Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Enric Camón Luis

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Vera Butkouskaya

Curs acadèmic: 2025

Curs d'impartició: 2

Llengües d'impartició


  • Castellano

Alguns materials poden estar en anglès.

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències bàsiques
  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic

     

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

Competències específiques
  • E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.

     

  • E15_Reunir i interpretar dades significatives per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants en l'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.

     

Competències generals
  • G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G3_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau

     

Competències transversals
  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya

  • T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves

     

Presentació de l'assignatura


Aquesta assignatura està destinada a capacitar als alumnes per realitzar un pla de màrqueting, amb especial èmfasi en la planificació estratègica de la disciplona. Els alumnes analitzaran l'estratègia de diferents empreses d'èxit, realitzaran casos pràctics i elaboraran el seu propi pla de màrqueting. 

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres

Continguts


0. Introducció Pla de Màrqueting

1. Fase analítica

  • Anàlisi interna
    • Presentació empresa/producte
    • Anàlisi de les vendes per producte i per tipus de client
    • Descripció model de negoci
    • Nivell de digitalització
  • Anàlisi externa - macro entorn
    • Anàlisi PESTEL 4.0.
    • Anàlisi canal digital
  • Anàlisi externa – micro entorn
    • Anàlisi del consumidor/usuari
    • Anàlisi competidors
    • Mapa de posicionament
  • Diagnòstic de situació
    • DAFO
    • CAME

2. Fase estratègica

  • Objectius
  • Pla estratègic

3. Fase operativa

  • Tàctiques i accions
  • Calendari
  • Pressupost
  • Monitorització

Activitats i sistema d'avaluació


  • Avaluació Continuada: 20%
  • Projecte en Grup: 40% (És obligatori mencionar la contribució individual de cada estudiant per obtenir una qualificació del projecte.)
    • Informe Formal del Projecte: 20%
    • Presentació del Projecte: 10%
    • Participació: 10%
  • Examen Final: 40%

Requisits per Aprovar l'Assignatura:

  • Qualificació Mínima per al Projecte en Grup: Es requereix una qualificació mínima de 5 sobre 10 en el projecte en grup perquè es pugui fer la mitjana amb l'avaluació continuada i l'examen final.
  • Qualificació General: La teva qualificació mitjana general (calculada com la suma ponderada de l'avaluació continuada, el projecte en grup i l'examen final) ha de ser d'almenys 5 sobre 10 per aprovar l'assignatura.
  • Qualificació de l'Examen Final: Cal obtenir almenys un 4 sobre 10 a l'examen final.
  • Examen de Recuperació: Si no aconsegueixes la qualificació mínima de 5 sobre 10 en la primera convocatòria, pots presentar-te a l'examen de recuperació. És obligatori presentar-se a l'examen final per tenir dret a l'examen de recuperació.

Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.

Bibliografia


Bàsic

José María Sainz de Vicuña (2007). “El Plan de Marketing en la Práctica.” Madrid: ESIC Editorial.

Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2011). Marketing Management (14th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Complementària

Carl McDaniel, Charles Lamb, & Joseph F. Hair (2015). MKTG: Marketing (7th ed.). Cengage Learning.

Dave Chaffey & Fiona Ellis-Chadwick (2019). Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice (7th ed.). Pearson.

José Luis Munuera & Ana Isabel Rodríguez (2009). “El Plan de Marketing en la PYME.” Madrid: ESIC Editorial.

José María Sainz de Vicuña (2007). “Estrategias de Marketing.” Madrid: ESIC Editorial.

Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2022). Marketing Management (15th ed.). Pearson.

Rebecca Lieb (2016). Content, the Atomic Particle of Marketing: The Definitive Guide to Content Marketing Strategy.