Primera fase:

El programa consta de dues fases, la primera, on els participants experimenten el programa de forma evolutiva treballant les següents fases del Model de Negoci específic del sector tèxtil. Consta de sessions que combinen workshops impartits per mentors, experts i testimonis d'empresaris d'èxit del sector.

  • Convertireu la idea de negoci en una proposta de valor clara, descobrint el mercat i la seva reacció davant la proposta de valor. Plantejareu el model de negoci amb la metodologia Canvas.
  • Us ajudaran a preparar l'estratègia de producte i desenvolupament de la col·lecció; i a definir el pla d'operacions.
  • Definireu les estratègies de màrqueting i comercial; i us ensenyarem tècniques de venda.
  • Validareu la viabilitat econòmica i financera, així com els estàndards de qualitat del producte.
  • Descobrireu les oportunitats tecnològiques i d'innovació possibles.
  • Coneixereu les experiències d'empresaris del sector que han portat les seves idees innovadores al mercat.
  • Aprendreu a crear unes fitxes tècniques professionals i un quadre de col·lecció viable i coherent.
  • Us faciliterem la connexió amb el teixit productiu tèxtil del territori per trobar els proveïdors adequats.
  • Aprendreu a crear un relat de la vostra marca i a presentar-lo. 
  • Accés a les instal·lacions de fablab, atelier, zona shooting i zona co-working.
  • Connexió amb l'ecosistema emprenedor Reimagine Textile.

El programa es compon de:

  • 9 sessions
  • 5 masterclass
  • 2 tallers de comunicació i màrqueting
  • 1 xerrada sobre moda sostenible

Reflexions de l'emprenedor.

Amb la metodologia Business Model Canvas convertiràs la teva idea de negoci en una proposta de valor clara.

Fitxa tècnica. Oferta de producte: portafoli. Desenvolupament i estructura de la col·lecció (ocasions d'ús, tipus de peça, bàsics, continuatius, trendies). Captació de la tendència, interpretació i adaptació a la nostra marca.

En quin mercat volem treballar? Quina és la nostra competència? I el nostre univers de marques? Qui comprarà el nostre producte i per què? Com és el nostre client, perfil del target, com compra?, Procés de compra ... Plataformes tecnològiques per fer estudis de mercat com SurveyMonkey. Branding.

En quin nivell de preus ens volem situar? Com elaborem l'escandall, tarifa de preus i els marges? Com introduirem el nostre producte dins d'aquest mercat? Volem obrir la nostra pròpia botiga? A quines botigues volem vendre? Amb quina imatge? Com elaborar el pla de vendes? Com arribar-hi?

Quins canals de venda utilitzo i com? Comerç electrònic, pop up, showrooms de venda, markets, plataformes digitals, maketplaces, agents comercials, etc. Té sentit sortir a mercats internacionals? Presentació de nous models de negoci que apareixen en el sector de la moda i la seva digitalització. Quins són els nous canals de comercialització o distribució? Multicanalitat vs. Omnicanalitat. Com impulsem les vendes a través del comerç electrònic? Quines necessitats tenim i quines accions hem d'emprendre? Quines són les noves estratègies que ajuden a impulsar els canals de distribució en línia?

Com s'utilitza la tecnologia i les xarxes socials per guanyar vendes? Quines accions puc fer per optimitzar el meu posicionament a través de canals on i off line? Com puc millorar el meu posicionament en cercadors web? Quines eines de promoció tinc a les xarxes socials? Com puc guanyar seguidors? Qui em pot ajudar a promocionar la meva marca en línia (influencers, bloggers, key opinion leaders)? Tecnologia aplicada al CRM i la fidelització del client.

Saps què significa la paraula timing o deadline? Has fet alguna vegada un pla de col·lecció? Coneixes els processos pels quals passa una peça abans d'arribar a una botiga? El sector tèxtil i complements és complicat i requereix una bona planificació d'operacions: des del disseny fins a la mostra comercial (prototips, contra mostres, mostra comercial, ...). Des de la selecció de teixits fins al lliurament de la peça al client. Tecnologia i innovació: Com està present la tecnologia en el disseny tèxtil? Com integrar la tecnologia a la moda? Quines són les últimes tendències d'innovació o future trends aplicades a la moda? Com innova la indústria tèxtil i les grans cadenes en tecnologia i com em puc beneficiar? En quin punt es troba la innovació tecnològica en el món tèxtil?

Nocions bàsiques que t'ajudaran d'una manera pràctica a gestionar el teu negoci. Farem èmfasi en conèixer bé els costos i els marges, en l'elaboració d'un pressupost d'ingressos i despeses així com en les necessitats de tresoreria per poder finançar un projecte en el sector de la moda. Plataformes digitals que et poden ajudar en el dia a dia administratiu

“Fabricació Digital, Biomaterials i Impresió 3D per a  textils i moda” i visita a Fab Lab de Barcelona

La innovació en teixits. Centre de Recerca i Transferència de Tecnologia Tèxtil de Canet de Mar. EURECAT 

Visita guiada a la materioteca de Materfad, Centre de  Materials de Barcelona.

Impressió 3D.  Centre de Recerca i Transferència de Tecnologia Tèxtil de Canet de Mar. EURECAT 

Visita guiada al FabLab de Barcelona

Taller de marketing digital: què cal saber per gestionar bé la web i les xarxes

Taller de comunicació per a saber vendre la teva idea, el teu projecte

Xerrada: Introducció a la moda sostenible

SEGONA FASE

ACOMPANYAMENT AL MERCAT

Al final de la primera fase, els emprenedors presentaran la seva proposta de valor i un comitè d’avaluació seleccionarà els cinc projectes finalistes, que accediran a la segona fase del programa.

En aquesta fase, us acompanyarem de forma personalitzada en el llançament al mercat amb: 

  • Assessorament expert per part de professionals especialitzats en disseny i moda tèxtil (25 hores).
  • Suport en la recerca de finançament.
  • Orientació en el registre de patents i marques.
  • Suport a la promoció i presència en mitjans de comunicació a nivell local i nacional.

Durant tot el programa disposaràs d’un espai d’ús compartit al Tecnocampus per treballar el projecte.

Inscripcions: fins el 14 de febrer 2020

 

El programa es composa de dues fases:

  • PRIMERA FASE: de març a juliol, els dijous matí 4h

  • SEGONA FASE: de setembre a desembre, hores concertades

No t'ho pensis més. Apunta-t'hi i potencia la teva idea o el teu negoci

Inscriu-t'hi