creatic, que s’han convocat per 25è any consecutiu, hi han optat 56 candidatures, i compten amb el mecenatge d’empreses vinculades a l’ecosistema de TecnoCampus: ESED-Cyber Security & IT Solutions en la categoria Platinum, FYR Legal, Minoryx Therapeutics , Palobiofarma, Bytemaster, NexTRet, Grup Bonanova i Banc Sabadell en la categoria Gold, Ambit Iberia, Derecho.com, Ambisort, Imaxel i Eurecat en la categoria Silver. 

A més de les empreses que actuen com a mecenes, donen suport a la iniciativa la Diputació de Barcelona i el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, i hi col·laboren el Grup d'Empreses de Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació de Mataró i Maresme (GENTIC), l’Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC), la Federació d'Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM), l’Associació Dona’t un impuls, la Cambra de Comerç de Barcelona, i l’organització empresarial PIMEC. 

Els projectes premiats van ser els següents: 

  • Premi Creatic a la millor iniciativa empresarial en l’àmbit de la tecnologia i la innovació. Haptika Medical Technologies, per una solució hàptica per millorar l’experiència i la funcionalitat de persones amputades de braç, i per donar suport a la rehabilitació en casos de pèrdua de sensibilitat d’origen neurològic. Presentat per Jordi Puig. Dotació: 12.000€, i accés directe a un espai d’incubació a TecnoCampus, amb una bonificació del 50%. 
  • Premi Creatic a la millor iniciativa empresarial liderada per dones. Storymakers, plataforma SaaS orientada a l'automatització i gestió integral de campanyes de màrqueting de contingut generat per usuaris per a marques i agències. Presentat per Martina Díaz-Vélez i Carles Rigat. Dotació: 6.000€ i accés directe a un espai d’incubació a TecnoCampus, amb una bonificació del 50%. 
  • Premi Creatic a la millor iniciativa empresarial amb impacte. H2GO, pel desenvolupament de bicicletes impulsades amb hidrogen verd amb sistema d’ampolles intercanviables, oferint una alternativa neta i eficient a la mobilitat urbana. Presentat per Víctor Antràs i Ángel Porras. Dotació: 6.000€ i accés directe a un espai d’incubació a TecnoCampus, amb una bonificació del 50%. 

Els Creatic també reconeixen projectes emprenedors d’estudiants de Formació Professional i del centre universitari TecnoCampus: 

  • Premi Creatic al millor projecte emprenedor d’alumnes de FP dels centres educatius de Mataró: Hemosafe Systems, per la proposta de l desenvolupament, fabricació i comercialització d’una màquina automatitzada per a la gestió eficient de bosses de sang en hospitals i bancs de sang. Dels alumnes Aitana Flores, Ana Gonzales, Carla Esteban i Pol Berenguer, de l’IES Alexandre Satorras. 
  • Premi Creatic a l’Emprenedoria Universitària del TecnoCampus: PRAHM, una aplicació web que genera rutes de patrullatge òptimes per a cossos de seguretat, mitjançant mapes de calor i intel·ligència artificial. Presentat per Ferran Gandia. 

Col·laboració amb RENFE 

Els Premis Antena Trenlab, fruit de l’acord de Renfe, l’Ajuntament de Mataró i el TecnoCampus, també es van lliurar durant la Nit de l’Emprendoria i es consoliden com una iniciativa referent al territori per impulsar solucions la voltant de la mobilitat sostenible, que responguin a nous reptes. 

La directora d’Innovació de Renfe, Pilar Gorriz, va definir l’acte com “un punt de trobada imprescindible per al talent, la creativitat i l’esperit emprenedor del nostre territori”. En la seva intervenció, Gorriz va subratllar la importància de la col·laboració entre institucions, entitats i empreses “que permeten la suma de talent a l’hora de repensar una mobilitat més intel·ligent, humana i accessible per a tots”. 

En aquesta edició, als Premis Antena Trenlab s’hi han presentat 61 projectes de 30 empreses diferents. Els projectes premiats en cada categoria van ser: 

  • Repte d’Inclusive Mobility Intelligence: Kairos, un quiosc intel·ligent amb IA conversacional i avatar humanoide que millora l’atenció, l’accessibilitat i l’experiència dels viatgers en estacions i espais públics. Presentat per Martí Blancher. Dotació: 25.000 €, accés a la Incubadora i programa d’acceleració. 
  • Repte Sustainability &Health: Guaype, projecte que transforma els uniformes ferroviaris i altres residus tèxtils en desús en mobiliari per a estacions, aplicant economia circular i producció local sostenible. Presentat per Javiera Villaroel. Dotació: 25.000 €, accés a la Incubadora i programa d’acceleració. 
  • Repte Smart Customer Experience: Parkunload, solució digital que garanteix que les places d’aparcament d’enllaç s’utilitzin només per viatgers del tren, reduint congestió i emissions mitjançant una app i sensors Bluetooth. Presentat per Carles Sentís. Dotació: 25.000 €, accés a la Incubadora i programa d’acceleració.
Galeria d'imatges

Anterior

Cenema s’incorpora al Districte TecnoCampus