Que estàs buscant?
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
V6. Desenvolupar videojocs en llenguatges de programació d'alt nivell en motors gràfics a partir de les especificacions.
V15. Dissenyar i planificar estratègies d'assegurament de la qualitat, test i anàlisi de dades de videojocs i productes interactius.
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L’assignatura de Unity 3D presenta els conceptes de programació de videojocs en 3D utilizant el motor Unity 3D en el marc de la matèria de Desenvolupament. Es treballen conceptes com controladors de càmeres, controladors de personatges o matemàtiques utilitzades en la programació 3D. L’assignatura consta de sessions teòriques i sessions de pràctiques. Per assolir els coneixements l’assignatura s’avalua per un costat la part pràctica a través de les practiques a realizar durant el curs així com la part teòrica a través d’un examen. La part pràctica es farà per parelles i l'examen s'avaluarà de manera individual..
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
En acabar l’assignatura els estudiants han de ser capaços de:
E6.1. Disenyar la arquitectura del software d'un videojoc d'acord a unes especificacions.
E6.6. Desenvolupar videojocs 2D i 3D (o parts del mateix) en llenguatges d'alt nivell sobre plataformes i motors destinats a tal efecte.
E15.5. Desenvolupar la estratègia de qualitat i testeig, corregir i ajustar el software.
L’assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Classe magistral, seminaris, estudi de casos, aprenentatge col·laboratiu, resolución de problemes, aprenentatge basat en preguntes i laboratori en grup reduït.
Aquest curs, degut a la situació generada per la Covid-19, l’assignatura s’impartirà en modalitat de docència online en les hores de teoria, i en modalitat de docència presencial en les hores de pràctica.
Tema 1: FPS Game
Tema 2: Portal Game
Tema 3: Platform game
Amb l’objectiu de recollir evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu (relacionades amb totes les competències comunes):
A1. Pràctica de laboratori: FPS (Evidència del resultat d’aprenentatge E6.1, E6.6, E15.5)
Crearem un FPS desde zero i tractarem tots els elements bàsics que ho componen.
A2. Pràctica de laboratori: Portal game (Evidència del resultat d’aprenentatge E6.1, E6.6, E15.5)
A partir de la pràctica anterior afegirem una modificació que canviarà el gameplay i aprofundirem en altres elements típics de joc como seria el scripting o la càrrega aditiva d'escenaris.
A3. Pràctica de laboratori: Platforms 3D (Evidència del resultat d’aprenentatge E6.1, E6.6, E15.5)
Crearem un joc de plataformes senzill estil Mario 64. Posarem especial èmfasi en el controlador del personatge i la càmera.
A4. Examen final (Evidència de tots els resultats d’aprenentatge)
Criteris generals de les activitats:
- El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d’avaluació i/o rúbriques.
- El professor informarà de les dates i format del lliurament de l’activitat.
Aquest curs, degut a la situació generada per la Covid-19, les activitats seran adaptades. L’adaptació serà la següent:
A4. Examen final (Evidència de tots els resultats d’aprenentatge)
Realització d’un examen final online a través del campus virtual.
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Pràctica 1: FPS 20%
A2. Pràctica 2: Portal game 15%
A3. Pràctica 3: Platforms 3D 15%
A4. Examen final 50%
Nota final = A1 0,2 + A2 0,15 + A3 0,15 + A4 0,5
Consideracions:
Recuperació:
Learning C# Programming with Unity 3D. Alex Okita.
Tutorial web de herramientas de creación de juegos con el motor Unity.