Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per a saber l'idioma d'impartició de classes. El material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
CE8. Sintetitzar idees per convertir-les en negocis factibles i rendibles entenent el mercat actual.
CE11. Aplicar els coneixements per emprendre projectes de negocis que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, aplicant idees innovadores i creatives.
CE7. Gestionar oportuna i convenientment els recursos disponibles en els ambients de treball en els que toqui dirigir.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT2. Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
L'assignatura d'Administració d'empreses suposa una primera presa de contacte amb el món de la gestió empresarial i estudia el paper de l’empresa i els empresaris a la societat.
Permet comprendre els principals indicadors econòmics i socials per avaluar el funcionament de l'empresa, per a continuació centrar-se en els principis bàsics de la gestió empresarial: direcció, organització, planificació i control.
Sessions teòriques |
MD1. Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura. |
Aprenentatge dirigit |
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau. MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar a l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants. |
Aprenentatge autònom |
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor. |
...........................................................................................................................................................................
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1: L’empresa i la seva administració
1.1. Concepte d’empresa i administració
1.2. Tipus d’empreses
1.3. Reptes actuals per a l’administració de les empreses
1.4. Valoració econòmica del funcionament de l’empresa
1.4.1. La productivitat
1.4.2. La rendibilitat
1.4.3. El punt mort
Tema 2: La planificació empresarial
2.1. La previsió i l’anàlisi de l’entorn
2.2. Concepte de planificació: Diferents nivells de planificació
2.3. Tipus de plans
2.3.1. Plans permanents
2.3.2. Plans temporals
Tema 3: El control a l'empresa
3.1. Els sistemes d’informació per al control
3.2. El procés de control
3.2.1. Les variables crítiques i els indicadors de gestió
3.2.2. El registre de resultats
3.3.3. L’anàlisi de desviacions
3.3.4. Les accions correctores
Tema 4: L'organització de l'empresa
4.1. Definició i disseny de l’estructura organitzativa
4.2 Les parts de l’organització
4.3. L’organigrama: disseny horitzontal i vertical
4.4. Els mecanismes de coordinació
Tema 5: La direcció de l'empresa
5.1. Principis, funcions i realitat de la tasca directiva
5.2. Variables que condicionen la funció de direcció
5.2.1. La motivació dels treballadors
5.2.2. Els estils de direcció
Tema 6. Breu resum de noves tendències en gestió i organització
Es realitzaran les següents activitats formatives:
La nota final de l'assignatura es conformarà mitjançant la ponderació de notes de diferents activitats d'avaluació continuada, les quals s'aniran plantejant durant el curs, més l'examen final:
AVALUACIÓ CONTINUADA (60% de la nota)
Es realitzaran 4 casos pràctics, cadascun dels quals tindrà un pes del 5%, que implicaran les següents activitats en equip:
Aquest treball implicarà la realització d’una sèrie d’activitats en equip que es detallaran en el decurs de l’assignatura.
EXAMEN FINAL (40% de la nota)
L'examen final constarà de diferents preguntes teòric-pràctiques. S'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 a l'examen final: aquest examen constarà de diferents parts avaluatives i s'haurà d'obtenir com a mínim una puntuació d'un 40% a cadascuna d'aquestes parts i que la nota mitjana de les notes de les diferents parts sigui com a mínim de 5 punts.
Prova de recuperació
Chip Conley (2017). PEAK: How Great Companies Get Their Mojo from Maslow Revised and Updated. 2nd Edition. New York: John Wiley & Sons Inc
GIL ESTALLO, Maria Angeles, GINER DE LA FUENTE, F (2013), Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Madrid. Ed. Esic. 9a edició.
ROBBINS, Stephen.P y COULTER, Mary.C (2014): Administración. Ed. Pearson. Mexico. 12a edició
https://singularityhub.com/2016/05/17/a-big-shift-is-coming-and-it-could-uber-ize-entire-industries/
https://hbr.org/2018/08/3-kinds-of-jobs-that-will-thrive-as-automation-advances