Que estàs buscant?
Els materials docents poden estar en les dues llengües.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E10_Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar iniciativa emprenedora a través de models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
Introducció al concepte d'esperit emprenedor i actituds emprenedores que el fan possible, així com les diverses manifestacions de la iniciativa emprenedora per acabar abordant tot el procés emprenedor complet i la seva sostenibilitat. Anàlisi de la figura de l'emprenedor com a element central del procés emprenedor i les principals habilitats que han de tenir.
Conèixer les competències necessàries per generar noves iniciatives empresarials sostenibles per compte propi (emprenedoria) o aliena (intraemprenedoria). Les competències emprenedores ajudaran a l'estudiantat a identificar i crear oportunitats de mercat transformant idees en possibles models de negoci viables i sostenibles.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
TEMA 1: LA COMPETÈNCIA EMPRENEDORA
1.1. Actitud i mentalitat emprenedora
1.2. Principals competències emprenedores
1.3. Les dimensions de la Competència Emprenedora
1.4. Ikigai
TEMA 2: ELS BÀSICS DE L'EMPRENEDORIA
2.1. Emprenedoria i Intraemprenedoria (enllaça amb Creativitat i Innovació - segon curs del Grau)
2.2. Similituds i diferències de les persones emprenedores i intraemprenedores
2.3. Models de negoci sostenibles
2.3.1. Els Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS)
2.4. Tendències
TEMA 3: EL PROCÉS EMPRENEDOR
3.1. El model de Timmons
3.2. El procés emprenedor complet
3.3. El pla d'empresa (enllaça amb Creació d’Empreses Innovadores i de Base Tecnològica - darrer curs del Grau)
TEMA 4: EL PROJECTE EMPRENEDOR A LA PRÀCTICA
4.1. Inspiració
4.2. Ideació i validació
4.3. Prototipatge i validació
4.4. Definició del model de negoci
4.5. Tècniques de comunicació en emprenedoria
L'assistència i participació en activitats plantejades dins i fora de l'aula tant presencialment com on-line és obligatòria. L'assignatura no es pot superar sense l'assistència a classe. Per tenir opció a ser avaluat/da d'aquesta assignatura cal haver assistit, com a mínim, al 80% de les classes.
Cadascuna de les notes dels exàmens ha de ser superior a 5 sobre 10 per poder superar l'assignatura. En aquest cas, es comptabilitzarà les notes resultants a l'avaluació continuada.
En el cas que les notes dels exàmens siguin inferiors a 5, no es comptabilitzaran les notes resultants de l'avaluació continuada.
És obligatori realitzar l'avaluació continuada per presentar-se a l'examen final. És a dir, l'estudiantat no es podrà presentar directament a l'examen final sense haver realitzat les activitats d'avaluació de l'assignatura.
Les notes dels treballs realitzats en equip seran avaluades individualment en base a les aportacions de cada membre.
Les tasques programades dins l'avaluació es podran revisar durant els 5 dies posteriors a l'entrega de notes. Passat aquest període no es podran demanar revisions ni reclamacions de notes.
Recuperació de l'assignatura :
Només es recuperarà l'examen final. S'haurà d'obtenir una nota superior a 5.
Les activitats d'avaluació continuada NO es recuperaran, però es conservaran les notes de la resta d'avaluació per al seu còmput en la recuperació.
L'alumnat que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
Van Der Pijl, P., Lokitz, J., & Solomon, L. K. (2016). Design a better business: New tools, skills, and mindset for strategy and innovation. John Wiley & Sons.
https://www.un.org/sustainabledevelopment/
Zhou, Jing et al. (2015). The Oxford handbook of creativity, innovation, and entrepreneurship (Part 3). Oxford University Press.
Osterwalder A. & Peigner, Y. (2010) Business Model Generation: a handbook for visionaries, game changers and challengers. Wiley
published.
Trias de Bes, F.(2007) El libro negro del emprendedor. Empresa activa