Es van lliurar el dijous 23 de novembre en el marc de la Nit de l’Emprenedoria i dotaran els guanyadors de recursos per impulsar l’arribada a mercat dels seus projectes empresarials

La Nit de l’Emprenedoria celebrada al TecnoCampus, va reunir dijous més de 300 persones per assistir al lliurament dels premis Creatic i Antena TrenLab. Durant la vetllada s’han reconegut un total de sis projectes: tres corresponents als premis Creatic i tres als d'Antena TrenLab, que permetran als seus promotors gaudir d’ajuts econòmics i programes d’acceleració empresarial per dur al mercat les seves solucions. 

En el cas dels Premis Antena Trenlab arriben a la segona edició, fruit de l’acord de Renfe, l’Ajuntament de Mataró i el TecnoCampus per impulsar una incubadora de projectes relacionats amb la mobilitat sostenible. En la primera edició, Cactus, Wipass, Drukatt i Hypervisoul han pogut desenvolupar i aplicar en un entorn real les mesures que plantegen per millorar l’experiència dels viatgers. 

En el cas dels Creatic, tenen una llarga trajectòria a Mataró i enguany han arribat a la 23a edició, amb 43 candidatures rebudes. Es reparteixen en diverses categories, amb el denominador comú de plantejar projectes basats en la innovació, i compten amb el valuós suport de vuit empreses que actuen com a mecenes i fan possible la dotació econòmica dels premis: ESED-Cyber Security & IT Solutions (categoria platinum); FYR Legal, Minoryx Therapeutics, Palobiofarma i Banc Sabadell (categoria gold); CSV Experts (categoria silver); i Derecho.com i Ambisort (categoria bronze). També hi donen suport la Diputació de Barcelona, ACCIÓ i Secretaria de Polítiques Digitals del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat i hi col·laboren el Grup d'Empreses de Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació de Mataró i Maresme (GENTIC), l’Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC), la Federació d'Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM), l’Associació Dona’t un impuls, la Cambra de Comerç de Barcelona, BANC i PIMEC.

Els projectes premiats són els següents: 

  • Premi Creatic a la millor iniciativa empresarial en l’àmbit de la tecnologia i la innovació. Drivi, un Software, orientat a crear valor pels automobilistes i el sector de l'automoció a través d'una gestió eficient del manteniment. Presentat per Sergio Prado Expósito i Hugo Prado Romero. Dotació: 12.000€, i accés directe a un espai d’incubació a TecnoCampus, amb una bonificació del 50%. 
  • Premi Creatic a la millor iniciativa empresarial liderada per dones. Placebo, agència d'smartbranding, disseny de marques intel·ligents per a productes intel·ligents, actuant en la intersecció de l'estratègia, el disseny i la tecnologia. Presentat per Laura Canal Esteve. Dotació: 6.000€ i accés directe a un espai d’incubació a TecnoCampus, amb una bonificació del 50%. 
  • Premi Creatic a la millor iniciativa empresarial amb impacte social. FindYourBra, solució tecnològica per ajudar les dones a trobar sostenidors que s'ajustin perfectament a les seves mides, necessitats i preferències de manera fàcil i ràpida, mitjançant una plataforma que incorpora un algoritme basat en IA. Presentat per Valentina Biglia. Dotació: 6.000€ i accés directe a un espai d’incubació a TecnoCampus, amb una bonificació del 50%. 

Els Creatic també reconeixen projectes emprenedors d’estudiants de secundària de Mataró i del centre universitari TecnoCampus: 

  • Premi Creatic al millor projecte emprenedor d’alumnes d'FP dels centres educatius de Mataró: BI-LIFE, Servei d’anàlisi i de remodelació interior sostenible i assequible per a comerços tradicionals. Dels alumnes Bernat Ponsa, Pau Andrés i Sara Clapés (Escola Pia Santa Anna). 
  • Premi Creatic a l’Emprenedoria Universitària del TecnoCampus: Tornado, Sistema tecnològic per a la prevenció d'usurpacions en habitatges sense subministrament elèctric, via satèl·lit. Presentat per Pol Bassons Moreno. 

Pel que fa als premis Antena TrenLab, s’estructuren en diversos reptes o categories, a les quals enguany optaven 45 projectes, dels quals nou van passar a la 2a fase del procés com a finalistes. Els projectes guanyadors entraran en un programa d'acceleració de sis mesos que els permet entendre a fons el sector de la mobilitat i el seu ecosistema, amb la possibilitat de testejar la solució al territori de Mataró i el Maresme. La dotació global d’aquests premis és de 150.000€. 

Guanyadors per categories: 

  • Repte "Customer Happiness": iUrban.es ha creat a Cicerone, un assistent connectat al GPT que pot respondre informació turística en 95 idiomes. Aplicant la intel·ligència generativa, per adaptar-ho també a la mobilitat, aprenent com són i què necessiten els viatgers per acompanyar-los en tot moment. Presentat per Andrés Martínez Vidal 
  • Repte "Railway Station Experience": App&Town Compagnon Mass Factory Urban Accessible Mobility vol ser el Google Maps de les persones que necessiten informació precisa i adaptada a les seves capacitats físiques o cognitives, sobre orientació i navegació quan viatgen en transport públic. El projecte explorarà la seva tecnologia també en entorns interiors com per exemple, les estacions.  Presentat per Faustino Cuadrado Capitán.
  • Repte "Safety Rail": Mobility Seven_Protocolo Lamarr Einsmer Business Designer és un sistema que connecta totes les ciutats en xarxa per millorar la sensació de seguretat ciutadana i urbana. El sistemes ferroviaris connecten els territoris, aquest projecte vol sumar el seu sistema per millorar la seguretat, especialment en situacions d’assetjament i violència de gènere en el transport interterritorial. Presentat per José Antonio Gallego Soto.

La Nit de l'Emprenedoria va ser presidida per l'alcalde de Mataró i president del TecnoCampus, David Bote, i pel director general d'Innovació i Estratègia de Renfe, Manel Villalante, als quals van acompanyar representants de diverses entitats i empreses que donen suport als premis lliurats.

Galeria de fotografies.

Galeria d'imatges

Anterior

Audiència oberta per al procés d'acreditació de titulacions

Següent

L'Ajuntament, el TecnoCampus i Som Mobilitat dediquen la Som Hackathon al futur del turisme