Que estàs buscant?
Les classes s'impatiran en català, amb possible documentació en castellà i anglès.
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
V8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
El disseny gràfic és un àmbit creatiu que connecta, des de l'expressió artística i visual, amb un ampli ventall de disciplines i formats de projecte. En la seva concepció clàssica és una disciplina vinculada a la comunicació, la creació de marca i la configuració de missatges a través de l'expressió gràfica. En un context actual podem entendre a més el disseny gràfic com una eina per a constituir narratives visuals i discursos complexos i transformadors, amb un potencial d'incisió sobre la realitat política, social i cultural.
Des del perfil de (video)jocs, el disseny gràfic es configura com a eina d'expressió amb un ampli marge d'aplicació en diferents línies, com ara el disseny i art visual del joc, el branding els motion graphics i la comunicació visual entre joc i jugadora a través del disseny d'interfícies gràfiques d'usuari, a més de la seva rellevància com a eina per al desenvolupament i ideació de qualsevol proposta visual en les seves fases de conceptualització.
L'assignatura planteja un recorregut sobre conceptes teòrics clau entorn al disseny, els fonaments de la comunicació gràfica, la composició i l'ús de recursos visuals com la tipografia o el color. Així mateix, aborda un recorregut i aprofundiment en les eines de disseny estàndard de mercat en composició gràfica, il·lustració digital i disseny editorial (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator i Adobe Indesign).
En resum, es duu a terme un recorregut pels fonaments del disseny gràfic, la comunicació i les aplicacions i formats propis del disseny digital i audiovisual, dotant a l'alumna de les eines i competències bàsiques (teòriques i pràctiques) per a desenvolupar projectes de comunicació visual i representació gràfica dins del mercat dels (video)jocs.
Informació relativa a l'aula:
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al
professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. PRINCIPIS BÀSICS DEL DISSENY GRÀFIC
Dedicació: 46h. Grup gran/teoria: 12h; Grup petit/laboratori: 8h;
Activitats dirigides: 4h; Aprenentatge autònom: 22h
Descripció.
En aquest contingut es treballa:
Activitats vinculades a les classes d'explicació teòrica amb exemples pràctics a analitzar.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. DISSENY I CREATIVITAT
Dedicació: 7h. Grup gran/teoria: 2h; Grup petit/laboratori: 1h;
Activitats dirigides: 1h; Aprenentatge autònom: 3h
Descripció.
En aquest contingut es treballa:
Activitats vinculades a les classes d'explicació teòrica amb exemples pràctics a analitzar.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. DISSENY D'INTERFÍCIES GRÀFIQUES (UI)
Dedicació: 7h. Grup gran/teoria: 2h; Grup petit/laboratori: 1h;
Activitats dirigides: 1h; Aprenentatge autònom: 3h
Descripció.
En aquest contingut es treballa:
Activitats vinculades a les classes d'explicació teòrica amb exemples pràctics a analitzar.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. IL·LUSTRACIÓ DIGITAL
Dedicació: 30h. Grup gran/teoria: 8h; Grup petit/laboratori: 4h;
Activitats dirigides: 2h; Aprenentatge autònom: 16h.
Descripció.
En aquest contingut es treballa:
Activitats vinculades a les classes d'explicació teòrica amb exemples pràctics a analitzar.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. FOTOCOMPOSICIÓ DIGITAL
Dedicació: 30h. Grup gran/teoria: 8h; Grup petit/laboratori: 4h;
Activitats dirigides: 2h; Aprenentatge autònom: 16h.
Descripció.
En aquest contingut es treballa:
Activitats vinculades a les classes d'explicació teòrica amb exemples pràctics a analitzar.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. TILESET I TILEMAPS AMB PHOTOSHOP I UNITY
Dedicació: 30h. Grup gran/teoria:8h; Grup petit/laboratori: 4h;
Activitats dirigides: 2h; Aprenentatge autònom: 16h.
Descripció.
En aquest contingut es treballa:
Activitats vinculades a les classes d'explicació teòrica amb exemples pràctics a analitzar.
L'assignatura s'avalua a partir de l'avaluació continuada de les pràctiques d'aprenentatge, l'assistència i implicació en les sessions de laboratori i el desenvolupament d'un examen de continguts a final de curs.
Les pràctiques de l'assignatura comporten una avaluació continuada que es correspon amb un total del 70% de la nota final. El 30% restant correspon amb l'examen de teoria i anàlisi. Les pràctiques es divideixen segons el següent criteri:
Cada pràctica d'avaluació comptarà amb un brífing general amb l'explicació dels objectius, metodologia de treball i el cronograma de lliurament.
Normes de realització de les activitats pràctiques.
A cada activitat, s'informarà de la normativa a seguir, i de les condicions particulars que les regeixin. La realització de les pràctiques és obligatòria. Es valorarà la puntualitat i el rigor en el lliurament de les diferents activitats de la següent manera:
Qualsevol d'aquestes tres incidències, repercutirà automàticament en la qualificació NO PRESENTAT, (és a dir, comptabilització 0 respecte a la qualificació final de la suma de les diferents activitats). Si no es realitza alguna de les activitats de pràctiques o de seguiment, es considerarà NO PRESENTADA.
Donat el contingut de l'assignatura, es valorarà la creativitat a partir d'una comprensió dels aspectes teòrics i pràctics concretats en la metodologia de treball, la correcta organització de la informació, els esbossos preparatius, la recerca de solucions innovadores, la netedat i la claredat gràfica en el resultat de les activitats.
Descripció general de l'examen.
L'examen es correspon amb una prova de coneixements teòrics i analítics en relació als temes tractats en l'assignatura. El percentatge de la nota final corresponent a l'examen de continguts és del 30%. El desenvolupament de l'examen haurà de dur-se a terme durant el temps proposat durant la setmana establerta a aquest efecte per la secretaria acadèmica del Tecnocampus.
Aquesta informació s'aplica a l'examen en la seva versió de primera convocatòria i de recuperació.
És necessari obtenir una qualificació mínima de 5 a l'examen de continguts per a poder fer mitjana ponderada amb la resta d'activitats del curs. Una nota inferior a 5 comportarà la necessitat de tornar a realitzar l'examen a la convocatòria de recuperació.
Activitat avaluadora en període de recuperació.
Per als casos que suspenguin l'avaluació continuada de les pràctiques i/o l'examen de continguts, serà necessària la recuperació de l'assignatura en segona convocatòria, amb el conseqüent lliurament de les pràctiques suspeses o no presentades i/o la repetició de l'examen.
Respecte a les pràctiques NO PRESENTADES en la dates proposades durant l'avaluació contínua, hauran de presentar-se en la convocatòria de recuperació. Com a penalització per estar fora del termini de l'avaluació ordinària, els lliuraments en període de recuperació s'avaluaran sobre un 70% del valor total. Les pràctiques presentades durant l'avaluació ordinària, però suspeses amb una nota inferior a 4, també s'hauran de tornar a lliurar sota aquesta penalització. Les pràctiques suspeses entre el 4 i el 4,9 hauran de tornar a lliurar-se en la convocatòria de recuperacions, sense penalització sobre la nota màxima, corregint les qüestions pactades amb el professor.
La qualificació de NO PRESENTAT a la convocatòria ordinària per falta d'activitats i examen, comporta la impossibilitat de presentar-se a segona convocatòria.
Assistència i implicació
L'assistència a les sessions pràctiques de laboratori és obligatòria, seguint els criteris i normativa del centre. Una assistència inferior al mínim imposat a la normativa comportarà la pèrdua al dret d'avaluació de l'assignatura.
Informació relativa al plagi
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a una activitat. En cas de detecció de plagi s’informarà a la coordinació del grau per tal que es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.
BEIRUT, Michael. (2001). Fundamentos del Diseño Gráfico. infinito.
LUPTON, Ellen y COLE PHILLIPS, Jennifer. (2016). Diseño gráfico: Nuevos fundamentos. Gustavo Gili.
Satué, E. (2012). Graphic design: From the Origins to the Present Day. Madrid: Alianza Editorial
BAINES, Phil i HASLAM, Andrew. (2002). Tipografía. Función, Forma y Diseño. Gustavo Gili.
BRARDA, Maria. (2016). Motion Graphics Design: la dirección creativa de branding de TV. Gustavo Gili.
DONDIS, Donis A. (2011). La sintaxis de la imagen: Introduccion al alfabeto visual. Gustavo Gili.
FRUTIGER, Adrian. (2007). El libro de la tipografía. Gustavo Gili.
LUPTON, Ellen. (2011). Pensar con tipos. Una guía clave para estudiantes, diseñadores, editores y escultores. Gustavo Gili.
MAEDA, John. (2006). Las leyes de la simplicidad. Gedisa Editorial.
MUNARI, Bruno (1987). Diseño y Comunicación Visual. Gustavo Gili.
WONG, Wucius (2008). Principios del diseño en ccolor. Gustavo Gili.
WONG, Wucius. (2012). Fundamentos del diseño. Gustavo Gili.