Que estàs buscant?
Les classes i el material utilitzat estaran en català o castellà. En alguna ocasió hi haurà algun document, generalment article científic, en anglès.
RAE11 - Identificarà els conceptes d'avaluació, els fonaments i les bases teòriques en el desenvolupament dels mètodes i procediments fisioterapèutics aplicant-los en els àmbits científics i professionals.
RAE12 - Aplicarà la valoració de la funcionalitat, la discapacitat i la salut i la seva classificació internacional, així com els models d'intervenció en fisioteràpia en la seva pràctica assistencial durant els seminaris pràctics.
RAE13 - Serà capaç d'identificar, seguint els criteris de la pràctica fisioterapèutica, l'estat funcional de l'usuari, considerant els aspectes físics, psicològics i socials d'aquest.
RAE14 - Serà capaç d'aplicar els mètodes i procediments manuals i instrumentals de valoració en Fisioteràpia i Rehabilitació Física, avaluant el resultat i la seva efectivitat en una proposta d'activitat docent.
RAE16 - Elaborarà el tractament fisioterapèutic més apropiat en els diferents processos d'alteració, prevenció i promoció de la salut en les fases de creixement i desenvolupament, aplicant les guies de bona pràctica clínica.
RAE17 - Serà capaç d'identificar la situació del pacient/usuari a través d'un diagnòstic de cures de fisioteràpia, planificant les intervencions, i avaluant la seva efectivitat en un entorn de treball cooperatiu
RAE3 - Identificarà els aspectes psicològics i socials en la relació fisioterapeuta-pacient comprenent el resultat en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat.
RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
RAE6 - Analitzarà les estructures anatòmiques i els canvis fisiològics que succeeixen en les persones a conseqüència de les intervencions del professional en fisioteràpia, en la seva aplicació en les assignatures específiques.
RAE8 - Serà capaç d'explicar la fisiopatologia de les malalties identificant les manifestacions que apareixen al llarg dels processos, els tractaments mèdic-quirúrgics, fonamentalment en els seus aspectes fisioterapèutics.
Es presenta una assignatura, teòric-pràctica, que permeti a l’alumne descobrir diferents conceptes, metodologies, tècniques o estratègies en l'àmbit del pacient uroginecològic. L’assignatura té com a principal objectiu, adquirir el coneixements bàsics dels diferents conceptes i mètodes d’abordatge que actualment tenim a l’abast, així com que l’alumne sigui capaç d’identificar el seu rol dintre d’un equip multidisciplinar i assolir els següents objectius d’aprenentatge, conèixer la anatomia i la fisiologia implicada en el sòl pelvià, per tal de poder identificar les diferents patologies uro-gine-coloproctologiques, realitzar una valoració externa del pacient (no intracavitaria), dissenyar i realitzar un protocol d’actuació en funció de la disfunció exposades a l’assignatura, a més de poder realitzar plans de treball en grup, dissenyar estratègies de prevenció i realitzar la cerca i aplicació de eines validades per la utilització a nivell clínic. El contingut teòric i pràctic d’aquesta assignatura, pretén donar una visió basada en l’evidencia clínica i fomentada amb l’evidència científica publicada.
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l’assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l’aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
En l'assignatura es presentaran les principals afeccions i tractaments en l'àmbit de la fisioteràpia uroginecològica, abdominal, coloproctológica i sexual, masculina i femenina. Distribuint l’aprenentatge en diferents apartats:
- Anatomia del sòl pelvià.
- Fisiologia dels sistemes que integren el sòl pelvià
- Factors de risc. - Historia clínica.
- Aplicació de eines validades.
- Activitat física i sòl pelvià
- Embaràs i part - Post-part
- Fisiopatologia del sòl pelvià
- Tractament de les disfuncions del sòl pelvià.
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
SE1. Portafolis electrònic |
10% |
40% |
SE2. Exposició oral |
20% |
50% |
SE3. Examen |
30% |
60% |
SE4. Autoavaluació |
5% |
30% |
SE5. Avaluació entre iguals (2Pa) o coavaluació |
5% |
30% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Les assignatures tindran activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer.
D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En cas de còpia, plagi o ús il·legítim de la intel·ligència artificial generativa en qualsevol activitat avaluativa, cal consultar la Normativa d’avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus.
Calais-Germain, Blandine, (1991). Anatomía para el movimiento. La Liebre de Marzo.
Blandine Calais Germain. Abdominales sin riesgo. La liebre de marzo
Calais-Germain, Blandine. Vives, Núria. Parir en moviment. 1º edició. Barcelona.Liebre de Març. 2009.
Kauffmann Stphane, Blanco Laia, Ramirez Ines. Reeducación de las disfunciones del suelo pelviano. Drugs Expert, 2012.
Mercedes Blanquet Rochera . Fisioterapia en las disfunciones sexuales femeninas