Que estàs buscant?
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que tingui la seva base en l'educació secundaria general, i s'acostumi a trobar a un nivell que, tot i que amb el suport de llibre de text avançats, inclogui també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
EFB1_Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se a l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre: àlgebra lineal, càlcul diferencial i integral, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
L'assignatura capacita l'estudiant per a la comprensió i/o resolució de problemes matemàtics, que poden plantejar-se en l'enginyeria, relacionats amb l'àlgebra lineal.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D'aquesta forma s'assegurarà l'assoliment dels mateixos coneixements i competències que s'especifiquen en aquest pla docent.
Els resultats d'aprenentatge especifiquen la mesura concreta de les competències treballades.
Aquesta assignatura contribueix als següents resultats d'aprenentatge especificats per a la matèria a la qual pertany:
Les classes seran magistrals (desenvolupament de la teoria i exemples pràctics) i participatives (preguntes conceptuals, resolució guiada d'exercicis i exposició d'exercicis per part dels estudiants).
Conjunts i les seves operacions
Producte cartesià de conjunts, correspondències i aplicacions
Vectors i matrius
Vectors i sistemes d'equacions lineals
Operacions amb matrius
Espais vectorials i bases
Aplicacions lineals
Aplicacions lineals i matrius associades
Canvis de base en una aplicació lineal
Geometria del pla i de l’espai
Equacions de rectes i plans
Posicions relatives de rectes i plans
Transformacions afins
Classe magistral: desenvolupament de la teoria i exemples pràctics.
Classe participativa: instrucció col·laborativa amb preguntes conceptuals i resolució d'exercicis guiats pel professor (recullen evidències d'aprenentatge de quasi tots els resultats esperats, com a guia d'autoavaluació de l'estudiant i de la seva participació activa a classe).
Resolució i presentació d'exercicis: resolució i exposició d'exercicis per part dels estudiants (recullen evidències de tots els resultats esperats, especialment el RA6).
Exercicis d'avaluació: quatre exercicis, un per tema, que recullen evidències d'aprenentatge generals (RA3), i més específiques tal com s'indica a continuació:
90% Proves
S’efectuaran dos exàmens durant el curs (45% cada prova), un primer parcial (2 primes temes) i un examen final amb 4 preguntes cadascun d´ells. Els que hagin suspès el primer examen hauran d´examinar-se d’aquesta part en l´examen final. Els que hagin aprovat el primer parcial no caldrà que es presentin, d´aquesta part, a l´examen final (el primer parcial és alliberador de matèria). Els alumnes que suspenguin l’examen final aniran a la recuperació.
10% Participació activa a classe
S’avaluarà a partir de la participació a classe i de les respostes a les qüestions que la professora proposarà durant el desenvolupament de les classes.
Lay, David C; Murrieta Murrieta, Jesús Elmer (2007). Algebra lineal y sus aplicaciones. 3ª ed. Pearson Educación
Holt, Jeffrey (2013). Linear Algebra with Applications. Freeman
Queysanne, Michel (1990). Álgebra Básica. Vicens-Vives