Que estàs buscant?
Els recursos docents que es proporcionen a l'assignatura o que es recomanen com a materials de treball, poden estar en qualsevol de les següents llengües: català, castellà i anglès.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE10. Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar la iniciativa emprenedora mitjançant models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.
CE11. Analitzar i valorar l'entorn cientificotecnològic i econòmic, per buscar oportunitats innovadores i establir processos necessaris per adaptar l'organització.
CE12. Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn com un projecte.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta enfront del canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Eines TIC és una assignatura transversal, de formació bàsica i obligatòria de primer curs que introdueix a l'estudiant en l’àmbit digital des d'una perspectiva empresarial. Aquesta assignatura té una càrrega lectiva de 6 ECTS repartits en un trimestre en el qual es combinen el treball lectiu a classe amb l’aprenentatge autònom fora de l’aula. Partint de la certesa que les competències digitals són necessàries per aprendre, treballar i participar en la societat actual, l'assignatura d'Eines TIC amplia aquest enfocament per abordar competències digitals específiques en l'àrea d'estudi de les ciències socials i de l'empresa. L’objectiu principal és iniciar a l'estudiant, de manera progressiva durant el trimestre, en l’adquisició de la competència d’ús i aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el camp acadèmic, personal i professional, tot desenvolupant els coneixements, habilitats i actituds en l'àmbit digital per treure’n el màxim profit. Aquesta assignatura pertany a l’àrea d’estudi de Gestió de la Innovació en un context digital, per tant, també s’enfoca a plantejar i a comprendre quines són les tendències històriques i actuals, i quina és l’evolució i l’impacte d'aquestes en el sector empresarial. L’assignatura promou la reflexió sobre l’efecte de la tecnologia en el món laboral i també en l’aspecte personal. En aquest sentit, ajuda a desenvolupar el pensament racional i crític sobre l’ús de les TIC per a estudiar i treballar en la societat de la informació i el coneixement. Per a fer aquesta assignatura, cal tenir un mínim de coneixements previs de les TIC a nivell d’usuari assolits en l’etapa preuniversitària.
Els continguts plantejats a l’assignatura s'afronten des d'un doble enfocament: per una banda, l'impacte en la persona i en la societat i, per l'altra, des d'una òptica econòmica i empresarial. A més, l'assignatura inclou continguts de tipus metodològic, com la gestió de projectes en xarxa i el treball en equip, i d'altres de tipus instrumental que promouen adquirir un domini en l'ús de diferents eines TIC, tot posant èmfasi en el criteri per a la seva aplicació en situacions específiques, més enllà de la pràctica amb aquestes eines.
L'assignatura combina activitats i treballs d’avaluació continua, tant individuals com grupals, així com la realització de proves d’avaluació.
Resum del sistema d’avaluació:
- Avaluació contínua (AC) 60%
- Examen (EX) 40%
Altres especificacions:
- Per a superar l'assignatura, és obligatori dur a terme totes les activitats avaluatives i cal aprovar un examen final de validació dels continguts fonamentals de l'assignatura.
- Per a superar l'assignatura cal obtenir una mitjana igual o superior a 5 en la nota final.
- Per a poder fer mitjana, és obligatori aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5.
- Hi ha un examen de recuperació en cas de suspendre l’examen final.
- No es poden recuperar les notes de les tasques d’avaluació contínua, és a dir, només es pot recuperar l’examen final.
- L’estudiant que no s'hagi presentat a la primera convocatòria d’examen, no pot presentar-se a la recuperació.
- La recuperació de l’examen no serveix per apujar nota.
- Serà susceptible de suspens aquell treball o examen on es detecti alguna irregularitat pel que fa a l'autenticitat de l'autoria, que contingui una còpia textual d'una font d'informació o en el qual s'hagi fet un ús indegut del contingut sense la citació corresponent.
- Per a optar a Matrícula d'Honor cal obtenir una nota final dins del rang entre 9 i 10, i que l'estudiant hagi tingut una actitud proactiva a classe i en el seu estudi, a través del treball constant i l'assistència i la participació en les activitats i tasques proposades durant el trimestre.
Castells, M. (1998). La era de la información. España: Mc Graw Hill
Gates, B. (2000). Los negocios en la era digital. España: Plaza & James Editores, S.A
Anderson,C. (2004). The Long Tail. Random House
Vivancos, J. (2008). Tratamiento de la información y competencia digital. Madrid: Alianza Editorial.
Juan Jose Castaño y Susana Jurado (2016). Comercio electronico. Editorial Editex, S.A.
https://books.google.com.py/books?id=dJ1cDAAAQBAJ&lpg=PP1&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q&f=true
Vieitres, C. S. (2011). Sistemas de información: Herramientas prácticas para la gestión empresarial. Madrid: RA-MA Editorial
Adner, R.; Zemsky,P. (2005). "Disruptive technologies and the emergence of competition". RAND Journal of Economics
Pisani, f. (2016). Creadores de futuro. Fundación Telefónica http://www.fundaciontelefonica.com/arte_cultura/publicaciones-listado/pagina-item-publicaciones/itempubli/502/
Catmull, Ed. (2014). Creatividad, S.A.: Cómo llevar la inspiración hasta el infinito y más allá
Laudon, K. C., & Laudon, J. P. (2021). Management Information Systems: Managing the Digital Firm. Pearson.
Turban, E., Pollard, C., Woord, G. (2021). Information Technology for Management: Driving Digital Transformation to Increase Local and Global Performance, Growth and Sustainability, 12th Edition, International Adaptation. Wiley. ISBN: 978-1-119-80253-2
Bellón, F. M. (2009). La creatividad y las nuevas tecnologías en las organizaciones modernas. Madrid: Ediciones Díaz de Santos S.A.
Cabezas, J. d. (2015). La gran oportunidad: Claves para liderar la transformación digital en las empresas y en la economía. Barcelona: Grupo Planeta.
World Wide Web Consortium. W3C. https://www.w3.org
Eurostat. Digital economy and society. https://ec.europa.eu/eurostat/web/digital-economy-and-society/
Agencia Española de Protección de Datos. AEPD. https://www.aepd.es/es
Instituto Nacional de Ciberseguridad. INCIBE. https://www.incibe.es
Agència de Ciberseguretat de Catalunya. https://ciberseguretat.gencat.cat/ca/inici
Susskind, R; Susskind, D. (2015). The future of the professions: How Technology Will Transform the Work of Human Experts. Oxford University Press.
Sieber, S.; Valor, J.; Porta, V. (2006). Los sistemas de información en la empresa actual: Aspectos estratégicos y alternativas tácticas. McGraw Hill.
Meyer, C.; Jones, G. (2010). Cloud Computing: la tercera ola de las tecnologías de la información. Future Trends Forum (Fundación Bankinter).
Guitart, I. (2011). Sistema d'informació empresarial. Editorial UOC.
Meyer, C.; Ríos, J.I.; Solchaga.M; (2007). Web 2.0. El negocio de las redes sociales. Future Trends Forum (Fundación Bankinter).
Guill Fuster, Humi. (2011). Sistemes de cooperació empresarial. Editorial UOC.
DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens - With new examples of knowledge, skills and attitudes, EUR 31006 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2022, ISBN 978-92-76-48882-8, doi:10.2760/115376, JRC128415.
Chaffey, D., & White, G. (2019). Digital Business and E-Commerce Management. Pearson.