Que estàs buscant?
El Centre de Congressos del TecnoCampus va acollir ahir 29 d'octubre una nova edició de Reimagine Textile Day, la jornada de referència impulsada pel programa nascut per impulsar la innovació en el sector tèxtil, i ha donat a conèixer les iniciatives guanyadores dels Premis Reimagine Textile, per la seva contribució a la innovació del sector en els àmbits de millor model de negoci, sostenibilitat i economia circular, millor proposta de tèxtil funcional i innovació plus.
L’esdeveniment, impulsat per l’Ajuntament de Mataró, el TecnoCampus i el centre tecnològic Eurecat, s’ha convertit en un espai de trobada per a professionals, empreses, emprenedors i agents del sector per conèixer les últimes tendències i connectar amb experts.
El programa d’enguany ha combinat conferències de veus referents en innovació, la presentació d’una taula rodona, un business case i, finalment, el lliurament dels Premis Reimagine Textile 2025. L’acte ha comptat amb la participació de Sergi Morales Díaz, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Mataró i vicepresident de la Fundació TecnoCampus, que ha destacat el paper clau que juga el tèxtil al Maresme, on representa el 21% del PIB comarcal.
Per la seva banda, Francesc Santasusana Riera, vicepresident d’Eurecat, ha subratllat el paper del centre tecnològic com a agent d’innovació, posant en valor la col·laboració amb els diferents actors del sector i les capacitats tecnològiques i laboratoris tèxtils del centre.
Francesc Casas, president d’ASEGEMA, ha reclamat més producció tèxtil al territori i ha posat en relleu la importància d’atraure empreses disposades a invertir al Maresme Pel que fa a tendències, THE POST FIBER ha centrat la seva intervenció en la transformació del residu tèxtil en nous productes, una de les principals oportunitats del sector. També la intel·ligència artificial ha estat protagonista en un debat sobre l’ús de la IA generativa, amb la participació de representants d’ARTISO AI i TRENDIMENSIONAL.
Com a Business Case, el patrocinador gold de l’esdeveniment, Bobo Choses, ha presentat la seva aposta pel cotó reciclat, en una ponència a càrrec de Cecilia Guarás, directora de sostenibilitat de la marca. En l’àmbit de les estratègies de negoci, la digitalització ha estat un dels eixos destacats per David Garcia, director executiu de MODACC – Clúster Català de la Moda i el Tèxtil.
Pel que fa els premis, en les diferents categories, han estat:
Durant l’acte s’ha fet una menció especial al projecte White Jacket x YesWeSail! per la seva contribució a la societat i pel seu impacte social, fomentant l’autonomia i la inclusió de les persones amb discapacitat visual.
L’acte ha comptat amb el patrocini de Bobo Choses, el finançament de la Diputació de Barcelona i la col·laboració d’ACTE (European Textile Collectivities Association), ASEGEMA, Modacc (Clúste Català de la Moda i el Tèxtil) i PIMEC.