Activitats organitzades al TecnoCampus

Opportunitats a Québec. B2B Matchmaking i networking 

Per a moltes startups i pimes europees, el Canadà —i especialment Québec— sovint s’ha percebut com un mercat llunyà, associat sobretot a l’exportació o a grans corporacions. Però aquesta visió està canviant.

Québec és una de les regions més dinàmiques del Canadà en innovació, amb una clara aposta per la tecnologia, la recerca i els negocis internacionals. Ofereix un entorn molt atractiu per a startups i empreses que volen créixer a Amèrica del Nord, gràcies a la combinació de talent qualificat, suport públic a la innovació i un ecosistema empresarial favorable.

L’ecosistema de Québec és molt divers, amb fortaleses destacades en:

  • Ciències de la vida i tecnologies de la salut
  • TIC i solucions digitals
  • Videojocs i indústria tecnocreativa
  • Tecnologies aplicades (IoT)
  • Indústria alimentària i nutrició
  • Assegurances i serveis financers
  • Tecnologies netes

Data: Dimarts 24 de febrer 15:30 - 16:30 (CET)

Online a través de ZOOM (us enviarem l'enllaç un dia abans)

Programa

  • 15:30 – 15:35: Benvinguda, objectius de la sessió i presentació de l’enfocament del Tecnocampus (Maria Palet López – Tècnica de Projectes Internacionals, Tecnocampus)
  • 15:35 – 15:55: Québec com a destinació de negoci i innovació: visió general de l’ecosistema, sectors clau i oportunitats de mercat (representant de l’ecosistema de Québec)
  • 15:55 – 16:25: B2B matchmaking i pitches de startups de Le Camp (Québec)
  • 16:25 – 16:30: Torn obert de preguntes i tancament

Inscripcions 

Webinar: Presentació del Tax Equity, eina de finançament del R+D de les startups 

El Tax lease o tax equity  és una eina de finançament no dilutiva i sense endeutament que permet a les startups recuperar part de les seves inversions en R+D+I mitjançant la cessió de crèdits fiscals a terceres empreses.

Les startups que realitzen R+D+I poden monetitzar les seves deduccions fiscals de l’impost de Societats i així obtenir una liquiditat immediata pel desenvolupament de nous projectes tecnològics.

Les empreses inversores que compren aquestes deduccions fiscals obtenen una rendibilitat mitjançant l’aplicació d’aquestes deduccions fiscals al seu impost de societats reduint així la seva càrrega impositiva.

Vine i  coneix amb més profunditat aquest incentiu fiscal i els seus beneficis, amb la col·laboració de la consultora Ayming

Adreçat a:

  • Startups que realitzen actividad de R+D+I
  • Empreses consolidades o grups empresarials que volen obtenir beneficis fiscals

 Data: 10 de març de 2026

Programa:

  • 10:00 Benvinguda
  • 10:05  Presentació Tax Lease a càrrec de Aurora Benítez, consultora sènior de Tax Equity en Ayming
  • 10:45-11:00 dubtes i preguntes
  • 11:00 - 12:00 reunions individuals amb empreses interessades

Inscripcions

Opportunitats de negoci i innovació a la Xina

Durant anys, moltes empreses europees han vist la Xina com un mercat llunyà, complex o reservat només a grans corporacions. Però la realitat està canviant.

La Xina és una potència global, que compta amb 1.400 milions de consumidors finals, on la inversió en innovació creix a ritmes exponencials i es preveu que en els propers anys es converteixi en el número 1 en inversió en R+D. El país està impulsant amb força la innovació en àmbits com les tecnologies digitals, la indústria 4.0, els materials innovadors i sostenibles, l’energia o l’agroalimentació d’alt valor afegit.

Ara bé, no és un mercat fàcil i cal conèixer-lo per saber com treballen i com fer negocis amb potencials distribuïdors, socis o partners locals i per adaptar-hi l’oferta.

En aquesta sessió online (en anglès) parlarem de:

  • Per què la Xina és avui una opció real per a empreses tecnològiques i industrials
  • Com col·laborar amb una empresa xinesa (cas d’èxit)
  • Com protegir la teva propietat industrial i/o intel·lectual

HICOOL (Pequín), un dels principals hubs d’innovació de la Xina, que impulsa competicions globals per a startups i projectes universitaris amb premis de fins a 240.000 €. A més a més, els ofereix serveis de suport a l’aterratge i accés a inversió privada i partners industrials.

 A qui va dirigit?

  • Startups que vulguin connectar-se amb l’ecosistema innovador xinès
  • Pimes industrials o tecnològiques que vulguin explorar el mercat xinès
  • Estudiants amb projectes disruptius i vocació internacional

Data: Dimecres 11 de març  11:00 – 12:15

Online a través de ZOOM

Inscripcions 

Activitats organitzades pel SOM (Ajuntament de Mataró)

Formació professional contínua per a persones en actiu 

Consulta tots els cursos oferits pel SOM 

Més informació

Cursos i activitats Retail Lab Mataró 

Dissenyat com un laboratori de transferència de coneixements i d’informació entorn diferents tecnologies i eines digitals que es troben al mercat, orientades a la millora de la competitivitat del comerç, els serveis i la restauració local.  

Més informació

Activitats organitzades per FAGEM

Canvis laborals: què ha de saber la teva empresa

Sessió d’actualització sobre les darreres novetats en matèria laboral i de Seguretat Social i el seu impacte en la gestió empresarial.

A càrrec de Mercedes Cano, advocada i directora del Departament Jurídic i Gestió Laboral d’ETL ILIA.

Una oportunitat per anticipar riscos, resoldre dubtes i adaptar l’empresa als nous requisits normatius.

Mes informació

Altres activitats d'interès

4YFN 2026

Data: Del 2 al 5 de març
Nova edició del 4YFN, esdeveniment de referència per a startups i empreses tecnològiques en el marc del Mobile World Congress. Barcelona Activa hi serà present per donar suport a l’ecosistema emprenedor.

Més informació