El Centre de Congressos del TecnoCampus va acollir ahir 19 d’octubre la jornada d’innovació “Transició digital i sostenible de la cadena de valor tèxtil i moda a Catalunya”, amb l’assistència d’uns 150 representants d’empreses, associacions sectorials i administracions. En les diverses intervencions, es va posar de manifest la voluntat del sector de veure en el repte de la sostenibilitat oportunitats de creixement i de creació de nous negocis de la mà de la innovació. Durant l’acte, es va fer el lliurament dels premis Reimagine Textile.

Bona mostra d’aquesta capacitat innovadora van ser els projectes presentats als premis Reimagine Textile, que organitzen conjuntament l’Ajuntament de Mataró, el centre tecnològic Eurecat i el TecnoCampus. Aquest programa posa a disposició́ d’emprenedors, startups i empreses del sector un espai d’incubació i FabLAB (laboratori de fabricació i prototipatge tèxtil) per a la generació de noves empreses.

Els guanyadors d’ahir van ser Sustein (premis Innovació plus i Sostenibilitat i econòmica circular); Ubra (premi Tèxtil funcional); Rrent (premi Model de negoci digital); i Infinite Athletics (menció especial). Totes ells gaudiran d’una estada bonificada a la incubadora.

Previ a la jornada, en el marc d’ACTE, es va dur a terme una sessió de treball on els referents actuals de la política industrial de les principals ciutats catalanes de tradició tèxtil -Mataró, Sabadell, Igualada, Terrassa i Manresa-, conjuntament amb les presidències dels gremis, clústers i centres tecnològics especialitzats en la cadena de valor del tèxtil i moda, van compartir experiències territorials de desenvolupament econòmic del sector i van identificar conjuntament reptes de present i de futur, per enfortir la competitivitat empresarial en un moment conjuntural en el que s’experimenta una tornada de la producció de quilòmetre zero.

La jornada celebrada ahir va comptar amb el patrocini d'empreses de la cadena de valor tèxtil. Concretament, de la firma de moda Bobo Choses com a patrocinador SYLVER; el fabricant de teixit tècnic SportWearFabrics i la marca de moda Colibrí com a patrocinadors BRONZE. I, finalment, EPSON, empresa amb solucions per a la digitalització del sector tèxtil, també com patrocinador BRONZE. En la conferència central de la jornada, Emili Rousaud, CEO de Factor Energia, va aconsellar als empresaris que inverteixin en instal·lacions que els permetin abastir-se d’energia, ja que va vaticinar que els preus alts del gas i l’electricitat es mantindran. “Com a país, tenim una posició privilegiada per proveir-nos i exportar energia eòlica i solar”, va apuntar.

Jaume Ferrús, vicepresident d’Eurecat; Francesc Casas, president d’Asegema; Sergi Morales, regidor de d’Ocupació i Empresa de Mataró; i David Bote, alcalde de Mataró, van apuntar en les seves intervencions que el paper del sector públic és contribuir a la innovació d’un sector amb molt arrelament i amb possibilitats de continuar creixent. En la taula rodona que van protagonitzar les empreses Finsa, Hilaturas Arnau, Texia, Bobo Choses i Original Buff, hi va haver coincidència a assenyalar la sostenibilitat com una oportunitat de futur.

Galeria d'imatges

Anterior

El grau de videojocs patrocina els dies 29 i 30 d'octubre a l’IndieDevDay 2022

Següent

Dust Games, un estudi de videojocs creat per estudiants del TecnoCampus, seleccionat per participar en el programa GameBCN