Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia
E1_Interpretar conceptes econòmics bàsics i el reaonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
Comunicar con propiedad de forma oral y escrita en las dos lenguas oficiales en Cataluña
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
L’objectiu de l’assignatura és oferir una visió del funcionament de l’economia oberta als mercats internacionals. S’introdueixen els aspectes més rellevants associats al comerç i les finances internacionals i els processos d’integració econòmica amb la finalitat de que l’alumne adquireixi una visió rigorosa i actualitzada dels principals problemes i perspectives de l’economia mundial.
Part 1: Macroeconomia d’una economia oberta i mercats de divises
Part 2: Teoria del comerç internacional
Part 3: Empreses multinacionals
Part 4: Política comercial internacional
L'avaluació consisteix en dues parts:
Per a aprovar, és necessari tenir una mitjana de mínim 5 sobre 10 entre els dos exàmens.
Recuperacions
Només els alumnes que hagin suspès l’examen tindran dret a la recuperació. La avaluació continua no és recuperable. En l'examen de recuperació s'examina tota l'assignatura. Un alumne que no s'hagi presentat a las dues parts de l'examen NO pot presentar-se a la recuperació.
KRUGMAN, Paul; OBSTFELD, Maurice; MELITZ, Marc (2016) “Economía internacional: Teoría y Política”, 10a Edició, Pearson Education.
KRUGMAN, Paul; OBSTFELD, Maurice; MELITZ, Marc (2021). International Economics: Theory and Policy. 12th Edition (or Global Edition, 11th 2018), Ed. Pearson.
AUBOIN, Marc; RUTA, Michele (2013) The relationship between exchange rates and international trade: a literature review. World Trade Review, Vol. 12, no 3, p. 577-605.
CORE (2021) The Nation and the World Economy. Chapter 18 of the online book "The Economy" by the CORE Project (also available in Spanish).
PUGEL, Thomas (2020) "International Economics". McGraw-Hill Education; 17th Edition.
WTO and UNCTAD (2012) "A Practical Guide to Trade Policy Analysis". World Trade Organization and United Nations Conference on Trade and Development. Available on their website: https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/practical_guide12_e.htm