Que estàs buscant?
Establir projectes de negocis marítims i de l'àmbit de la logística que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, adoptant idees innovadores i creatives
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims
Mostrar coneixements sobre l'organització del transport marítim, terrestre, aeri i multimodal, la gestió aduanera i el comerç internacional per a poder gestionar i/o contractar el transport
Evidenciar coneixements sobre l'estructura, organització i gestió de ports -esportius i d'última generació- on conviuen el tràfic de persones i mercaderies, l'oci nàutic, la pesca i el turisme, fent ènfasis en els creuers
Mostrar coneixements sobre el buc i la seva contractació per a la seva utilització como a mitjà de transport tant de mercaderies com de persones, en un entorn de sostenibilitat i respecte al mediambient
En aquesta assignatura, s'analitza l'estructura, el funcionament i l'operativitat d'una empresa naviliera, així com la seva importància en la cadena logística. També identificarà la importància de les noves tendències en la gestió naviliera, així com l'avanç tecnològic que han experimentat en els últims temps.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
CONTINGUTS
1. La Maritimitzaciò de l'economia contemporània.
1.1. Evolució històrica del Transport Marítim Internacional.
1.2. Consideracions sobre el transport marítim actual
1.3. El denominat "Cicle marítim" en l'economia.
1.4. Tràfics marítims
2. Rutes Comercials Marítimes
2.1. Principals Rutes comercials marítimes
2.2. Tipus de Rutes marítimes
2.3. Factors determinants de les rutes a seguir
2.4. passos estratègics
2.5. Distribució geogràfica dels tràfics marítims
2.6. Canals interiors i Oceànics.
2.6.1. Definicions,
2.6.2. Canal de Corint
2.6.3. Canal de Kiel
2.6.4. Canal de Panamà
2.6.5. Canal de Suez
2.6.6. Canal de Sant Llorenç
3. Trànsit de contenidors:
3.1 Evolució Històrica de la càrrega en contenidors.
3.1.1. Conceptes bàsics
3.1.2. El negoci del contenidor.
3.1.3. El cicle del contenidor a terra.
3.1.3.1. Contenidor en terminals portuàries
3.1.3.2. Contenidor en el dipòsit de contenidors
3.1.3.3. La importància del manteniment i reparació dels contenidors
3.1.3.4. L'oferta de serveis de contenidors segons els seus tipus.
3.1.3.5. Gestió d'avaries i incidències en el transport en contenidor.
3.2. Cicle documental del transport en contenidor.
3.2.1. Transmissió d'informació entre navilieres, terminals i ports de destinació
3.3. Relació de les navilieres amb les transitàries.
3.4. Inspeccions i controls en el tràfic de contenidors.
3.5. Gestió de la seguretat i la protecció en el tràfic marítim internacional.
4. El comerç a granel.
4.1. El negoci a granel en general- càrrega general.
4.2. Rutes i tràfic internacional
4.3. La importància de l'OPEP al mercat del petroli
4.4. Transport de cru i els seus derivats.
4.5. Transport a Bucs Quimiquers.
4.6. Negocis derivats dels vaixells petroliers.
4.7. Tipologies de terminals petrolieres
4.8. Estudi de terminals de granels sòlids.
5. Estructura interna d'una empresa naviliera
5.1. Divisions i departaments
5.2. Estructures i funcions
5.3. Responsabilitats enfront dels altres actors de la cadena logística
5.4. Evolució històrica de l'agent consignatari
5.5. Estudi econòmic l'agent consignatari
5.6. La utilització de les noves tecnologies en el negoci navilier:
5.6.1. Convenis internacionals relacionats
6. Certificacions actuals en el negoci de les empreses navilieres
6.1. Convenis relacionats amb la Seguretat i la Protecció
6.2. ISO27000
6.3. ISO 28000
6.4. L.O.P.D
6.5. CTPAT -PBIP
6.6. L'Operador Econòmic Autoritzat
La nota final serà la ponderació de les qualificacions de les activitats realitzades al llarg de l'trimestre. Per superar l'assignatura, caldrà que la nota final sigui superior o igual a 5 punts sobre 10
L'avaluació tindrà en compte els següents aspectes amb les valoracions que s'indiquen:
Un examen final, on s'avaluarà la comprensió dels alumnes de les matèries de l'assignatura:50%
Per poder configurar la nota amb el seguiment de l'avaluació contínua haurà d'obtenir una puntuació mínima de 4 punts en el treball escrit de 20% i de 5 punts en l'examen final. Si no s'obté algun dels ítems anteriors i / o la mitjana dels 3 ítems és inferior a 5 punts, s'haurà de realitzar la prova de recuperació que tindrà lloc després de el període d'exàmens finals.
Els estudiants que no es presentin a l'examen final no tindran dret a l'examen de recuperació i per tant perden tota la nota.
1. Martínez Marín, Jesús. (2021) Fundamentos de Logística y Operatividad Portuaria. Ediciones JMM. ISBN13-978-8409278633 (Disponible via. https://n9.cl/xnvdo )
2. Martínez, Montori, Badell (2021) Transporte Marítimo de Mercancías Peligrosas. Editores JMM ISBN13979-8749391299 . Disponible vía: https://n9.cl/42dew
3. Manual del Transporte Marítimo. (Montori, Martínez, Escribano), Editorial Marge Books https://www.amazon.es/dp/8415340311
4. INSTITUTO MARÍTIMO ESPAÑOL. Economía del Sector Marítimo. Madrid. Ed. IME,2009
5. FREIRE S, M & GONZÁLEZ, F. Economía del Transporte Marítimo. Instituto Universitario de Estudios Marítimos, A Coruña, 2003