Que estàs buscant?
Aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació, d'una forma professional per obtenir competènices que es demostren per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi
Promoure la formació d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport
Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials, als diferents camps de l'activitat física i de l'esport
Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
Avaluar la condició física, preescriure i desenvolupar els exercicis físics orientats a la salut i en condicions de seguretat per aquests practicants
Identificar l'objecte d'estudi de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Reconèixer els fonaments epistemològics, històrics i educatius de l'activitat i de l'esport
Descriure els factors fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
Reconèixer els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i funció del cos humà
Entendre els fonaments de l'acondicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i de l'esport
Comprendre la literatura científica de l'àmbit de l'activitat física i l'esport en llengua anglesa i en altres llengues de presència significativa en l'àmbit científic
Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Comunicar-se en anglès fluidament, tant oralment como per escrit, en contextos professionals i acadèmics
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és que l'alumnat adquireixi les competències necessàries per promoure i prescriure estils de vida actius i saludables a tota la població i en totes les franges d'edat, amb la finalitat de millorar la qualitat de vida de les persones i disminuir els riscos de patir malalties no transmissibles.
Aquesta assignatura optativa proposa aprofundir en la promoció i la prescripció de l'activitat física per a la salut , incorporant-la com un hàbit que determinarà un estil de vida actiu i saludable. Això es farà tenint en compte les actuals tendències i guies mundials per a la promoció de la salut i la millora de la qualitat de vida de les persones, en totes les edats i condicions.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Sistema de qualificació (Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori estatal):
0 - 4,9: Suspens (SS)
5,0 - 6,9: Aprovat (AP)
7,0 - 8,9: Notable (NT)
9,0 - 10: Excel·lent (SB)
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació contínua a través de diferents activitats avaluatives. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació:
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competencies avaluadas |
Tasques |
40% |
B3; G4; G6; T3; T7; E7; E9; E13 |
Treball grupal |
30% |
B3; G4; G6; T3; T7; E7; E9; E13 |
Treball individual |
30% |
B3; G4; G6; T3; T7; E7; E9; E13 |
Criteris NECESSARIS per fer la mitjana entre les activitats avaluadores:
Activitat avaluadora |
Criteri per fer la mitjana |
Tasques |
igual o més 3/10 |
Treball grupal |
igual o més 5/10 |
Treball individual |
igual o més 3/10 |
REQUISITS PER SUPERAR L'AVALUACIÓ CONTÍNUA:
- Assistència mínima obligatòria a les sessions presencials del 65%. En aquesta forqueta de faltes permeses ja estaran incloses les faltes per malaltia o lesió.
IMPORTANT:
Si no se supera l'avaluació contínua per incompliment d'algun dels requisits necessaris descrits anteriorment, l'alumne suspendrà l'assignatura.
Recuperació:
Es podrà optar a recuperar el treball individual i el grupal.
D'acord amb la normativa vigent, en l'activitat avaluadora del treball individual, només es podrà optar a la recuperació, si s'ha suspès. En cas de No Presentat, no es podrà optar a la recuperació.
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Tasques |
No recuperables |
No recuperables |
Treball grupal |
30% | Recuperable |
Treball individual |
30% |
Recuperable |
American College of Sports Medicine (2017). ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription (10th ed). Baltimore: Lippincot Williams and Wilkins.
https://iris.paho.org/bitstream/handle/10665.2/50904/9789275320600_spa.pdf
American College od Sports Medicine (2009). ACSM's Exercise management for persons with chronic diseases and disabilities
Dement JM , Epling C, Joyner J, Cavanaugh K. Impacts of Workplace Health Promotion and Wellness Programs on Health Care Utilization and Costs: Results From an Academic Workplace. J Occup Environ Med. 2015 Nov; 57(11):1159- 69.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26539763
Directrices de la OMS sobre actividad física y hábitos sedentarios. 2020.
Organización Mundial de la Salud (OMS). Ambientes de trabajo saludables. Un modelo para la acción: para empleadores, trabajadores, autoridades normativas y profesionales, 2010. http://www.who.int/phe/publications/healthy_workplaces/es/
Physical Activity Guidelines 2nd edition. U.S. Department of Health and Human Services, 2018