La Facultat de Medicina de la Universitat de Lublin (Polònia) va acollir el passat 15 de març la I Conferència Internacional “Multiplier Event” en el marc del projecte “4D in the Digitalisation of Learning in Practice Placementper donar a conèixer l’informe dels elements claus i recomanacions de com introduir tecnologia mòbil en entorns de pràctiques clíniques.

El projecte 4D té com a objectiu la creació d'una aplicació mòbil (app) individualitzada i personalitzada per a la gestió de les pràctiques curriculars que servirà tant als estudiants, tutors, supervisors i professors de cada organització que participa en aquest context d'aprenentatge.

Amb aquest aplicatiu tecnològic es pretén millorar l'experiència en l'aprenentatge basat en entorns sanitaris. Aquest projecte està coordinat pels investigadors Carlos Martínez, i Esther Cabrera i pel professor Carles García, del TecnoCampus, i compta amb la participació de la Universitat de Medicina de Lublin (Polònia), de l’Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (Espanya), la Universitat de Tecnologia de Graz (Àustria), la Universitat de Twente (Països Baixos), Kubify BV Learning Toolbox (Països Baixos) i la Universitat de Duisburg-Essen (Alemanya).

La conferència internacional, que va comptar amb la participació de més de 100 persones de diferents països europeus, va servir per posar en valor els avantatges i les recomanacions d’incorporar eines digitals que permetin crear un pont entre les institucions sanitàries i l’entorn acadèmic. També va ser el fòrum de presentació del primer resultat del projecte, l’informe “Factors clau en la digitalització d’entorns de pràctica clínica en educació superior”.

Aquest informe, que es publicarà properament en la pàgina web del projecte, inclou diferents recomanacions obtingudes a partir dels resultats de l’estudi i que es resumeixen en el següent: 1. Les qüestions econòmiques, característiques tècniques, selecció dels dispositius, implicació d’alumnes i docents i directrius i polítiques són els cinc aspectes clau a l’hora de dissenyar una innovació per a la digitalització en pràctiques. 2. Per tal que la tecnologia es pugui implementar correctament, de forma paral·lela a l’adopció tecnològica s’han d’adoptar les següents estratègies: formació, treball en equip, cultura, implicació del personal i empoderament del pacient. 3. Després de la implementació, una vegada que la innovació ja s'ha introduït a l’entorn de les pràctiques i per tal de garantir l’ èxit de l’aprenentatge mòbil s'han de tenir en compte aspectes com el manteniment, suport tecnològic, la seguretat i l ‘accés a Internet.

Posteriorment a aquest esdeveniment, els dies 16 i 17 de març va tenir lloc la IV reunió transnacional de coordinació del projecte. Aquest projecte està finançat per la Comissió Europea en el marc del programa Erasmus+ KA220 Cooperation partnerships in higher education.

Galeria d'imatges

Anterior

Els estudiants del Grau en Mitjans Audiovisuals enregistren els seus projectes de bandes sonores

Següent

El programa Start-UPFlama reconeix els millors projectes emprenedors d'estudiants de tota la UPF