Que estàs buscant?
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_F Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_F Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_F Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E7_F Dissenyar el pla d'intervenció de fisioteràpia atenent a criteris d'adequació, validesa i eficiència
E8_F Executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció de fisioteràpia, utilitzant les eines terapèutiques propies i atenent a la individualitat de l'usuari
E9_F Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E10_F Elaborar l'informe d'alta de les cures de fisioteràpia una vegada coberts els objectius proposats
E13_F Capacitat per treballar en equips professionals com a unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni o multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altra personal de les organitzacions assistencials
E16_F Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T1_F Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
Fisioteràpia neurològica és una assignatura que pretén posar a disposició de l'alumne els coneixements necessaris per entendre els principis bàsics de la neurorehabilitació així com les principals afectacions neurològiques en pacients adults. Tant mateix es proporcionarà a l'alumne les nocions, eines i estratègies necessàries per poder avaluar el pacient, així com planificar i executar-ne el tractament.
Aquesta assignatura vetlla per la introducció de la perspectiva de gènere tant en els continguts com en el desenvolupament.
Tipologia |
Hores |
Presencialitat |
AF1. Classes teòriques |
17,5 hores |
100 |
AF3. Classes pràctiques |
35 hores |
100 |
AF5. Tutories |
15 hores |
40 |
AF6. Estudi de treball en grup |
10 hores |
10 |
AF7. Estudi i treball autònom individual |
72,5 hores |
0 |
Total |
150 |
|
Activitat avaluadora |
Ponderació |
SE3. Examen (40% teòric – 20% pràctic) |
60 |
SE1. Portafolis electrònic |
30 |
SE5. Avaluació entre iguals o coavaluació |
10 |
L'assistència a les classes pràctiques és obligatòria en un 80%. L'alumne que no compleixi aquest requisit constarà com a NO PRESENTAT i no es podrà avaluar (examen teòric ni pràctic) i no tindrà opció a la recuperació.
L'examen teòric i pràctic s'ha d'aprovar amb un mínim de 5, per fer mitjana i aprovar l'assignatura. L’assignatura s’aprova amb un mínim de 5 de mitjana total.
La còpia total o parcial a qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" a l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu
Recuperació:
Les qualificacions obtingudes durant el trimestre resultat de l’avaluació continuada no es poden recuperar i per tant es conservaran les notes com a part de la nota final de l’assignatura (tant les superades com les no superades).
Els alumnes que hagin suspès l’examen pràctic i/o teòric tindran dret a un examen de recuperació.
(D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no podreu optar a la recuperació.)
Cano de la Cuerda, Roberto; Collado Vázquez, Susana; et al. Neurorrehabilitación. Métodos específicos de valoración y tratamiento. 1a ed. Barcelona, Ed Panamericana, 2012
Bisbe Gutiérrez, Marta; Santoyo Medina, Carmen; Segarra Vidal, Vicenç; Fisioterapia en Neurología. Procedimientos para restablecer la capacidad funcional. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2009
Cano de la Cuerda, Roberto; Martínez Piédrola, Rosa María; Miangolarra Page, Juan Carlos. Control y aprendizaje motor. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2017
Seco J. (2020). Sistema Nervioso. Métodos, fisioterapia clínica y afecciones para fisioterapeutas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Shumway-Cook, A. Woollacott, M. (2019). Control Motor. De la Investigación a la Práctica Clínica. España: Editorial: Lippincott.
Davies, P.M. Pasos a seguir. Tratamiento integrado de pacientes con hemiplejía. 2a ed. Madrid, Panamericana, 2003
Carr, Janet; Shepherd, Roberta. Rehabilitación de pacientes en el Ictus. 1a ed. Madrid: Elsevier, 2003
Sociedad espanyola de RHB y MF. Evaluación clínica y tratamiento de la espasticidad. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2009
Bobath, Berta. Hemiplejía del adulto: Evaluación y tratamiento. 3a edició. Buenos Aires: Panamericana, 1993
Paeth, Bettina. Experiencias con el concepto Bobath. 1a ed. Barcelona: Panamericana, 2000
Strokes, Maria. Rehabilitación neurológica. Colección Fisioterapia Vol 2. 1a ed. Barcelona: Harcourt, 2000
Kandel E. (2001). Principios de neurociencia. Madrid: McGraw-Hill Interamericana de España.
Cano de la Cuerda R, Collado Vazquez S. (2018). Nuevas tecnologías en neurorrehabilitación: aplicaciones diasgósticas y terapéuticas. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
Rizzolatti, G. Singaglia, C. (2006) Las neuronas espejo; los mecanismos de la empatia emocional. Barcelona: Paidos Iberica.